پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 خرداد 1400 ساعت 15:03:: شناسه خبر: 99427

” نقش جوانان وبانوان درمدیریت شهری*

توجه به محیط‌های زنانه در شهر، برخورداری از شهری حامی زنان و کودکان، احداث پارک وبوستانهای ویژه بانوان ،برقراری امنیت و آسایش برای حضور زنان و کودکان،ارتقای کیفیت سالن‌های ورزشی برای زنان و تجهیز کردن کتابخانه های محلات از جمله مطالبات مشترک همه بانوان بوده است

●به گزارش خبرنگار  صدای جنوب از یاسوج : شجاعیان کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در آستانه ورود به ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی با صدور بیانیه گام دوم خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی را مسئولیت خطیر جوانان در گام دوم انقلاب عنوان کردند افزود. اکنون جوانان هستند که باید در ادامه مسیر پر فراز و نشیب کشور، بار مسئولیت های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، بین المللی  اجتماعی را بردوش خود حمل کنند.

●شجاعیان خاطرنشان کرد: برای رفع بسیاری از معضلاتی که در کشور خودنمایی می کند، زمینه سازی برای حضور جوانان درعرصه هایی که نیازمند خلاقیت و نوآوری برای عبور از مشکلات و ادامه حرکت روبه جلواست به شدت تمام احساس می شود.

●وی افزود:تورقی بر تاریخ انقلاب اسلامی نشان می دهد هر کجا کشور از قدرت جوانان استفاده کرده و به آنها بها داده است، توانسته از چالش ها به سلامت عبور کند که نمونه بارز آن سال های دفاع مقدس است که با ابتکار عمل جوانان توانستیم بر دشمن قدار تا بن دندان مسلح پیروز شویم و آن مقطع از تاریخ کشور را به نقطه درخشانی در تقویم کشور بدل کنیم.

●کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج  ادامه داد:این پیروزی قطعا در سایه کار جوانانه، امید، ابتکار، صراحت، خطرپذیری و خستگی ناپذیری جوانان دهه ۶۰ انقلاب به دست آمد و یقینا تکرار چنین پیروزی هایی در انواع دیگر با جوانان نسل امروز کشور شدنی است .
این فعال سیاسی  اذعان داشت :معتقدیم بهادادن به انرژی و قابلیت جوانان واجازه بهره گیری از تجربه بزرگسالان ومدیرانی که سالیان سال ، هنر خویش را درمیدان های مختلف اثبات کرده اند ودنیایی از تجارب مفید را بردوش می کشند در امرمدیریتی گره گشا وزمینه ساز تحولات مثبت درجامعه خواهد بود
●شجاعیان تصریح کرد: که پیشرفت کلان کشور در سایه توسعه شهری رقم خواهد خورد و نیازمندی های زندگی شهری ،ضرورت پرداختن به مسئله مهم سازماندهی جوانان متخصص و کارآمد برای ورود به مدیریت های شهری را دو چندان کرده است، لذا تمرکز روی جوانان پر انرژی، خلاق، با ایمان و انقلابی را بعنوان اولویت برنامه های خوددر حرکت انتخابات شوراهای شهر یاسوج برگزیده ام وتاکید می نمایم یکی از مشکلات فعلی جامعه ، ناتوانی در عرصه مدیریت و تصمیم گیری ها است.

●وی گفت : در حال حاضر با کمبود مدیر و نیروهای تصمیم ساز و تصمیم گیر جوان مواجه هستیم و این بدان علت است که طی این سالها برای کادر سازی، مدیرپروری و نیروسازی و میدان دادن به استعدادها کم کاری کرده ایم وتجارب گرانسنگ سالهای کار نیروهای ورزیده که در معرض بازنشستگی قرار گرفته اند، را به نسل جدید منتقل نکرده ایم.
●کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج  با اشاره به اینکه سن مدیران و مسئولان کشوری از میانگین ۳۰ سال در اوایل انقلاب به میانگین ۵۵ سال در شرایط کنونی رسیده است افزود به نظر می رسدنیازمند ایجاد تحول برای انتقال برخی از عرصه های مدیریتی به نیروهای جوانتر هستیم. یکی از منافذ برون رفت از چنین وضعیتی فراهم کردن شرایط برای حضور نسل جوان درمدیریت شهری است تا از این رهگذر بتوان به پرورش نسل آینده مدیران اهتمام ورزید.

●وی  گفت:متاسفانه درسالهای اخیردربرخی از عرصه ها اجازه عرض اندام به جوان ها داده نشده است و اینگونه است که امروز برای برخی از مناصب با کمبود مدیران توانمند مواجه هستیم .

●شجاعیان کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج  خاطرنشان کرد: معمولا جوانان فاقد رزومه کاری قوی هستند و البته دربعضی مواردبه استعدادهای جوان بدون رزومه هم اعتماد نداریم. به گمان من در تمامی عرصه ها و به ویژه در نهادهایی چون شهرداری هاباید اجازه میدان دادن و تجربه آموختن به جوانان رابدهیم. و اگر قرار است درحوزه مدیریت هزینه ای کنیم آن هزینه صرف تجربه اندوزی، پختگی و کادر سازی جوانان باشد.
●معتقدم شوراهای آینده بدون حضور چهره های نو و البته نواندیش و جوان پسند، همان شاهکاری از آب در خواهد آمد که چند دوره است شاهد حضور آنان بوده ایم.
●این فعال سیاسی  ادامه داد:لازم است جوان ها درکنار بزرگان و افراد باتجربه قرار گیرند تا نبوغ و خلاقیت‌ و شور هیجانی آنها به سمت مطلوبی راهنمایی گردد. با این ملاحظات ایمان دارم جوانگرایی نه تنها یک تهدید، بلکه فرصتی برای افزایش کمیت و کیفیت فعالیت‌های مختلف در عرصه‌های متعدد خواهد بود.

●شجاعیان با بیان اینکه موضوع اعتماد به جوانان وبهره گیری ازتوان بالای آنان را طی سالها کاردر عرصه آموزش وپروش به اثبات رسانده ام خاطرنشان کرد ودر هرعرصه ای که حضور داشته ام فضای مانور وبروز خلاقیت وتوان جوانترها را مهیا نموده ام .

●شجاعیان کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج به  شناخت و رسیدگی به  نیازها و مطالبات زنان به عنوان نیمی از جمعیت شهرهااز اهمیت ویژه‌ای برخوردار است  گفت  این قشر بخش موثری از نیروی انسانی کشور در مسیر توسعه هستند علاوه بر آن نقش اصلی را در پرورش و تربیت نسل آینده دارند.

●وی بیان کرد: توجه به مطالبات و نیازهای زنان  باعث رشد و تعالی جامعه شود و نادیده گرفتن خواسته‌های آنان ممکن است تبعات زیادی را برای کشور داشته باشد که نه تنها امروز جامعه بلکه فردای کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

■■شجاعیان  در پایان  گفت :شوراهای اسلامی شهر یکی از نهادهایی است که می‌تواند زمینه را برای تحقق مطالبات زنان فراهم کنند البته برخی از نیازهای زنان مشترک است. توجه به محیط‌های زنانه در شهر، برخورداری از شهری حامی زنان و کودکان، احداث پارک وبوستانهای ویژه بانوان ،برقراری امنیت و آسایش برای حضور زنان و کودکان،ارتقای کیفیت سالن‌های ورزشی برای زنان و تجهیز کردن کتابخانه های محلات از جمله مطالبات مشترک همه بانوان بوده است .که اهتمام به این مطالبات و دغدغه های فکری ، روحی وروانی این قشرمهم وجمعیت غالب را بعنوان پیشران برنامه های خود در توسعه شهری یاسوج درنظر گرفته ام .

رزومه  کاری حاج مصطفی شجاعیان کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج به شرح زیر میباشد

*معاون جبهه و جنگ نهضت سواد آموزی استان
*معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان
*مدیر مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان
*معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان
*دبیر ستاد اقامه نماز استان
*دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان
*رئیس و نائب رئیس مجمع بسیج فرهنگیان استان
*عضو شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان بویراحمد
*دبیر حزب مؤتلفه اسلامی شهرستان بویراحمد
*رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان بویراحمد
*رئیس ستاد دکتر جلیلی در استان. سال ۹۲
*رئیس ستاد آیت الله رئیسی در شهرستان بویراحمد.سال ۹۶

 

                        مصطفی شجاعیان
کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت