پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 تیر 1400 ساعت 10:04:: شناسه خبر: 102954

خسارت سیل اخیر در کهگیلویه و بویراحمد

صدای جنوب: در چند روز اخیر سیلاب و تندباد خسارت‌های سنگینی در همه بخش‌ها به استان کهگیلویه و بویراحمد وارد کرد. کیامرث حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار در نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در روزها و ماه های اخیر اگر در استان‌های دیگر با خشکسالی و کرونا روبرو هستند اما […]

صدای جنوب:

در چند روز اخیر سیلاب و تندباد خسارت‌های سنگینی در همه بخش‌ها به استان کهگیلویه و بویراحمد وارد کرد.

کیامرث حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار در نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در روزها و ماه های اخیر اگر در استان‌های دیگر با خشکسالی و کرونا روبرو هستند اما استان ما با بحران های دیگری مثل آتش سوزی جنگل‌ها و تبعات زلزله دست و پنجه نرم می‌کند اما خوشبختانه در بحث آب و برق نسبت به استان‌های دیگر کمترین تنش و مشکل را داشته‌ایم.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیلاب در چند وقت اخیر مناطق مختلف استان از جمله مناطق عشایری را تحت تاثیر قرار داد در همان ساعات قبل از ورود سامانه در آمادگی کامل به سر می‌بردیم و شبی که بارش‌های مناطق عشایری را تحت تاثیر قرار داد در همان مناطق مشغول به کار بودیم و تا پاسی از شب در کنار عشایر ماندیم که بازگشایی راه‌های عشایری را به کمک دستگاه‌های مختلف داشتیم.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همکاران ما در منطقه مارگون به مناطق سیل زده رفتند و اقلام امدادی زیادی به منطقه اعزام شد بازگشایی جاده ها را توسط راهداری و امور عشایر انجام دادیم.

حاجی‌زاده گفت: در باشت طوفان رخ داد و به باغات صدمات فراوانی وارد کرد که مسئولان ورود کردند در منطقه طسوج نیز فرماندار و مسئولان حاضر شدند و کارهای خوبی انجام دادند.

وی افزود: در آن منطقه بیشتر باغداران آسیب دیدند که برق در منطقه پایدار شد قسمتی از آب پایدار شده و در منطقه کوهستانی هم لوله‌ها را فرستاده‌ایم هر چند اکنون مشکل آب در طسوج وجود ندارد.

در ادامه مدیرکل امور عشایر استان گفت: تعداد ۱۰ منطقه عشایری تحت تاثیر سیلاب و طوفان قرار گرفتند که حدود ۱۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده و مهمترین مشکل بازگشایی جاده‌های عشایری بوده است.

آذرفر گفت: احتیاج مبرم به بازگشایی جاده‌های عشایری داریم زیرا ماشین آلات سنگین و راهداری در امور عشایر نداریم و احتیاج به کمک است در آبرسانی مشکلی نداریم در برخی مناطق مشکل برطرف شده که هلال احمر و راهداری بیشترین کمک را به امور عشایر برای کمک به عشایر خسارت دیده از سیلاب تاکنون داشته‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: قبل از حادثه هشدارها را جدی گرفته و در آمادگی کامل بودیم با همه دستگاهها و ماشین آلات در مناطق عشایری حضور پیدا کردیم در محور شاه غالب به مارگون رانش و خسارت‌های زیادی داشتیم در کنار راههای روستایی از راه‌های عشایری غافل نشدیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: اکنون که چهار ماه از سال گذشته هیچگونه تخصیصی نداشته‌ایم پول سوخت نداریم کارمندان ما که در بحران ها حضور دارند تا کنون پرداختی به آن‌ها انجام نشده ولی با این حال شبانه روز در حال بازگشایی محورهای روستایی و عشایری هستیم و فراتر از وظیفه‌ اقدام می‌کنیم.

نصیری‌راد گفت: در حوزه راه‌های روستایی ۲۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

در ادامه امان الله جهانبین مدیرعامل هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت از همان دقایق اولیه تیم های ما در آماده باش بودند و به شهرستان‌ها اعزام شدند در مناطق عشایری حضور پیدا کردیم تیم های ارزیاب مناطق آسیب دیده اعزام شدند چادر و اقلام ضروری در اختیار آنها قرار گرفت و تاکنون به ۹۷۳ خانوار امدادرسانی صورت گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان به کارهای انجام شده اشاره کرد و گفت: تاکنون ۹ هزار و ۳۶۷ تخته پتو؛ ۶۷۰ متر موکت، ۵۷ تخته چادر و ۳ هزار و ۴۷۰ کیلوگرم پلاستیک همچنین ۷۳۰۹ مورد بسته های غذایی توزیع شده است.

وی گفت: ۱۲ دستگاه خودروی ما در جلاله و مارگون حضور پیدا کردند و ۶۳ دستگاه خودروی دیگر در طول طرح انجام وظیفه کردند.

در ادامه الیاس تاج الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مثل همه دستگاهها در همان ساعات اولیه اکیپ‌ها آماده بودند هشدارهای لازم داده شد در بعضی مزارع ماهی هشدارها جدی گرفته نشد ۲۲ مزرعه پرورش ماهی با ظرفیت ۴۰۰ تنی دچار خسارت شدند ۲ مزرعه پرورش ماهی از لحاظ زیربنایی آسیب دیدند.

وی گفت: در برآوردهای اعلام شده بیشترین خسارت به باغ ها بخصوص در مناطق گرمسیری و به ۲ هزار هکتار بوده که بر اثر طوفان و تندباد درخت‌های ۲۰ تا ۲۵ ساله زیتون از ریشه کنده شده و درختان مرکبات آسیب دیده‌اند هزار و ۴۰۰ هکتار زراعت آسیب دیده و ۲۰۰ دام سبک تلف شد و به ۳۰۰ کلونی زنبور آسیب وارد ۳۰ کیلومتر از جدول ها و ۲۰ کیلومتر از جاده‌های عشایری ما آسیب دیدند و ۲۵ پمپاژ آب آسیب جدی دیدند که برآورد اولیه ما ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت است.

نماینده آبفای استان در این نشست گفت: در سه منطقه آبفا دچار خسارت شد چند پمپ دچار سوختگی شده است که پمپ آب قلعه رئیسی نیز دچار آسیب دیدگی شده و در حال بهسازی شبکه هستیم اما میزان خسارت هنوز برآورد نشده است خط انتقال سرفاریاب در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل برق استان هم از خسارات ۱۰ میلیارد تومانی به شبکه برق خبر داد اما برق در هیچ کجای استان قطع نیست.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت