پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 اردیبهشت 1400 ساعت 00:02:: شناسه خبر: 96998

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده خبر داد:

استرس درختان بلوط دلی مهرجان را خشک کرد+تصاویر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده از اعزام کارشناسان و بررسی های میدانی علل خشکیدگی درختان بلوط در منطقه دلی مهرجان این شهرستان خبرداد.

صدای جنوب 

به گزارش صدای جنوب شهرستان لنده، ذبیح الله محمدی با اشاره به مشکلات خشکیدگی درختان در منطقه دلی مهرجان لنده گفت: بر اساس گزارشات مردمی به منطقه عزیمت کردیم و بررسیهای لازم صورت گرفت نمونه گیری از برگ و شاخه های درختان انجام شد.

وی افزود: بر اساس مشاهدات صورت گرفته درختان آسیب دیده در مناطق دشتی و اراضی پست دو طرف آبراهه اصلی دلی مهرجان واقع شدند که شاخه ها و ساقه های درختان فوق بصورت سبز بوده ولی برگهای اولیه آنها دچار خشکیدگی شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده تصریح کرد:با انعکاس موارد مشاهده شده به اداره کل منابع طبیعی استان و مدیر کل دفتر حفاظت سازمان، بررسی های انجام شده نشان دهنده استرس ناشی از سرمای دیررس بهاره و ایجاد پدیده چاله سرما بر روی درختان این منطقه می باشد.

وی در ادامه تاکیدکرد: برگهای جدید بر روی درختان فوق سبز شدند و امید است طی چند روز آینده مجددا بررسی لازم صورت خواهد گرفت، ضمن اینکه پیگیری های لازم از طریق سازمان جنگلها و مراتع در حال انجام است تا در صورت نیاز کارشناسان سازمان از نزدیک بازدیدی از منطقه داشته باشند.

محمدی خاطرنشان کرد: البته آثار آفت شته بر روی برگهای درختان مشاهده شده ولی این آفت نمیتواند باعث این مشکل شود و امیدواریم در بررسی نتایج آزمایشگاهی نتایج دقیق تری به دست بیایید.

تصاویر تکمیلی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت