پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 مرداد 1400 ساعت 13:05:: شناسه خبر: 103939

خطیب جمعه چرام:تصمیمات اشتباه مسئولین عامل اصلی نابسامانی‌ قیمت مرغ است/وزارت صمت باید در برابر گرانی قیمت پاسخگو باشد/۱۷ مرداد روز خبرنگار را خدمت خبرنگاران عزیزشهرستان تبریک میگویم

به گزارش صدای جنوب؛ حجت الاسلام افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: هنوز به طور دقیق مشخص نیست که نابسامانی‌ بازار مرغ از کجاست؟ آیا تصمیمات اشتباه مسئولین عامل اصلی نابسامانی‌ قیمت مرغ و کمبود آن است یا پشت پرده دست‌هایی در آشفته بازار گرانی هستند. امام جمعه چرام افزود: […]

به گزارش صدای جنوب؛ حجت الاسلام افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: هنوز به طور دقیق مشخص نیست که نابسامانی‌ بازار مرغ از کجاست؟ آیا تصمیمات اشتباه مسئولین عامل اصلی نابسامانی‌ قیمت مرغ و کمبود آن است یا پشت پرده دست‌هایی در آشفته بازار گرانی هستند.

امام جمعه چرام افزود: اگر مسئولان مشکل را می‌دانند چرا فکر برای حل آن نمی‌کنند، ابتدا مرغ را کمیاب می‌کنند، آنقدر مجبورمان می‌کنند که در صف بایستیم تا به سختی و مشقت مبتلا شویم؛ آن زمان اگر گران هم شد راضی هستیم، مثل همین وضعیتی که الان در بازار هست و می گویند توزیع مرغ تا کشتارگاه ها با جهاد کشاورزی و از بعد آن با سازمان صمت است.

وی با بیان اینکه مرغ به کیلویی حدود ۳۸ هزار تومان،در بازار چرام رسیده است بسیاری می‌گویند، کاهش تولید باعث بالا رفتن قیمت شده است، ادامه داد: وزارت صمت که باید در برابر گرانی قیمت پاسخگو باشد، بارها کاهش تولید را عامل گرانی دانسته و در مقابل وزارت جهاد کشاورزی بر تعداد جوجه‌ریزی‌های زیاد انجام شده تاکید می‌کند، تولید نسبت به سال گذشته هیچ کاهشی نداشته است.

افشار گفت : من مثل همه مردم این را درک می کنم که وقتی گوشت قرمز گران بود مردم از گوشت مرغ استفاده می کردند اما الان با این گرانی مرغ ؛ همین نیز از سبد غذایی بسیاری از مردم حذف شده است.

وی افزود: تا یک موضوعی در باب گرانی مطرح میشود بازرسان حضور پیدا می کنند چند تا مغازه دار کوچکی در چرام جریمه می کنند که چاره کار این نیست. من منظورم این نیست هر چند حضور بازرسان را کوچک نمیشمارم اما مشکل تولید مرغ را از کارخانه و حتی قبل از آن حل کنید.

امام جمعه چرام با بیان اینکه قوام دین به جلسات سید الشهدا است، گفت: ماه عزای امام حسین در پیش داریم با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی جلسات حسینی را با شور برگزار می کنیم.بر درب تمام خانه هایمان پرچم عزا نصب می کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۷ مرداد روز خبرنگار را خدمت خبرنگاران عزیزشهرستان؛همان ها که سختی ها و خوشی های شهرستان را به سمع و نظر مسولان می رسانند تبریک می گویم،گفت: به روح مطهر شهید صارمی و همه ی شهدای خبرنگار درود و سلام می فرستم.

 

افشار با بیان اینکه روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم؛ ۱۸ مرداد) است، گفت:

رهبر حکیم انقلاب معتقدند «مسئله شهدای مدافع حرم، از ماجراهای عجیب تاریخ است» به‌این دلیل است که مدافعان حرم به‌ویژه شهدای آنان، دارای حماسه‌ای ژرف هستند. در واقع این حماسه داری سه سطح و سه لایه تحلیلی است.

وی افزود: سطح اول؛ حماسه دفاع از امنیت نظام اسلامی ایران قلب و مغز جریان مقاومت اسلامی است و سطح دوم؛ دفاع از امنیت منطقه غرب آسیا -به‌عنوان قلب تپنده جهان اسلام-. حضور مستشاری ایران در مقابله با اهداف متخاصم کشورهای فرامنطقه‌ای (امریکا) و منطقه‌ای (رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی) در منطقه ژئوپلیتیک و راهبردی غرب آسیا انجام گرفت.

افشار ادامه داد: سطح سوم؛ دفاع از فکر اصیل اسلامی(اسلام ناب محمدی(ص)) در رویارویی با اسلام‌های التقاطی آمریکایی و انگلیسی است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت