پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 خرداد 1400 ساعت 21:03:: شناسه خبر: 99994

بیان دیدگاه مسئولان ستادهای ۶ نفر از نامزدهای ریاست جمهوری در کهگیلویه وبویراحمد

آرمان بیگلری مسئول ستاد آیت الله رئیسی گفت: انتخابات پرشور مدنظر رهبر انقلاب است و ایشان فرمودند حتی اگر کسی با بنده مشکلی دارد اما برای اعتلای ایران پای صندوق های رای حاضر شود.

صدای جنوب:

در این برنامه مسئولان ستادهای ۶ نفر از نامزدهای ریاست جمهوری به بیان دیدگاه ها و نظرات خود خواهد پرداخت.

 به گزارش صدای جنوب به نقل از صبح زاگرس،در این برنامه محمد رحیم دهراب پور مسئول ستاد محسن رضایی، بابک درست مسئول ستاد محسن مهرعلیزاده، آرمان بیگلری مسئول ستاد  آیت الله رئیسی، مجتبی شریعتی مسئول ستاد زاکانی، سعید آتشبار مسئول ستاد جلیلی، ابراهیم دباغ امینی مسئول ستاد همتی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود خواهند پرداخت.

ابتدا محمد رحیم دهراب پور، مسئول ستاد محسن رضایی گفت : بر اساس تکلیف این مسیولیت را برای ادای دین و خدمت به انقلاب و مردم عهده دار شدم.

در ادامه مجتبی شریعتی، مسئول ستاد زاکانی نیز گفت : امنیت یکی از ثمره های جمهوری اسلامی به مردم ایران در یک منطقه حادثه خیز خاورمیانه است، اگر امنیت روزی به مدد نیروهای نظامی برقرار می شد امروز با حضور مشارکت پرشور و حداکثری در انتخابات برای کشور و آیندگان نیز رقم خواهد خورد.

درادامه هم بابک درست، مسئول ستاد محسن مهر علیزاده در این آیین به معرفی خود پرداخت.

سعید آتشبار، مسئول ستاد جلیلی در ادامه بیان کرد:  امید دارم که به یک انتخابات پرشور و انتخاب اصلح دست پیدا کنیم ، امام راحل بنیانی را قرار دادند تا همگان در صحنه حضور داشته باشند ، امیدداریم از ظرفیت های انتخابات برای پیشرفت کشور استفاده شود.

دباغ امینی، مسئول ستاد همتی گفت: امید داریم که با حضور پرشور مردم، انتخابات برگزار شود هرچند برخی موضوعات سبب قهر مردم از صندوق انتخابات شده است و امید داریم با همراهی مردم انتخابات پرشوری را رقم زد.

آرمان بیگلری مسئول ستاد آیت الله رئیسی گفت: انتخابات پرشور مدنظر رهبر انقلاب است و ایشان فرمودند حتی اگر کسی با بنده مشکلی دارد اما برای اعتلای ایران پای صندوق های رای حاضر شود.

در ادامه برنامه درخصوص اجرای عدالت اجتماعی طبق قرعه از دهراب پور سوالی مبنی بر اینکه نسبت دولت شما درخصوص عدالت اجتماعی چه خواهد بود،شد که دهرابپور گفت: خوشحالم از نسل گذشته انقلاب در کنار نسل جدید انقلاب و در کنار جوانان حضور دارم، بنده جوانان را دوست دارم.

وی با بیان اینکه تحصیل، ازدواج، اشتغال، مسکن از اولویت های جوانان هستند، افزود: در بحث عدالت آن چیزی که وجدان انسان را راضی و راحت می کند موضوع اجرای عدالت و رسیدن بوی آن به مشام جامعه است، عدالت هر چیزی در جای خودش قرار گرفتن است و حق همه انسان ها را دیدن و محترم شمردن است.

مسئول ستاد محسن رضایی با بیان اینکه انسان و حق انسان در جوامع مختلف دیده می شود گفت: انسان در محیط های مختلف روستایی، عشایری و شهری وجود دارد اما حق او در هر شرایطی مدنظر است و قانون به حق انسان تاکید داشته است، اگردر قانون اجرای عدالت وجود داشته باشد عدالت اجرا خواهد شد، یکی از مشکلاتی که عدم عدالت شکایت می شود عدم اجرای قانون است و اینکه چه کسانی باید حضور داشته باشند مد نظر است.

در ادامه مجری برنامه در خصوص جمعیت و راه های افزایش نرخ آن از شریعتی پرسید که وی در پاسخ گفت: وقتی ماهی یک میلیون تومان هزینه پوشک بچه می شود و وقتی ۲۸ درصد درآمد مردم برای اجاره مسکن و در تهران ۵۸ درصد صرف اجاره مسکن می شود، وقتی مردم در صف روغن ، قندو… حضور دارند،پس سبب بحرانی شدند نرخ جمعیت می شود.

نرخ تولد هشتم دهم درصد است در گذشته به دنبال عبور از پیرسالی بود اما امروز باید فکر کرد که چگونه فرزندان و معیشت آنها را تامین کرد امروز نگاه به خانواده و افزایش جمعیت نه به عنوان یک مسئله آرمانی بلکه به عنوان یک مسئله ای که می‌تواند امنیت کشور را با چالش مواجه کند مطرح است.

وی بابیان اینکه عملکرد دولت قبل در هشت سال گذشته به گونه ای بود که چرخ سانتریفیوژها و اقتصاد نچرخید که سبب نامیدی مردم شده است، گفت: اگر به دنبال فرزند آوری و ثبات در کشور هستیم باید امید افزایش پیدا کند نیازمند آن دولت جوان انقلابی و شعارش ما نمی‌توانیم نباشد، دولتی که به افراد جامعه خویش امیدوار باشد که امید دارم مشکلات کشور به مدد جوانان حل خواهد شد.

درادامه نیز بابک درست در خصوص راهکاری های مدیریت ارز و کاهش نرخ آن گفت:اگر صادرات نفتی  صورت نگیرد دچار بحران هستیم و اگر شعار دهیم به نفت وابسته نیستیم مشکلات حل نمی شود.

درست گفت:  مهر علیزاده به دنبال تعامل با دنیا است زیرا در سایه تعامل با دنیا رشد و توسعه ایجاد می شود و در سایه این تعامل تحریم ها، مشکلات و نرخ ارز اصلاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدیریت نرخ ارز تنها در دستان دولت نیست بلکه سایر دستگاه ها سهیم هستند، گفت: اصلاح نظام بانکی، کوتاه شدن دست دلالان ، از مهمترین دلایل برای کاهش نرخ ارز است.

آتشبار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حل مشکلات جامعه چه راهی دارد گفت:  مسائل جامعه منفک از آسیب ها نیست، در دیشموک خودکشی صرفا از منظر جامعه شناختی مدیریت و فرهنگ بررسی نمی شود، جلیلی با یک گفتمان در تحلیل مسائل کشور نگاه چندوجهی دارد، در دیشموک بن بست راه داریم وقتی بودجه بر اساس لابی تقسیم می شود،  وقتی ۱۵ هزار روستایی در آن بخش است اما شش مسجد در آن بخش بود، وقتی روحانی متخصص و خوش فکر باشد می تواند آن جامعه را متحول کند از طرفی در دیشموک دارای ظرفیت های رشد است.

آتشبار گفت:وقتی دختر خردسال تبلیغات پفک چیپس و تبلیغات مد را می بیند اما مادر او برای تأمین آب دچار مشکل باشد نوعی ناامیدی برای او رخ می دهد. بنابراین باید عدالت ،فرهنک کار و امکانات در آن منطقه مشاهده شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت های زیادی در استان وجود دارد گفت: دولت جلیلی رویکرد حرکت  به سمت مردم دارد در همین راستا باید بودجه ملی در بودجه های استانی دیده شود.

دباغ مسئول ستاد همتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نگاه شما در خصوص  دیپلماسی جمهوری اسلامی در عرصه سیاست خارجی چگونه است، گفت: هر چند در جایگاه نامزد ریاست جمهوری نیستیم اما به اندازه توان صحبت خواهیم کرد و پیشنهاد این است سوالات در حد سوالات ستادی باشد این موضع با واکنش سعید آتش بار مواجه شد و گفت : خواهشاً سطح ما را در حد ستادها تنزل ندهید.

دباغ در ادامه گفت: دکتر همتی  در سیاست خارجی به تعامل دو طرفه با دنیا  نگاه دارد یعنی نه نگاه صرفا به شرق یا صرفا غرب باشد بلکه رونق صلح  ودوستی استوار باشد و براساس سیاست های انقلاب بتوانیم موضعی مناسب داشته باشیم.

وی افزود: مذاکره چانه زنی و قهر در برابر ابرقدرتها نیاز است اما مبنا صلح و دوستی و ارتباط دو طرفه است، باید توجه کرد مسائل اقتصادی و معیشتی با جیب مردم گره خورده است در این راستا باید در تعاملات بین‌المللی از برخی تنش ها پرهیز کرد.

آرمان بیگلری در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت کنونی ایران چالش ها و فرصت و راهکارهای  آن گفت: یکی از بزرگترین نظریه پردازان  غرب جمله ای مشهور در خصوص امام(ره) دارد. وی گفت: امام به گونه ای می اندیشد که گویی غرب وجود ندارد بدون شک امام یک فیلسوف به تمام معنا بود امام باور داشت ایمان، اندیشه و گفتمان این کشور به قدری با پشتوانه است که با پختگی نه تنها ایران بلکه دنیا را می تواند متحول کند.

بیگلری ادامه داد: انتخابات نه باید به سمت  دو‌ گروه و جریان تقلیل داده  شود، از طرفی  در تاریخ معاصر نگاه به  توسعه در معاصر وجود داشت برخی  سراپا غربی شدن را باور داشتند و برخی دیگر ظرفیت ها درونی را ملاک می دانستند.

وی با بیان اینکه در دهه پنجم  منازعه برای توسعه  وجود دارد، گفت:  در تفکر متفکران اسلامی شعار بازگشت به خویشتن سرداده شد آنها معتقد بودن ظرفیت های مشرق زمین می توان قابل اتکا باشد.

وی افزود: در ۲۲ بهمن ماه ۵۷ از  شر شاه پهلوی خلاص شدیم اما تفکر غرب وجود دارد، بعد از انقلاب  دولت های  تکنوکرات  غرب گرا با باور  به غرب معتقد به تقلید از غربیان بودند و دولت امروز روحانی محصول تفکراتی غرب گرایی است.

در بخش دوم مناظرات نماینده های نامزدها به مدت ۴ دقیقه به بیان نظرات خود پرداختند.

در ابتدای بخش دوم مناظره دهراب پور مسئول ستاد محسن رضایی گفت: در خصوص امنیت نگرانی در کشور وجود ندارد اما تلاش برای حفظ آن مهم است.

وی خطاب به بابک درست گفت: تکیه به نفت  را باید کنار گذاشت و با وجود منابع فراوان باید بر روی منابع دیگر تمرکز داشت و تکیه زیادی به نفت ناشی از نبود مدیریت است.

دهرابپور با بیان اینکه تحریم وجود دارد اما همه موضوعات را به تحریم گره زدن اشتباه است و خطاب به مسئول ستاد همتی گفت:  تامین امنیت خواست همه ما است، اما نمی شود مهربانی یک طرفه باشد بلکه لازم است گاهی جواب دندان شکن به آنها داده شود هر چند ما پرچم دار صلح و دوستی در دنیا هستیم.

مجتبی شریعتی در بخش دو مناظرات انتخاباتی گفت: انقلاب اسلامی در ابتدای شروع در داخل مشکلی نداشت زیرا وفاق و همدلی برای مشکلات وجود داشت اما در عرصه خارجی مشکلاتی نظیر جنگ به وجود آمد.

وی با بیان اینکه امروز قدرت منطقه بوده  و ملت ها با حضور  ایران تصمیم گیری می کنند،  گفت: امروز در خارج از مرزها نگرانی برای امنیت وجود ندارد  زیرا سردار سلیمانی ها اقتدار و  امنیت ایجاد  کردند، در چند سال گذشته شعار ما نمی توانیم، امید به بیگانه ها،  و برجام کشور را زمین کرد، فاصله بین مردم و حکومت، فساد اداری ، تصمیمات یک دولت پیر، ویژه خواری، افت ارزش پول ملی و کاهش خرید مردم، تنبلی مدیران، عدم اعتقاد به مدیران و فساد نزدیکان دولت سبب شده  کشور به قرارگاه مرغ و تخم مرغ تبدیل شود.

وی افزود:  امروز دلار و ارز، سرمایه مردم در بورس پر کشید و باید یک مدیر انقلابی وارد شود.

درست در ادامه با شعار خواندن صحبت های شریعتی گفت : مگر فساد در دولت روحانی و خاتمی و هاشمی بوده فساد در ابتدای نظام بوده و سیستماتیک شده است، شما بخشی از مشکلات کشور در حوزه اقتصاد و تعامل با دنیا هستید.

وی افزود: مگر گشایش اقتصادی در دولت روحانی رخ‌نداد شما از احمدی نژاد نایب امام زمان ساختید دولت روحانی میراث احمدی نژاد را اداره کرد.

مسئول ستاد مهرعلیزاده بیان کرد: باید واقعیت ها را دید و از حاشیه ها خارج شد ، آسیب های اجتماعی ناشی از چیست؟ شما منقد سیاست خارجی هستید کجا امام خمینی (ره) از سیاست خارجی نهی کردند.

سعید آتشبار با بیان اینکه ارتباط مشکلات دیشموک را با تحریم ها متوجه نمی شوم گفت: کشور در حوزه نفت و کشاورزی از سمت خام فروشی به سمت تشکیل زنجیره ای تبدیلی حرکت کند.

وی افزود: مشکل اساسی کشور تحریم ها داخلی ، ژن های خوب، کاخ نشینی مسئولان، بی توجهی به تزریق پول به بنگاه های اقتصادی،  ۹۰ هزار میلیارد در دست ۱۱ نفر در این شرایط فقط ۶ درصد کشاورزان تسهیلات دریافت کرده و محصولات کشاورزی بر روی دست آنها باقی مانده است چگونه انتظار حل مشکلات وجود دارد.

آتشبار در ادامه افزود: تفکر دیپلماسی فقط با ۵ کشور اشتباه است، ما مدافع تحریم نیستیم اما اگر همه مشکلات را از تحریم  بدانیم اشتباه است.

مسئول ستاد جلیلی گفت: ۳۵۰ هزار زمین آماده کشت داریم و حدود ۱۲ هزار هکتار کشت شده است از طرفی امروز زمین‌ های کشاورزی در روستاهای استان سبب افزایش اشتغال می شود.

ابراهیم دباغ امینی گفت: تعریف دهراب پور از عدالت دقیق نبود بلکه تعریف نظم بود، از طرفی معتقدیم آقای زاکانی تا آخر نخواهند ماند و سوپر پوششی باقی خواهند ماند.

مسئول ستاد همتی خطاب به اتشبار در خصوص دیشموک گفت: در خصوص دیشموک مسائل فرهنگی و روانشناسی مهم است و وجود اماکن مذهبی سبب کاهش اقبال به دنیا می شود اما وقتی بزرگترین جنگ اقتصادی در کشور در طول چهار سال گذشته باشد بر مسائلی مانند دیشموک اثر گذار است.

وی با بیان اینکه زمین برای کشاورزی است اما باید محیط زیست لحاظ شود، گفت: همه مخالف رانت و سودجویی هستیم و در همه دولت‌ها بوده است که این موضوع باید دیده شود، وقتی دولت پنهان تشکیل شود و سه هزار میلیارد تومان تراکنش مالی دارند باید به آن توجه کرد.

بیگلری گفت: کی‌در دولت اسلامی افراد مولتی میلیارد و برادر او بزرگترین سرشاخه این موضوعات است( ادامه اظهارات مسئول ستاد آیت الله رئیسی در کلیپ آمده است)

دهراب پور در بخش سوم مناظره به جمع بندی اظهارات خود پرداخت و گفت: سبب خوشحالی ما است که جوانان در هر صحنه و عرصه ای وجود داشته باشند از طرفی در خصوص عدالت معتقدم ملاک و معیار آن قانون است.

وی بیان اینکه هر کجا قانون در خصوص رد صلاحیت شوراهای شهر  موضع داشت حامی قانون هستم گفت: در خصوص فساد ها، از همان ابتدا در کشور وجود داشت و از دولت پنجم شروع جدی آن بود .

مسئول ستاد رضایی به فرمایش رهبر انقلاب برای مبارزه با فساد و تبعیض اشاره کرد و گفت: باید عملکرد مسئولان را در خصوص فساد بررسی کرد در این راستا  تشکیل حزب کارگزاران که تکنو کرات ها و تحصیل کرده های غرب بودند  در دولت احمدی نژاد، دولت روحانی افرادی حضوری دارند که اصلاحاتی نیستند و از این دست هستند.

شریعتی نمانیده زاکانی در ادامه با بیان اینکه آقای جهانگیری بنای کاندیدای پوششی را در سال ۹۶ نهادند، گفت: افراد در عرصه رقابت های انتخاباتی حضور پیدا کردند و وارد ساخت، اتهام پوششی صحیی نیست بلکه این افراد پوشش انقلاب اسلامی هستند.

وی به عملکرد همتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری  در خصوص اخراج از دولت در یک سناریو نوشته و نانوشته اشاره کرد و گفت: همتی می خواهد از دولت فعلی تبری جسته و بیان می‌کند من نمی خواهم شریک دولت فعلی باشم و از پاسخگویی به مسئولیت خود در بانک مرکزی قصد فرافکنی دارد.

 وی به دو‌ ملاک یعنی  روش و همخوانی با آرمان های انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ما رئیس جمهوری مانند رجایی خواهانیم، در سال ۵۸ انقلاب شروع و امروز  ابتدای گفتمان انقلاب هستیم زیرا در ساختار اقتصادی ما تفکرات نئوکینزی و ربا وجود دارد بعد از چهل سال بانک ها اقتصاد ربوی‌دارند.

مسئول ستاد مهر علیزاده خطاب به بیگلری گفت : اگر قدرت در دست ما بوده است اما چرا دستگاه های نظارتی با مفاسد مبارزه نکردند، امثال طبری ها بابک زنجانی ها از کجا ریشه پیدا کردند؟

وی افزود: در برجام باید به دنبال بازی برد برد بود امروز وارد آمدن میلیارد دلار ایا از  آورده های برجام نیست؟.

درست گفت: به عنوان یک اصلاح طلب روزی التماس می کردند حکم آبدار چی برای برای افراد  ثبت شود اما امروز اصلاح‌طلبان با صندوق رای قهر کردند امروز کسی در صحنه نیست و پیشاپیش پیروزی شما را تبریک می گویم.

سعید آتشبار گفت: جعل عناوین پوششی و روکشی توهین به گفتمان نظام است و هر فرد که‌وارد عرصه شده است برای خدمت آمده است بنابراین این القاب نوعی توهین به جمهوریت محسوب می شود.

وی افزود: دلار ۳۰ هزار تومانی، ویرانی اقتصاد ، حداقل صادرات در نفت، غیر فعال شدن شهرک های صنعتی امروز وجود دارد بنابراین کجا برجام توانست این مشکلات را حل کند؟.

وی با بیان اینکه اصولگرا و اصلاح طلبان در فساد نقش داشته اند گفت: اشتباه است که تصور شود فقط فلان جناح دچار فساد است، رهبر انقلاب در خصوص عدالت فرمایشاتی داشتند اما هر دوجناح کوتاهی کردند.

وی افزود : آیا مردم  فساد، مشکلات اقتصادی و ژن های برتر را عامل قهر با صندوق ها می دانند  یا رد صلاحیت پزشکیان و جهانگیری عامل قهر با صندوق انتخابات است عاملان وضع موجود باید پاسخگو باشند.

آتشبار گفت: کسانی که بر جمهوریت نظام تاختند، مشکلات اقتصادی و فساد مرتکب شدند مورد تایید قرار نگرفتند، گفت: چرا برجام مشکلات اقتصادی و معیشتی و دلار ۳۰ هزار تومانی را حل نکرد آقای همتی که محصول این مدیریت است وارد عرصه انتخابات شده است.

دباغ امینی در ادامه بیان کرد: زاکانی در مناظرات به گونه‌ای عمل کرده است که پوششی بودن آن اشکار است.

مسئول ستاد همتی با بیان اینکه مفاسد در هر دو جناح‌وجود دارد و آیت الله رئیسی باید از هر دو گروه را دستگیر کنند گفت: ما باور داریم باید در مریخ حضور پیدا کنیم سوریه ملاک نیست، بیگلری خطاب به رئیس ستاد همتی گفت: شما پوشک را مدیریت کنید حضور در مریخ پیشکش شما !؟.

دباغ با بیان اینکه امروز نخبگان در حال فرار هستند گفت: مشروعیت نظام به مقبولیت مردم ارتباط دارد و با صندوق رای قهر کردند ، زیرا برای  آف ای تی آف، و در گفتگوها سنگ اندازی کردید.

بیگلری با بیان اینکه چپ و راست از محروم کردن مردم از عرصه اقتصاد و سیاست به یک اندازه متهم هستند گفت: نرخ  چندین هزار تومانی ارز، بورس و فروش دارایی های مردم از عملکرد آقای همتی است.

وی با بیان اینکه امروز  تفکر ما نمی توانیم، در تامین نهادهای تولیدی و مشکلات مرغ، تامین پوشاک وجود دارد ،گفت: قاسم سلیمانی با یک سوم بودجه ها منطقه را مدیریت می کند و امنیت را به ارمغان می آورد، امروز مجاهدان کشور پشت درب های غربگراها باقی مانده اند و باید درب ها برای حضور و خدمت آنها فراهم شود.

وی گفت: بعد از جنگ جهانی دوم تنها ایران با ۱۲ موشک پایگاه آمریکا را شخم زد‌ و امروز  آیا دویست هزار شهید داده شد تا امثال آخوندی در بورس چندین هزار میلیارد درآمد زایی کند،و مردم در ورشکستگی باشند،  مردم اگر نگران و انگیزه ندارند ناشی از سکولارهای و‌غرب گراهای لیبرال هستند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت