پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 تیر 1400 ساعت 14:04:: شناسه خبر: 102051

آمادگی جهادکشاورزی کهگیلویه برای تامین امکانات مورد نیاز کلزاکاران/خرید ۱۲ هزارتن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: به دلیل وقوع خشکسالی شدید در سال زراعی جاری عملکرد محصولات زراعی تا حدود زیادی کاهش یافته و تعداد زیادی از مزارع غیرقابل برداشت شده بودند.

صدای جنوب:

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: در سال جاری ۴۲ هزار تن گندم از مزارع  کشاورزی این شهرستان برداشت شد.

حکمت نریمانی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بالغ بر ۴۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان کهگیلویه زیر کشت سه محصول مهم و استراتژیک گندم، جو و کلزار رفت.
وی افزود: گندم با ۳۱ هزار و ۵۰۰ ( ۲۸۵۰۰ هکتار دیم و ۳۰۰۰ هکتار آبی) بیشترین سطح را به خود اختصاص داد و بالغ بر ۱۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان نیز به کشت جو اختصاص یافت. هم چنین کلزا نیز در سطح بیش از ۵۰۰ هکتار کشت شد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: فصل برداشت این سه محصول از ۱۵ اردیبهشت با بکار گیری ۸۰ دستگاه کمباین( ۲۲ دستگاه بومی، ۵۸ دستگاه مهاجر) آغاز شد و تا پایان خردادماه ادامه یافت.
نریمانی کل تولید گندم شهرستان را ۴۲هزار تن عنوان کرد و گفت: از این میزان ۱۲ هزار تن گندم مازاد بر مصرف، ۱۰ هزار و ۵۰۰  تن گندم سیلویی و ۱۵۰۰ تن گندم بذری از کشاورزان خریداری شد.
وی خاطرنشان کرد: تولید کلی جو نیز حدود ۱۰ هزار تن بوده که به مصرف خوراک دام و دامداران شهرستان می رسد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان کهگیلویه افزود: از مزارع کلزا نیز بالغ بر ۴۱۰ تن محصول به دست آمد و همگی به صورت خرید تضمینی از کلزاکاران شهرستان خریداری شد.
نریمانی بیان کرد: پیش بینی می شود در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی و وقوع بارندگی‌های مناسب در سال زراعی آینده، رشد قابل توجهی در زمینه کشت کلزا در سطح شهرستان رخ دهد.
وی گفت: جهاد کشاورزی شهرستان آمادگی دارد تا امکانات لازم برای کاشت، داشت و برداشت این محصول را تامین و راهنمایی های لازم را به متقاضیان ارائه کند.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: به دلیل وقوع خشکسالی شدید در سال زراعی جاری عملکرد محصولات زراعی تا حدود زیادی کاهش یافته و تعداد زیادی از مزارع غیرقابل برداشت شده بودند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت