پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 شهریور 1400 ساعت 10:06:: شناسه خبر: 106217

تزریق حدود ۴۰۰ هزار دُز واکسن در کهگیلویه و بویراحمد

از ابتدای طرح واکسیناسیون تاکنون ۴۲۷ هزار و ۴۲۸ دُز واکسن وارد کهگیلویه و بویراحمد شده است.

به گزارش صدای جنوب ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ابتدای طرح واکسیناسیون تاکنون ۴۲۷ هزار و ۴۲۸ دُز واکسن وارد کهگیلویه و بویراحمد شده که از این تعداد ۳۸۴ هزار و ۶۴ آن تزریق شده است.

محمد مهدی بانشی افزود: از این تعداد ۲۶۳ هزار و ۷۴۸ نفر دُز اول و ۱۲۰ هزار و ۳۱۶ نفر دُز دوم واکسن را دریافت کرده اند.
وی ادامه داد: در میان پیک پنجم و ششم بیماری کرونا قرار داریم و باید واکسیناسیون را  افزایش دهیم تا در پیک ششم با تبعات کمتری مواجه شویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر گروه‌های پرخطر بالای ۶۵ سال واکسینه نمی شدند پیک پنجم مرگبارتر بود چرا که ۷۵ درصد مرگ‌های کرونا در گروه‌های واکسینه نشده هستند.

بانشی عنوان کرد: کاهش مرگ و میر سالمندان بیانگر تاثیر  واکسیناسیون در این قشر از جامعه است.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار ثبت شده تزریق در استان  تاکنون ۱۵ هزار دُز در روز بوده، اضافه کرد: پیش‌بینی برای استان کهگیلویه و بویراحمد تزریق ۲۰ هزار دُز واکسن در روز است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موجودی ۵۰ هزار دُز واکسن در استان گفت: حسینیه ثارالله هشت خط تزریق  واکسن دارد که باید روزانه سه هزار نفر به این مکان مراجعه کنند اما مراجعه کننده حدود ۴۰۰ نفر هستند.

وی افزود: در حالی که در سامانه سلامت هفت هزار ظرفیت برای مراکز واکسیناسیون تعریف کرده ایم اما کمتر از ۳۰۰ یا ۴۰۰ نفر نوبت گرفتند و بقیه بدون نوبت هستند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت