پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 آذر 1399 ساعت 15:09:: شناسه خبر: 89577

آقای مدیرکل خانه به دوشی ما شهره شهرشد/استقرار دانشگاه پیام نور لنده در مدرسه ابتدایی

کامیاب هاشمی از بسیجیان بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور لنده گفت: دانشجویان موذنین جامعه هستند و اگر موذن خواب بماند نماز همه مردم قضا می شود.انتظار مقام معظم رهبری از دانشجویان این است که اطلاعات سیاسی داشته باشند، ایشان می فرمایند من از دانشجویان نمی خواهم سیاست زده و سیاست باز باشند بلکه باید اطلاعات و آگاهی های سیاسی داشته باشند.

صدای جنوب

به گزارش صدای جنوب شهرستان لنده، کامیاب هاشمی با تبریک روز دانشجو به نقش دانشجو در تحولات کشور اشاره کرد و گفت: نظام آموزشی کشور همواره مورد توجه امام خمینی(ره) بوده است و به دانشگاهیان به ویژه دانشجویان جهت مقابله با توطئه ها و دسیسه های داخلی و خارجی هشدار داده است ، تأکیدات فراوانی بر حاکمیت و نفوذ فرهنگ اسلامی در دانشگاهها دارد و نسبت به تربیت انسان الهی ، خود باوری و خوداتکایی علمی و فرهنگی جهت تحقق استقلال موکداٌ توصیه های جدی نموده است که در این راستا به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو (روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان در برابر استعمار غرب و استبداد و دیکتاتوری) گزیده ای از مطالب امام تقدیم دانشگاهیان به ویژه دانشجویان محترم می شود.

وی در ادامه به رسالت دانشجو اشاره کرد و گفت: مهمترین رسالت دانشجویان علم آموزی و آگاهی سیاسی است، دانشجویان موذنین جامعه هستند و اگر موذن خواب بماند نماز همه مردم قضا می شود.انتظار مقام معظم رهبری از دانشجویان این است که اطلاعات سیاسی داشته باشند، ایشان می فرمایند من از دانشجویان نمی خواهم سیاست زده و سیاست باز باشند بلکه باید اطلاعات و آگاهی های سیاسی داشته باشند.

دانشجوی بسیجی دانشگاه پیام نور لنده تصریح کرد:دانشگاه مبدا تحولات است و دانشجویان به عنوان مغز متفکر و عامل موثر رشد و بالندگی جامعه با حضور پررنگ در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با روحیه حق طلبی، پرسشگری و دانش اندوزی می توانند جامعه را به مسیر پیشرفت و تعالی رهنمون سازند و گام­های مهم و استواری را در راه توسعه همه جانبه ایران عزیزمان بردارند.

وی به نقش بسیج دانشجویی اشاره کرد و گفت: بسیج دانشجویی کـه بـه تعبیـر رهبـر معظـم انقـلاب یکـی از ارزنـده تـرین یادگارهـای امـام راحـل عظیم الشأن است، در حساس ترین بخش کشور عهده دار ترویج فرهنگ وتفکربسیجی اسـت واز آن جهت که با نخبگان واندیشمندان حال وآینده کشور سرو کاردارد، رسالت های ویژهای یافتـه و انتظارات ومطالبات فراوانی را از سوی فرهیختگان ومتولیان امربسیج ایجـاد نمـوده اسـت .

هاشمی گفت: بـرای درک شرایط بهتردانشگاه و جامعه، ضرورت افزایش بصـیرت دانشـجویان بسـیجی از سـوی بسـیج دانشجویی برای مقابله با انحرافات ونفوذ دشمن با هدف بحرانآفرینی آشکار میشود. این تحقیـق به بررسی نقش برنامه های بسیج دانشجویی در بصیرت افزایی دانشجویان بسیجی پرداختـه وفرضـیه تحقیق عبارت است: «به نظرمیرسـد برنامـه هـا و طـرح هـای بسـیج دانشـجویی در بصـیرت افزایـی دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران به میزان مطلوبی نقش دارد»را به آزمـون گذاشـته اسـت .

وی به رسالت مطالبه گری دانشجویان اشاره کرد وگفت: دانشجو باید مطالبه گر و آرمانگرا باشد، انتظارات از قشر دانشجو زیاد است، چرا که دانشگاه اساس هر جامعه ای محسوب شده و تصمیمات مهمی در محیط دانشجویی گرفته می شود.

هاشمی گفت: دانشجوها باید از اقدامات دولت با خبر شوند و نتیجه مذاکرات مختلف از جمله برجام، سی اف تی و سایر قرار دادهای مختلف را بدانند و به عنوان یک مرجع علمی در جریان امور قرار گرفته و به اطلاع عموم برسانند.

وی تاکیدکرد: دانشجو باید مطالبه گر خون شهدا باشد و از دولتی ها بخواهد همه جریانات سیاسی را که مربوط به انرژی هسته ای می شود شفاف سازی کنند و به مردم اعلام کنند که در برابر این همه امتیازاتی که به غرب و استکبار داده شده چه چیزی به ایران و ایرانی رسیده است.

هاشمی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه گفت: کرسی های « آزاد اندیشی » یکی از نیاز‎های امروز جامعه ما به‎ویژه در حوزه و دانشگاه است که با تأکید مقام معظم رهبری، نمود فکری و عملی یافت. اهمیت این موضوع تا آن‎جاست که ایشان در ابلاغ سیاست‎های کلی برنامه پنجم توسعه در چهارچوب سند چشم‎انداز ۲۰ ساله ، آن را در زمره سرفصل‎های فرهنگی برنامه قرار داده و با عنوان «تحول و ارتقای علوم انسانى، با تقویت جایگاه و منزلت این علوم، جذب افراد مستعد و با انگیزه، اصلاح و بازنگرى در متون و برنامه‎‎ها و روش‏هاى آموزشى، ارتقای کمى و کیفى مراکز و فعالیت‎هاى پژوهشى و ترویج نظریه‏ پردازى، نقد و آزاداندیشى مطرح ساختند.

وی تاکید کرد:مقام معظم رهبری  در بیانات خود در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در نوروز امسال هم فرمودند: «یکى از مسائل مهم که همت مضاعف و کار مضاعف می‎طلبد، مسئله تولید فکر است؛ کتابخوانى، افزایش معلومات عمومى در زمینه‎هاى گوناگون. این کرسى‌هاى آزاداندیشى که ما عرض کردیم، پیشنهاد کردیم در دانشگاه‎‎ها و در حوزه‎‎ها به راه بیفتد، می‎تواند یک جریان سیال فکرى بسیار باارزشى را در جامعه به راه بیندازد».

هاشمی با گلایه از مسئولان گفت: هم اکنون گلایه یه ای داریم از مسئولانی که از رئد و برقشان هییچ بارانی زده نمی شود..و گلایه ای داریم از دکتر سجادی خواه مدیر کل پیام نور استان که هیییچ وقت به فکر دانشجویان لنده نبودند و هییچ وقت به شرایط دانشجویان لنده و محل تحصیل شان که یک مدرسه ابتدایی هست فکر نکرد، ایا حق یک دانشجو هست که هر ۴ ماه یک بار خانه به دوش باشد؟ آیا حق ما هست که دانش اموز ابتدایی از مدرسه بیرونمان کنند؟ و هم اکنون مشکلی دیگر دارد دانشجو ها را زبر پاهایش له می کند.

وی گفت: دانشجوی روستابی که توانایی خرید گوشی اندرویدی ندارد و هیچ‌گونه اینترنتی برای شرکت در کلاس ها و امتحانات ندارد.یا دانشجوی دختری که مجبور است به خاطر بی تدبیری اساتید و برگزاری کلاس ها در شب باید چندین کیلومتر را تا شهر طی کند برای شرکت در کلاسها، این همه بی تدبیری را چه کسی پاسخگو است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت