پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 دی 1395 ساعت 17:10:: شناسه خبر: 10440

در نشست صیانت از حقوق بیت‌المال چرام مطرح شد:

انتقاد دادستان از مدیرکل میراث فرهنگی/تغییر کاربری‌ زمین کشاورزی در اختیار جهاد کشاورزی است/کپرهای حریم جاده سرفاریاب،سادات جان مردم را به خطر می اندازد

اگر منابع طبیعی به وظایف خود در صیانت از بیت‌المال به درستی عمل نکند بعد از مدتی اراضی آن توسط عده‌ای تصرف خواهد شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نشست صیانت از حقوق بیت‌المال با حضور رئیس دادگستری، دادستان، ،فرماندار و برخی از مسئولان محلی در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان  شهرستان چرام برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب،دادستان چرام  در ابتدای این نشست با اشاره به موضوع جلسه در خصوص تعرض به منابع طبیعی و تعداد زیاد پرونده‌ها در این زمینه اظهار داشت: حالت خوشبینانه این است که اداره منابع طبیعی کار خود را انجام دهد اما اینکه چرا مردم به تصرف بیت‌المال حریص هستند نیز باید بررسی شود.

احمد مولایی با تاکید بر افزایش و فعال شدن گشت‌ها در حوزه طسوج و سادات امام زاده(ع)افزود: اگر منابع طبیعی به وظایف خود در صیانت از بیت‌المال به درستی عمل نکند بعد از مدتی اراضی آن توسط عده‌ای تصرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیشگیری مهمتر از برخورد بعد از تصرف است، خاطرنشان کرد: اینکه منابع طبیعی بعد از کاشتن و رشد درختان اقدام می‌کند، خود تبعات منفی زیادی به دنبال خواهد داشت.

مولایی با اشاره به ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی و اینکه تغییر کاربری‌ در اختیار جهاد کشاورزی است، تاکید کرد: زمینی که کشاورزی است و کنار شهر قرار دارد، برای تغییر کاربری باید مکانیزم‌های خاص خود را طی و سپس نسبت به ساخت و ساز در آن اقدام کرد، اما متاسفانه کسی نسبت به این موضوع حساسیت ندارد.

این مسئول بابیان اینکه احداث کانکس و کپر در حریم جاده‌های بیرون شهری باعث اخلال در رفت و آمد می‌شود، گفت: در مسیر جاده‌ پرتردد سرفاریاب ،  سادات با انبوه کپر وکانکس در قالب مغازه  این موارد زیاد دیده  می‌شود که جان مردم را به خطر می‌اندازند و ضروری است اداره راه شهرستان اقدامات لازم را انجام دهد.

دادستان چرام با اشاره به حفاری‌های غیرمجاز و ابراز تاسف از  دستبرد به زیرخاکی‌های چرام اظهارداشت : حفاری غیرمجاز، تعرض به بیت‌المال است که در صورت مشاهده این موارد، برخورد لازم و اقدامات قانونی انجام می‌شود و توقع ما از مسئولان اینست که به جای اخلال در روند رسیدگی به این پرونده ها ،دستگاه قضایی را حمایت کنند.

مولایی، ادامه داد: یکی از مشکلات ما با  اداره کل میراث فرهنگی  این است که مدیرکل به رئیس کل دادگستری استان نامه نوشته تا نسبت به حفاری‌های انجام شده قاطعیت به خرج داده شده و برخورد شدیدتر صورت گیرد ولی پرونده‌ای  رسیدگی و رای صادر شده و پنج نفر نیز به ۲ سال حبس محکوم شدند، اما مدیرکل محترم نامه نوشته که ما نسبت به این ۵ نفر اعلام رضایت می‌کنیم.

وی خطاب به این مسئول گفت: شما مدیر کل هستید و انتظارات  که به عنوان متولی وحافظ آثار ملی نسبت به افرادی که به آثار ملی تعرض می‌کنند حساس باشید زیرا این اعلام رضایت وظیفه شما را زیر سوال می‌برد.فارس

img-20161226-wa0013img-20161226-wa0015

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت