پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 فروردین 1400 ساعت 14:01:: شناسه خبر: 95781

برگزاری نخستین جلسه ستاد مقابله با کرونای کهگیلویه در سال جدید

نخستین جلسه ستاد مقابله با کرونا کهگیلویه در سال ۱۴۰۰ با دستور کار بررسی آخرین وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان برگزارشد.

صدای جنوب:

نخستین جلسه ستاد مقابله با کرونا کهگیلویه در سال ۱۴۰۰ با دستور کار بررسی آخرین وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان برگزارشد.

سید محمد موحد در ابتدای نشست با تبریک سال جدید و آرزو توفیق برای همه مجموعه کادر اداری شهرستان گفت: جا دارد از زحمات بی نظیر کادر درمان شهرستان به ویژه نیروی خدوم بیمارستان دهدشت تشکر و قدردانی کنیم.
نماینده مردم کهگیلویه،بهمئی، چرام و لنده بیان داشت: در جلساتی که با مجموعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی چه وزیر و چه معاونین وی داشتم سعی کردم باری را از دوش مجموعه اداری و کادر درمان بردارم.

موحد تصریح کرد: در ابتدای ورودم به مجلس مجوز یک دانشکده پزشکی گرفتم که دکتر طیب زادگان و دکتر یزدان پناه می خواهم این بحث را پیگیری کنند.

نماینده کهگیلویه بزرگ خاطر نشان شد: در مورد بیمارستان تامین اجتماعی با رایزنی ها بسیاری که با این مجموعه انجام شد، قرار بود یک بیمارستان ۳۲ تخت خوابی احداث شود که دوستان تامین اجتماعی کشور پیشنهاد اضافه کردن ۷۲ تخت خواب به بیمارستان دهدشت را دادند که این بحث را نیز به دوستان دانشگاه علوم پزشکی استان واگذار کردیم تا نظر کارشناسی خود را بدهند که کدام مورد به نفع شهرستان است.
موحد با ارشاه به تاسیسات بیمارستان امام خمینی دهدشت که گاهی پنکه بر سر بیمارستان است گفت: این تأسیسات بسیار قدیمی و فرسوده هستند و در جلسه که مقام عالی وزارت داشتم ۱۲ میلیارد تومان دستور اقدام برای این مورد گرفتم.

وی در مورد: بعضی شایعات که میگویند حق شهرستان دیگه داده نمی شود و فقط در مرکز استان هزینه ها انجام می شود به صراحت می گویم تا بنده زنده ام اجازه ظلم به دیگر شهرستان ها به ویژه حوزه کهگیلویه بزرگ نمی دهم و به حول قوه الهی از حقوق این مردم دفاع خواهم کرد و نمی‌گذارم حقوق این مردم ضایع شود.

موحد تصریح کرد: از مدیر محترم شبکه بهداشت و درمان می خواهم پیگیر یک دستگاه آمبولانس که متعلق به این شهرستان است شود، البته بنده قول چندین آمبولانس از دکتر کولیوند گرفتم که همین دیشب ایشان گفتند این امر به زودی انجام می شود.

وی در مورد اورژانس هوایی نیز مجموعه دکتر کولیوند بازدیدی داشتند و ان شااله اتفاقا خوبی رخ می دهد.

موحد از مردم خواست با رعایت تمام شیوه نامه بهداشتی همراه و گام کادر درمان باشند.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز نیز در این نشست با بیان اینکه جامعه امروز کمتر کرونا را جدی می‌گیرد، اظهار داشت: مشکل به فقر فرهنگی برمی‌گردد.
امام جمعه شهرستان کهگیلویه گفت: درصد استفاده از ماسک در اماکن عمومی دهدشت به زیر ۵۰ رسیده است و نشان می‌دهد جامعه به این باور رسیده که کرونا ضعیف شده است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه با بیان اینکه چرایی بی‌توجهی به کرونا نیاز به بررسی دارد، ادامه داد: وقتی فلان عضو ستاد کرونا برای پسرش عروسی با جمعیت آنچنانی می‌گیرد ما چطور می‌توانیم به دیگران بگوییم رعایت کنید.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر وضع موجود را حاصل سوء تدبیر خواند و گفت:  در خیابان مردم با عادی‌انگاری نسبت به کرونا تردد دارند این نشان می‌دهد ستاد کرونا در مسئله اجتماعی و فرهنگی کارایی لازم نداشته است.
وحدانی‌فر با بیان اینکه شفاف نبودن خلاف تقوا است، تصریح کرد: اشکال کار در جمع ستاد مقابله با کرونا است اراده‌ای برای مدیریت در این قضیه وجود ندارد و اعضای ستاد همکاری ندارند.
وی ادامه داد: چرا مسؤول به خود اجازه می‌دهد از شبکه بهداشت و درمان بخواهد مجوز انجام فلان کار داده شود؟ و اگر ادعای کنترل مبادی ورودی وجود دارد چرا در شهر ترافیک خودروهای غیر بومی وجود دارد!
وحدانی‌فر ادامه داد: این به معنای کم کاری نیروی انتظامی تلقی نشود، بلکه بقیه دستگاه‌ها سپاه و نیروی انتظامی را در اعمال محدودیت‌ها همراهی نمی‌کنند.

دارا کریمی‌نژاد نیز با بیان اینکه رویکرد مقابله با کرونا باید با نگاه عاقلانه و عالمانه باشد، اظهار داشت: عادی‌انگاری و جریمه و دیگر موارد برای مردم تأثیرگذار نیست.
فرماندار کهگیلویه با اشاره به اینکه تسهیلات جدید باعث مانع‌زدایی ازدواج شده است، گفت: مجالس عروسی در حال افزایش است با این حال باید سبک برگزاری مراسم عوض شود.
رئیس ستاد مقابله با کرونای کهگیلویه تصریح کرد: مردم به این باور برسند کرونا رفتنی نیست زندگی خود را با شرایط این ویروس وفق دهند.
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود رنگ‌بندی شهرستان به زودی تغییر کند بیمارستان دهدشت گنجایش ندارد خدا کند مردم به خود بیایند و فرهنگ کرونایی در جامعه نهادینه شود.
کریمی‌نژاد افزود: برای اعمال محدودیت‌ها می‌طلبد همه نهادها و دستگاه‌ها رویکردها را جدی بگیرند و تبعیضی در برخوردها وجود نداشته باشد.

عبدالله سعادتیان هم در ستاد مقابله با کرونای شهرستان کهگیلویه گفت: از سال گذشته پرونده‌های تخلفات کرونایی بسیاری از شبکه بهداشت و درمان و حوزه انتظامی به دستگاه قضا ارسال شد و مورد رسیدگی و صدور رأی قرار گرفت.
دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه گفت: علاوه بر این، ۳۵ مورد حین کار بازداشت شدند که نمونه‌ای از آن بازداشت دامادی است که به علت رعایت نکردن پروتکل‌ها با گذشت ۲ روز آزاد نشده است.
وی گفت: تا وقتی مردم نمی‌خواهند و خود را مکلف به رعایت پروتکل‌ها نمی‌دانند کارهای بازدارنده اثربخش نیست.با این حال دستگاه قضا در برخورد با متخلفان کوتاه نمی‌آید و به کار خود ادامه می‌دهد.
سعادتیان افزود: بارها با کافه باغ‌ها و تالارها به خاطر بی‌توجهی نسبت به محدودیت‌ها برخورد شده اما این برخوردها نتوانسته مانع از برگزاری عروسی‌ها با جمعیت بالا شود.
وی با بیان اینکه مجالس عروسی شلوغ به جنب تالارها و صحرا کشانده شده است، افزود: اگر این دور زدن قانون به متصدیان تالارها برمی‌گردد اداره برق موظف است فوری برق آنها را قطع کند.
دادستان کهگیلویه گفت: مردم نسبت به جلوگیری از تجمعات مقاومت می‌کنند ما در کدام بیابان دنبال جمع‌آوری عروسی‌ها باشیم.
وی در خصوص اعمال محدودیت منع ورود خودروی غیر بومی به شهرستان عملکرد نیروی انتظامی را خوب توصیف کرد و افزود: اگر ورودی‌ها کنترل نمی‌شد وضعیت سیاه می‌شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت