پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 شهریور 1400 ساعت 11:06:: شناسه خبر: 105973

نشست مدیران متولی بازار کهگیلویه با امام جمعه دهدشت

سید رضا خدیش در این دیدار با بیان اینکه اداره صمت ادغام شده ۶ اداره است و گسترده فعالیت وسیع دارد، اظهار داشت: به تناسب امکانات و نیروی انسانی به سه شهرستان با هشت بخش خدمات‌رسانی می‌کنیم.

صدای جنوب:

در پی انتقاد امام جمعه دهدشت از وضعیت بازار در خطبه‌های هفته گذشته مسؤولان دستگاه‌های نظارتی بازار با امام جمعه دیدار و در خصوص شرایط بازار و بازرسی توضیح ارائه دادند.

سید رضا خدیش در این دیدار با بیان اینکه اداره صمت ادغام شده ۶ اداره است و گسترده فعالیت وسیع دارد، اظهار داشت: به تناسب امکانات و نیروی انسانی به سه شهرستان با هشت بخش خدمات‌رسانی می‌کنیم.

رئیس اداره صمت کهگیلویه، چرام و لنده، فشار کار و کمبود نیروی انسانی را از عوامل بروز مشکلات در نظارت بر بازار دانست و افزود: با وجود همه موانع بازرسان با گشت‌های مشترک از دورترین نقطه تا مرکز شهرستان را رصد می‌کنند.

خدیش تعداد بازرسان را تنها ۶ نفر برشمرد و گفت: برخی مواقع برای تشدید نظارت بازرسانی از مرکز استان دعوت می‌شوند چهار نیروی بازرس از مرکز استان در شهرستان حضور یاقتند و در قالب هشت گروه ۲ نفره همه صنوف را رصد کردند و گزارش کار به استان ارسال شد.

این مسؤول با بیان اینکه مشکل معیشت مردم را قبول داریم، اضافه کرد: از یک اداره با ۹ نیرو برای سه شهرستان شق‌القمر ساخته نیست. در حالی که چندین بار درخواست نیرو دادیم موافقت نمی‌شود.

خدیش اضافه کرد: با حداقل نیرو و حداقل امکانات مورد بی احترامی و برخوردهای بد قرار می‌گیریم
در نظارت بازار غفلت نداریم.

رئیس اداره صمت کهگیلویه با بیان اینکه بازرس خانم برای بازرسی از آرایشگاه‌ها نداریم، گفت: همین زمینه تخلف در آرایشگاه‌های زنانه را فراهم کرده است.

وی گفت: از بازرسالن افتخاری بسیج یا دیگر نهادها برای پایش بازار استقبال می‌کنیم.

علمدار بازرگان تعطیلی واحد صنفی را مشروط به صدور دستور دستگاه قضا دانست و گفت: بدون مجوز دادستان دستگاه‌های نظارتی اجازه نصب پارچه یا تعطیلی واحد صنفی متخلف را ندارند.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی کهگیلویه بیان داشت: اگر واحد صنفی در طول یکسال دو مرتبه محکومیت قطعی داشته باشد مرتبه سوم در صورت تخلف نصب پارچه می‌شود مرتبه چهارم تعطیلی از دو هفته تا یک ماه و مرتبه پنجم تعطیلی به مدت شش ماه اعمال می‌شود.

بازرگان اجبار در خرید میوه مخلوط را ممنوع اعلام کرد و با تاکید بر اینکه میوه و تره‌بار حق ندارد میوه را به صورت مخلوط به خریدار تحمیل کند از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف را با سامانه‌های ۱۲۴ و ۱۳۵ در میان بگذارند.

عین‌الله اخوان نیز در این نشست گفت: قلم بازرسان اتاق اصناف برای برخورد با متخلفان صنفی لرزش ندارد.

رئیس اتاق اصناف کهگیلویه افزود: نرخ دستمزد خدمات در دهدشت نسبت به سایر مناطق کشور در پایین‌ترین حد قرار دارد.

وی فروشگاه زنجیره‌ای کورش را مافیایی خواند و با بیان اینکه در دهدشت برای راه‌اندازی شعب این فروشگاه به شدت مخالفت شد، گفت: این فروشگاه با رانت ۲۵۰۰شعبه در کشور راه‌اندازی کرده است اجناسی که برند نیست را به بهانه تخفیف عرضه می‌کند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در این نشست اظهار داشت: شخصا در بازار خرید دارم و متوجه تخلفات و چندگانگی قیمت کالای مشابه هستم.

امام جمعه دهدشت گفت: تخلفات نشان می‌دهد بازاری خیالش راحت است که با او برخوردی نمی‌شود هر طور دوست دارد نرخ تعیین می‌کند.

وی با بیان اینکه من مشکلات دستگاه‌هایی نظارت بازار را درک می‌کنم و متوجه سختی کار بازرسی هستم، افزود: وقتی نیروی کافی برای رصد بازار وجود ندارد بازرسی و پایش به راحتی انجام نمی‌شود.

وی اضافه کرد: آقای مدیرکل این همه نیرو را در منطقه خوش و آب و هوا نشانده تعدادی را هم به کهگیلویه اختصاص دهد تا مشکلات بازار به پای نظام نوشته نشود. معنا ندارد آقایان در یاسوج نشستند مشکلات کهگیلویه را نمی‌بینند.

امام جمعه دهدشت با انتقاد از بی‌توجهی مدیرکل صمت استان نسبت به تأمین نیروی انسانی و تبعیض در این زمینه افزود: شهرستانی که سه شهرستان را پوشش می‌دهد نیروی کافی ندارد بازرسان را همه می‌شناسند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت