پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 تیر 1400 ساعت 17:04:: شناسه خبر: 101629

آه مردم دلی اولاد مومن پشت سر مدیران آبفا

داستان بی‌خیالی و بی‌تدبیری مسئولان دولت تدبیر و امید تمامی ندارد، در استان کهگیلویه و بویراحمد این بی تدبیری مضاعف بوده و بیش از سایر استان‌ها و مناطق دیگر کشور دیده می‌شود.

صدای جنوب:

داستان بی‌خیالی و بی‌تدبیری مسئولان دولت تدبیر و امید تمامی ندارد، در استان کهگیلویه و بویراحمد این بی تدبیری مضاعف بوده و بیش از سایر استان‌ها و مناطق دیگر کشور دیده می‌شود.

در استانی که ۱۰ درصد روان آب‌های کشور را به خود اختصاص داده و بیش از همه نقاط کشور از منابع آب برخوردار است شاهد کام تشنه مردم این دیار هستیم.

استانی که رودخانه های بزرگ و پر آب از آن عبور می کنند و چشمه های جوشان فراوانی دارد اما همچنان در بسیاری از نقاط مردم تشنه هستند.

خیلی به مناطق دور و صعب العبور و گرمسیری و کم آب نمی‌رویم و به همین اطراف و اکناف شهر یاسوج بسنده می‌کنیم تا بی‌تدبیری مسئولان را ببینیم مسئولانی که قول داده بودند هم چرخ سانتریفیوژها را بچرخانند و هم چرخ زندگی مردم بچرخد اما هر دو را از کار انداختند.

مردم بسیاری از نقاط روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله در اطراف یاسوج این روزها نان نمی‌خواهند بلکه درد آنها آب است این مایه حیات که اگر یک روز به دست مردم نرسد زندگی آنها مختل می‌شود.

مسئولان در این سال‌ها که نان مردم را از سفره پراندند آب را هم از آنها دریغ داشتند.

برای پی بردن به این مشکل کافی است سری به روستاهای یاسوج در ۵ کیلومتری این شهر مرکز استان بزنیم، از مردم منطقه مختار در مجاورت رود بشار بپرسید تا بگویند وضعیت آب آشامیدنی آنها چگونه است و آیا روزانه آب را به چشم خود می‌بینند؟.

شاید مسئولان بهانه داشته باشند که مردم استفاده درستی از آب آشامیدنی نمی‌کنند که پاسخ به مدیران ناکارآمد و پشت میز نشین این است: حق مدیریت و پشت خودروی شاسی‌بلند نشستن شما برای چیست؟ باید از مدیران آب و فاضلاب استان پرسید که کت و شلوار مدیریت را برای چه به تن کرده اید و اصولاً آیا الفبای مدیریت در نظام اسلامی را می‌دانید؟

 از مدیران آبفای استان جای سوال است که اگر تخلفی از سوی مردم سر زد چه کسی باید جلوی تخلفات را بگیرد.

روزانه شاهد التماس مردم مناطق مختلف استان به خصوص روستاییان مبنی بر کم‌آبی و نبود آب آشامیدنی هستیم اما گوش شنوایی برای پیگیری این مشکلات وجود ندارد.

چند روز پیش گزارشی مبنی بر کام تشنه عشایر در منطقه «دلی اولاد علی‌مومن» داشتیم که شبکه آب از ۵۰۰ متری آنها عبور می‌کند اما بی‌آبی زندگی را برای آن‌ها جانکاه کرده و مجبور به ترک زندگی عشایری و ترک تولید هستند آنها از آیت الله رئیسی توقع دارند که در روزهای اول کاری خود به داد آنها برسد.

اما کمی آن طرف در روستای دلی‌اولاد علی مومن به دلیل بی‌تدبیری مسئولان در مقابله با آب دزدان و کسانی که آب خوردن مردم را با سودجویی در باغ‌های خود سرازیر می کنند داد مردم درآمده است و عرصه را بر آنها تنگ کرده و آنها از بی‌تدبیری مسئولان در مقابله با این اقدام سودجویان گلایه دارند.

به گزارش فارس هنگامی که مردم از مدیران کاملاً ناامید شده دست به دامان رسانه‌ها شده‌اند اما مسئولان استان آنگونه که معلوم هست کمترین اهمیتی به پیگیری رسانه‌ها نمی‌دهند و البته در روزهای آخر دولت به اصطلاح تدبیر و امید باید روزهای سخت و طاقت فرسا را از جهت نبودن نان و آب تحمل کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت