پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 دی 1395 ساعت 04:10:: شناسه خبر: 10410

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

افراد توانمند در توسعه و عمران شهری و روستایی وارد انتخابات شوراهای اسلامی سال۹۶شوند

کهگیلویه و بویراحمد همواره در تمامی دوره های انتخاباتی اعم از ریاست جمهوری، شورای اسلامی، خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا دارای بیشترین میزان مشارکت و حضور در عرصه بوده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که بر اساس برآوردهای اولیه و با توجه به انتخابات دوره های گذشته در استان تعداد شعب اخذ رای ثابت و سیار در سطح شهرستان ها و بخش های مختلف این استان در انتخابات ۹۶ حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش صدای جنوب،فتاح محمدی  در گفت و گوباخبرنگاران اظهار داشت که البته برآورد دقیق و نهایی آن پس از نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن مشخص خواهد شد.
وی حساسیت بالای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و بافت قومیتی حاکم بر استان را یادآور شد و گفت: تمامی تمهیدات و تدابیر لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم بدون تنش از هم اینک اندیشیده شده است.
محمدی یادآور شد که حوزه سیاسی و انتخابات استانداری، دستگاه قضایی و سایر نهادهای امنیتی استان نیز از مدت ها قبل کار نظارتی و رصد برخی تحرکات انتخاباتی به ویژه در حوزه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در نقاط مختلف استان را آغاز کردند.
محمدی افزود: رویکرد و راهبرد مجموعه عوامل اجرایی در ستاد انتخابات کشور و مدیریت اجرایی استان این است که افرادی وارد عرصه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شوند که بتوانند برای توسعه و عمران شهری و روستایی مفید باشند.
وی تصریح کرد که وزارت کشور نیز به دنبال ارایه راهکارهای قانونی و الزام آوری در این راستاست و آیین نامه های اجرایی و ابلاغی آن را در دستور کار خود قرار داده است.
محمدی تصریح کرد که البته قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به استان ها ابلاغ شده و چنانچه موارد حساس و خلاء های قانونی نیز وجود داشته باشد، قابل طرح و اصلاح در آیین نامه های اجرایی در سطح ملی است.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار است ۲۹ اردیبهشت سال ۹۶ همزمان در سراسر کشور برگزار شود.
کهگیلویه و بویراحمد همواره در تمامی دوره های انتخاباتی اعم از ریاست جمهوری، شورای اسلامی، خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا دارای بیشترین میزان مشارکت و حضور در عرصه بوده است.
میزان مشارکت مردم این استان در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، چهارمین دوره شوراهای شهر و روستا و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در سال ۹۲ بیش از ۷۴ درصد بوده است

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت