پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 دی 1399 ساعت 13:10:: شناسه خبر: 90584

وجه اشتراک برخی خواص دوران ما و خواص صدر اسلام/تکرار قداست زدایی برای ولایت زدایی

امام جمعه چرام گفت: همین آسیب، در زمان ما تکرار شد، یعنى برخى خواص که نسبت به حضرت امام خمینى (ره) یک طور نگاه مى‌کردند و در زمان رهبرى امام خامنه‌اى نگاه و مواضع‌شان تغییر کرد.

صدای جنوب:

حجت الاسلام افشار امام جمعه چرام در خطبه های این هفته با اشاره با فرا رسیدن ایام فاطمیه و حماسه نهم دی گفت: مقایسه اشتباهات خواص صدر اسلام با عصر ما تفاوت در تعامل با دو رهبر، خواص در زمان پیامبر (صلى‌الله‌وعلیه‌وآله) نوع تعامل و تبعیت‌شان با پیامبر (ص) با تبعیت‌شان از امیرالمؤمنین (ع) تفاوت داشت.
امام جمعه چرام افزود: همین آسیب، در زمان ما تکرار شد، یعنى برخى خواص که نسبت به حضرت امام خمینى (ره) یک طور نگاه مى‌کردند و در زمان رهبرى امام خامنه‌اى نگاه و مواضع‌شان تغییر کرد.

وی ادامه داد: به‌طور مثال بین جایگاه و اختیارات دو رهبر الهى قائل به مرزبندى شدند و گفتند پیامبر (ص)، بنیان‌گذار انقلاب بوده اما على (ع)، جوان است، تجربه ندارد، تند است، آمدند این فاصله‌ها را ایجاد کردند، جامعه را به انحراف کشاندند، یعنى قداست‌زدایى را به‌منظور ولایت‌زدایى انجام دادند و همین رفتار را در عصر ما تکرار شد و بین حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب مرزبندى کردند و همین مرزبندى‌ها بخشى از جامعه را به انحراف کشانید.

وی با بیان اینکه دومین آسیبى که خواص انجام دادند، مطلق‌نگرى در مورد صحابه و همراهان پیامبر (ص) بود، گفت: در یک تسرى و اطلاق کلى، قائل شدند هرکسى جزو صحابه است، مصونیت دارد و هم‌چنین در عصر انقلاب نیز بسیارى با استناد به سابقه پیش و پس از انقلاب و همراهى با امام راحل (ره)، باعث فتنه‌انگیزى‌هاى زیادى در نظام اسلامى شدند؛ غافل از آن‌که «میزان در هرکسى، حال فعلى اوست.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت