پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 بهمن 1399 ساعت 11:11:: شناسه خبر: 92743

گزارش کامل نشست شورای اداری بخش سوق با حضور حجت الاسلام موحد

نشست شورای اداری بخش سوق با حضور حجت الاسلام والمسلمین موحد برگزار شد.

صدای جنوب :

نشست شورای اداری بخش سوق با حضور حجت الاسلام والمسلمین موحد برگزار شد.
اصغر کریمی نماینده حجت الاسلام کیانی امام جمعه سوق گفت: فرهنگی بودن شهر سوق ناشی از نیروی انسانی توانمند در سطح استان و کشور است و علیرغم همه بی مهری ها مردمان این دیار در مسیر انقلاب بوده اند و هیچگاه اعتراضی نکردند.


کریمی خطاب به حجت الاسلام موحد افزود:مردم تقاضاهایی دارند و انتظار دارند با آنان همچون گذشته مشکلاتشان رصد و برطرف شود.
وی خواسته اصلی مردم را مسئله آب کشاورزی بیان کرد و گفت: شاه کلید همه مشکلات آب است و بزرگترین جشن شادی این مردم رساندن آب به زمین های تشنه بخش می باشد.
وی با اشاره به مسائل فرهنگی نیز گفت:مقبره شهدا در شان مردم نیست و باید ساماندهی شود تا مردم از این فضای معنوی استفاده نمایند.
کریمی با بیان اینکه جاده سوق- دهدشت هیچگونه امنیتی ندارد تاکیدکرد: این جاده هیچگونه ایمنی ندارد و مسائل فنی در آن رعایت نشده و نیاز است که به طور کامل روکش شود.
وی از نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس خواست تا دیدار مردمی را در اینده نزدیک در این بخش برگزار کند.

بخشدار سوق نیز گفت امیدوارم این جلسه مقدمه توسعه دیار فرهنگ وادب سوق باشد.
خواجوی گفت:حسن تدبیر وتجربه حجت الاسلام موحد در توسعه بخش سوق می تواند اثرگذار باشد
وی بااشاره به مشکلات و مطالبات مردمی گفت: در حوزه بهداشت مرکز شبانه‌روزی هنوز چارت پایگاه سلامت دارد و ارتقاء گرید آن سهولت کارها و خدمات دهی بهتر و سبب جذب چند نیرو می گردد.
خواجوی افزود:با داشتن ۱۵ هیات ورزشی شهر سوق فاقد امکانات و تجهیزات مناسب که مطالبات آنها در سطح استان باید بررسی شود. وی تاکیدکرد:اعتبارات دو چمن مصنوعی را نیز ناکافی دانست و گفت باید در این باره فکر اساسی شود.
بخشدار سوق افت فشار آب شهر سوق رامشکل همیشگی این بخش بیان کرد و سپس گفت: امورعشایر و آبفا آبرسانی با تانکر به روستاهای فاقد آب را پاسکاری میکند
خواجوی ادامه داد: در ۱۰ روستا منطقه پاقلعه در حوزه راهداری یک کد پروژه تعریف شده و تنها ۷۰۰ میلیون تومان برای کل این حوزه اختصاص یافته که با این مبلغ حتی ارتباط دو روستا هم برقرار نمی شود . بخشدار سوق گفت: تجهیزات اولیه از جمله بالابر و سیایر امکانات اولیه در حوزه برق وجود ندارد و بسیاری از شبکه ها فرسوده و عمری بیش از ۳۰سال دارند.
وی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت های سوق در بخش کشاورزی گفت: در حوزه کشاورزی مشکلاتی داریم و در بحث اطفای حریق به آن کمکی نشده است .وی گفت جاده های بین مزارع که مراجعین بسیاری دارد نیازمند حمایت سازمان جهاد کشاورزی است.
خواجوی ارتقای خانه ترویج سوق به مرکز خدمات جهادکشاورزی را از دیگرمطالبات این حوزه خواند وگفت:امیدواریم به طور ویژه و در کوتاه‌ترین زمان بررسی و اجرا گردد.
وی گفت: پیمانکاران شرکت گاز خسارت زیادی در برخی روستاها به زیرساختها واردکرده که باید پیگیری و هزینه های ان به حساب دهیاری واریز و با راهداری مبلغ دریافتی خسارت را در همان روستا هزینه کند
وی ایجاد مرکز فنی و حرفه ای رامطالبه دیگرمردم شهر سوق برشمرد. سپس خواستار رایزنی از نوسازی مدارس برای تأمین اعتبار و بازسازی مدسه شهید سعادتی فر و همینطور ایجاد آزمایشگاه مرکزی فول امکانات برای مقاطع راهنمایی و دبیرستان که نیاز ضروریست شدند
بخشدارسوق بیان کرد:درحوزه شهرسازی و مسکن هیچ اداره ای مالک ساختمان که در حال خدمترسانیست نبوده و احداث مجتمع واحد نیاز ضروری این بخش برای سامان دادن به ادارات و پیگیری کارهای ارباب رجوع و…می باشد.

خواجوی ارتقای پهنای باند در شهر سوق و روستای راک را ضروری خواند و گفت: نبود اینترنت در ۱۲ روستا و عدم آنتن دهی کامل در ۵روستا بعلت نبود زیرساختهای مخابراتی آموزش در برخی مناطق تعطیل شده.
وی تاکیدکرد:در حوزه اعتبارات شهرداری سهم شهر سوق نادیده گرفته می‌شود درحالی که سوق دومین جمعیت شهر شهرستان را دارد و از اکثر شهرها پتانسیل بهتری دارد
وی تاکید کرد:اگر بنیاد علوی یا بنیادبرکت نیز در این بخش فعالیتی بصورت موردی هم که شده آغاز کنند بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

شهردار سوق نیز در این نشست گفت: پرسنل شهرداری ۷ ماه حقوق نگرفته اند و شرمنده خانواده آنها هستیم.

عیسی غندی ادامه دار: پروژه بوستان گلزار شهدای گمنام در دستور کار شهرداری است.
وی گفت: با توجه به جایگاه فرهنگی این شهر جای تأسف است که سوق حتی یک پارک نداشته باشد.
غندی افزود: آب و فاضلاب به کتده کاری در برخی خیابان‌ها و معابر اقدام کرد اما تاکنون خسارت های وارده را پرداخت نکرده است.
وی گفت:در زمینه تخصیص قیر نیز نامهربانی می شود و سازمان شهرداریها باید به سوق توجه کند.
شهردارسوق تأکید کرد:با دستان خالی نمی‌توان درآمدزایی کرد و قریب به ۲ میلیارد در زمینه‌ی تالار پذیرایی هزینه شده اما بودجه ای در این باره کمک نشد.
حسینی رییس شورای اسلامی سوق نیز بابرشمردن مشکلات از استاندار به دلیل سفر نکردن به سوق و یا ندادن وقت ملاقات به اعضای شورای انتقاد کرد.
رئیس بهزیستی کهگیلویه نیز در این نشست گفت: در بحث معلولیت ها باید نگاه ویژه‌ای به این بخش گردد.


شاکری خواستار راه اندازی اورژانس اجتماعی درسوق شد.
وی ادامه داد: در بحث خانواده های دارای دومعلول نیازمند همکاری هستیم.
وی گفت: نیاز است آموزش استثنایی جامعه هدف در دستور کار قرار گیرد.

 

سید محمد موحد نیز پایان نشست به موارد مطرح شده ازسوی مدیران این بخش پاسخ داد.
حجت الاسلام موحد باگرامیداشت ایام الله دهه فجر بربرگزاری باشکوه این دهه با رعایت کامل مصوبات ستادمقابله باکرونا تاکید کرد.
وی اظهار داشت: با توجه بیماری کرونا نتوانستم خدمتم مردم برسم، ولی جلسات بسیار زیادی در تهران و مرکز استان برای رفع مشکلات حوزه انتخابیه برگزار کردیم.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: با تمام مشکلات این بخش آشنایی دارم و تمامی تلاش خود را برای رفع انها خواهم کرد.

موحد افزود: هیچ وقت سعی نکردم که قولی داده شود و عمل نشود.

نماینده کهگیلویه بزرگ در مورد مشکلات شهرداری سوق گفت: متاسفانه بیشتر شهرداری ها شهرستان با مشکلات مالی رو به رو هستند.

وی گفت:  بعضی از مسایل و مشکلات برمیگردد به عدم پیگیری مدیران که این امر باید تغییر کند.
موحد پشت میزنشینی مدیران راافتی دانست که درد مردم را دوانخواهدکرد..

موحد تصریح کرد: پروژه آبرسانی به دهدشت غربی متاسفانه با مشکلات بسیار زیادی رو به رو بود که با تلاش های که انجام شده تغییرات بسیار خوبی در حال انجام شدن می باشد.
وی گفت:ابن طرح دردوازده سال تنها ۲۴ درصد پیشرفت داشت که ماتاکیدکردیم پروژه بایدفعالیت خودرااغازکند و تا عید مردم عملا جهش پیشرفت این طرح راخواهنددید.

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مورد مشکلات برق این بخش سعی می کنیم در آینده نزدیک جلسه ای در این مورد برگزار شود.

موحد از اختصاص یک میلیارد تومان به بخش ورزش سوق(چمن مصنوعی روستای لیر بزرگ) خبر داد.
وی بااشاره به سفر وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:تمامی روستاهای بالای ۲۰خانوار کهگیلویه بزرگ از امکانات اینترنت برخوردارخواهندشد.
نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:آسفالت روستاها با مصوبه ای که مجلس انجام داده باسهولت بیشتری اجرایی خواهد شد.
وی بااشاره به دیدارهای مردمی در ده روزگذشته از جمع اوری دوهزارنامه بغیرازدرخواست های اشتغال مردم خبرداد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت