پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 اسفند 1399 ساعت 19:12:: شناسه خبر: 95347

گزارش آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد

آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

صدای جنوب:

حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی در نشست شورای فرهنگ عمومی که به دستور کار نشاط‌آفرینی در جامعه و همچنین فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات خرداد برگزار شد با تبریک ماه شعبان گفت: کرونا تاثیرات منفی بر جامعه گذاشته لذا متناسب با فضای کرونا برنامه‌های نشاط‌آفرین و شاد اجرا شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جشن‌ها و اعیاد ماه شعبان افزود: نباید اجازه دهیم کرونا موجب کمرنگ شدن مناسبت‌های ملی و مذهبی شود زندگی با این ویروس منحوس را آموخته‌ایم بنابراین اعیاد و جشن‌ها با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها برگزار شود.

 

وی توصیه‌های نوروزی هم برای مردم داشت و اینکه مردم تا جایی که می‌توانند مسافرت نروند و از تجمعات و میهمانی‌ها خودداری کنند تا بتوانیم بر این ویروس غلبه کنیم.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد بر تبلیغات محیطی ادارات و دستگاه‌ها در اعیاد پیش‌رو تاکید کرد و گفت: کاروان‌های سیار شادی و نشاط با رعایت پروتکل‌ها تشکیل و دستگاه‌های فرهنگی همکاری لازم را با این دستگاه‌ها داشته باشند.

حسینی با بیان اینکه فعالان رسانه و فضای مجازی در زمینه نشاط‌آفرینی مشارکت حداکثری داشته باشند، بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی باید نشاط و شادی ایجاد کنیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون انتخابات سال آینده گفت: انتخابات یکی از شاخص‌های افتخارآمیز انقلاب است، راز و رمز ماندگاری مردم پای انقلاب، انتخابات است.

 

وی با اشاره به اینکه مدیریت کشور با نگاه دینی و انقلابی در دستان مردم است، گفت: به دلیل همین ماندگاری ‌مردم پای آرمان‌ها و اهداف انقلاب است که ۴۲ سال است در برابر هجمه‌ها و توطئه‌ها ایستاده‌ایم و هر روز بالنده تر از دیروز می‌شویم.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هر کشور دیگری بود با این همه تحریم و توطئه و نقشه دشمنان زانو زده بود اما ایران اسلامی به یاری خداوند، حضور مردم در صحنه، بصیرت و آگاهی آنها به جلو حرکت می‌کند.

 

حسینی با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات یعنی حمایت از نظام و کشور گفت: تلاش کنیم این حضور مردم کم‌رنگ نشود که صدا و سیما و سایر رسانه‌ها همینطور فعالان فضای مجازی در این خصوص وظیفه سنگین و رسالت خطیری بر دوش دارند.

 

وی با تاکید بر اینکه سیاسی‌ بازی و جناح‌بازی کنار گذاشته شود و مردم فرد اصلح انتخاب کنند، افزود: هر چه ضربه می‌خوریم به واسطه همین سیاسی بازی و جناح‌بازی است، ضمن اینکه در انتخابات شوراها توصیه می‌کنم مردم طایفه‌گرایی و تعصبات خشک و بیهوده را کنار بگذارند.

 

حسینی خطاب به دادگستری، شورای نگهبان و نیروی انتظامی گفت: به صراحت به عزیزان در این دستگاه‌ها و سایر کسانی که در میدان حاضر هستند اعلام می‌کنم کسانی که تلاش می‌کنند رای‌ مردم را خرید و فروش کنند را شناسایی و برخورد قاطعی داشته باشند.

 

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از امروز اعلان خطر می‌کنم، اگر کسی به این شیوه عمل کند خائن بوده و خیانت کرده است.کسی که حاضر است دیگران رای او را بخرند فردا بیگانگان به راحتی می‌توانند در درون او نفوذ کرده و او را بخرند

 

 

در ادامه هم احد جمالی ضمن قدردانی از همراهی مردم در مقابله با بیماری کرونا گفت: علی‌رغم اینکه از امکانات و زیرساخت‌های ضعیفی در حوزه بهداشت برخوردار هستیم اما وضعیت کنونی و پایین بودن آمار مرگ و میرهای کرونا را مدیون همراهی مردم هستیم.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در نشست‌های ستاد ملی کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های اول تا سوم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت استان خطرناک است، گفت: بهبهان که به شهرهای گرمسیری استان نزدیک بود قرمز شده و وضعیت شهرستان گچساران هم قرمز است تاکنون ۲ فوتی کرونای انگلیسی داشتیم لذا وضعیت استان مطلوب نیست.

 

معاون استاندار در بخش دوم سخنان خود در خصوص انتخابات گفت: اصل و اولویت انتخابات آینده در کهگیلویه و بویراحمد، انتخابات ریاست جمهوری اسلامی است که بُعد داخلی و جهانی دارد لذا انتخابات ریاست جمهوری مورد توجه باشد.

 

این مسئول با مهم خواندن انتخابات شوراها گفت: انتخابات شوراها مهم است اما در پاره‌ای مواقع دیده شده اعضای شورا به جای اینکه خادم ملت باشند اختلاف ایجاد می‌کنند و مسئولان و بزرگان استان به جای رسیدگی به امور دنبال آشتی دادن آنها هستند، مجددا توصیه می‌کنم به دور از نگاه و گرایش سیاسی، منافع ‌و دشمنان مشترک را ببینیم.

 

جمالی با اشاره به استفاده از ظرفیت نخبگان،سیاسیون، فعالان فرهنگی و اجتماعی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: در انتخابات گذشته همواره بالاترین نرخ مشارکت مربوط به کهگیلویه و بویراحمد بود امیدوارم در انتخابات سال آینده هم شاهد حضور پر رنگ مردم باشیم.

 

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تا دیشب هیان‌های اجرایی در کل استان مشخص شد،گفت: صندوق‌ها نسبت به دور گذشته افزایش خواهد داشت.مدعلی پیرسبزی نیز  در این جلسه شورای اظهارداشت: با توجه فرارسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه توجه به برنامه معنوی و شادی بخش در دستور کار قرار دادیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین با اشاره در پیش بودن انتخابات مهم ریاست جمهوری،شوراها و میان دوره ای مجلس گفت: دشمنان همواره با ایجاد چالش برای دلسرد کردن مردم به حضور کم رنگ مردم در انتخابات برنامه دارند که باید این مهم مورد توجه ما باشد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تصریح کرد: با آگاهی و اطلاع رسانی باید امید را در جامعه ایجاد کنیم و تلاش معاندان برای نامید کردن مرذم را ناکام گذاشت.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت