پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 آذر 1395 ساعت 06:09:: شناسه خبر: 10044

حال ناخوش صنعتگران کهگیلویه؛

درد از بانک است ودرمان نیز هم

افشین نبود نقدینگی را از مشکلات سرمایه گذاران در این بخش دانست و گفت: بانک‌ها در ارائه تسهیلات سخت‌گیری کرده و مصوبه‌های کارگروه رونق تولید را اجرایی نمی‌کنند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت کهگیلویه از شهرک صنعتی بردیان بازدید و با جمعی از صنعتگران این شهرک گفت و گو نمود.

در این بازدید که یوسف تازش مدیر روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان وجمعی از خبرنگاران نیز حضور داشتند صاحبان طرح های فعال و غیرفعال صنعتی ازمشکلات و درخواست های خود سخن گفتند.

زاهدی پور مدیرفنی شرکت قطعات آب لوله بسپار کهگیلویه که هم اکنون با حداقل توانایی درحال تولیداست محصولات شرکت رادرجنوب کشور نمونه دانست وگفت:سعی شده  باتولیددستگاه های مورد نیز اقتصاد مقاومتی رادرعمل نشان دهیم.

وی گفت:چنانچه تسهیلات مصوب به این طرح عظیم اختصاص داده شود تا ۲۰۰نفربصورت مستقیم جذب وبکارگیری می شوند.

زاهدی پور خواستار توجه به تولیدات داخل استانی شد و افزود:علیرغم کیفیت بالای تولیدات متاسفانه بعضی از مدیران نیازهای خودراازدیگراستان ها خریداری می کنند.

عبدالرضانیک پور مدیرشرکت مبین بتن باگلایه از بانک ها گفت:بانک ها پشیزی به مصوبات بها نمی دهند و با بهانه گیری تسهیلات مصوب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید  را پرداخت نمی کنند.

این فعال اقتصادی نیز گفت:شرکت مبین بتن ۳۰نفررابصورت مستقیم بکارگرفته است.

وی باانتقاداز سازمان نظام مهندسی ساختمان و بنیادمسکن اظهارداشت:حمایتی از بتن آماده درکهگیلویه نمی شود.

نیکپور باتقدیراز دلسوزی وپیگیری های افشین مدیر صنعت ومعدن شهرستان گفت:نیازاست که فرماندارکهگیلویه وسایرمسئولان نیز مشکلات ماراپیگیری نمایند.

پریوند مدیرشرکت مرمرپلاست نیز دراین بازدید خواستار توجه بیشتر به بخش خصوصی شد وگفت:تا بخش خصوصی فعال نشود مشکلاتی چون بیکاری حل نخواهد شد.

دراین بازدید یوسف تازش گفت: ۲۵۰ واحد تولیدی از مجموع ۷۴۰ واحد در سطح استان نیمه فعال و راکد است.

مدیر روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت افزود:  دولت از ابتدای سال جاری حمایت از واحدهای تولیدی را در دستور کار قرار داده و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اولیه اختصاص یافته برای فعال شدن چرخه این واحدها در نظر گرفته است.

مدیر اداره صنعت و معدن تجارت کهگیلویه نیز درباره واحدهای تولیدی اظهار داشت: از ۱۹ واحد راه اندازی شده در این شهرک اکنون تنها سه واحد فعال و مابقی نیمه فعال یا راکد است.

افشین افزود:تعطیلی بسیاری از واحدها به خاطر شرایط رکود بازار است.
وی افزود:واحدهای تولید مصالح ساختمان و تجهیزات به خاطر نبود ساخت و ساز در شهر فروش ندارند و راکد شدندوبعضی نیز به شرایط فصلی بستگی دارد.

وی نبود نقدینگی را از دیگر مشکلات سرمایه گذاران در این بخش دانست و گفت: بانک‌ها در ارائه تسهیلات سخت‌گیری کرده و مصوبه‌های کارگروه رونق تولید را اجرایی نمی‌کنند.

افشین افزود: در حالی که کارگروه رونق تولید بر حمایت از واحدهای تولیدی و کمک به فعال شدن آنها تأکید دارد اما بانک‌ها هیچ توجهی به مصوبه‌ها ندارند و به نوعی سنگ‌اندازی می‌کنند.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b2%db%b1%db%b9_%db%b1%db%b1%db%b1%db%b5%db%b4%db%b4 %db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b2%db%b1%db%b9_%db%b1%db%b1%db%b1%db%b6%db%b4%db%b4 %db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b2%db%b1%db%b9_%db%b1%db%b0%db%b5%db%b8%db%b5%db%b5 img_20161220_091528 %db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b2%db%b1%db%b9_%db%b1%db%b0%db%b4%db%b1%db%b3%db%b2 %db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b2%db%b1%db%b9_%db%b1%db%b0%db%b4%db%b1%db%b4%db%b1 img_20161220_091554

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت