پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 فروردین 1400 ساعت 19:01:: شناسه خبر: 95792

بازگشت ۲۹ واحد مرغداری غیر فعال استان به چرخه تولید

با هدف تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم ۲۹ مرغداری غیر فعال در کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید بازگشت

به گزارش صدای جنوب استاندار این استان در جلسه تنظیم بازار استان گفت: با هدف تنظیم بازار استان هماهنگی و انسجام خوبی با همکاری بخش‌های مختلف دستگاه‌ها اجرایی شد.
حسین کلانتری با بیان اینکه در ایام نوروز، با اخلال گران در بازار عرضه کالا‌های اساسی استان برخورد شد افزود: با همکاری و هماهنگی بخش‌های مختلف استان، خوشبختانه با چند شاخص و ویژگی، جز استان‌هایی بودیم که عملکرد قابل قبولی در تأمین نیاز‌های مردم در ایام تعطیلات نوروز داشتیم.
آقای کلانتری به موضوع قیمت مرغ اشاره کرد و گفت: قیمت مرغ در استان کهگیلویه و بویراحمد با تولید کمتر از نیاز نسبت به استان‌های تولید کننده مطلوب‌تر است.
وی با بیان اینکه سال گذشته تولید روزانه مرغ دراستان ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن بود اضافه کرد: امسال ظرفیت تولید مرغ در کهگیلویه و بویراحمد به پانزده هزار تن می‌رسد.
استاندار از بازگشت ۲۹ واحد مرغداری غیر فعال در استان به چرخه تولید خبر داد و ادامه داد: با فعال این تعداد واحد ۷۵ درصد نیاز مردم به گوشت مرغ در داخل استان تأمین می‌شود.
آقای کلانتری با بیان اینکه با فعال سازی ۲۰ واحد مرغداری دیگر در استان غیر فعال هستند گفت: با فعال شدن این تعداد مرغداری ۱۰۰ درصد گوشت مرغ مورد نیاز مردم استان در داخل تامین دربخش تولید مرغ خودکفا می‌شویم.
وی با اشاره به اینکه با تأمین منابع و پیگیری واحد‌های راکد مرغداری‌ها باید فعال شود، افزود: جوجه ریزی واحد‌های مرغداری فعال در استان به موقع انجام شده است.
آقای کلانتری با بیان اینکه کنترل بازار استان ما صرفاً تا پایان نوروز نیست اضافه کرد: در شهرستان‌ها نیز باید نظارت میدانی شکل بگیرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت