پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 مهر 1400 ساعت 20:07:: شناسه خبر: 106993

پیش بینی برداشت ۲۱ هزار تن شلتوک در کهگیلویه و بویراحمد

پیش بینی می‌شود ۲۱ هزارتن شلتوک از شالیزار‌های کهگیلویه و بویراحمد برداشت شود.

به گزارش صدای جنوب  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی این استان‌ گفت: امسال سطح زیرکشت شالیزار‌های کهگیلویه و بویراحمد حدود سی وسه هزارهکتار است که پیش بینی می شود بیست یک هزار تن شلتوک از این شالیزار‌ها برداشت شود.
شهرام عسکری افزود: ارقام برنج محلی مثل چمپا و گرده و ارقام پر محصولی مانند فجر، شمیم و گوهر از مزارع برنج استان برداشت می‌شود.
عسکری اضافه کرد: زمان برداشت محصول برنج درمناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد از اواسط شهریور آغاز و تا ا‌واسط مهرماه ادامه دارد و در مناطق گرمسیری استان هم برداشت این محصول تا آبان ماه انجام می‌شود.
وی کیفیت برنج تولیدی در کهگیلویه و بویراحمدی بوِیژه چمپای محلی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بخشی از برنج تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد خود مصرفی کشاورزان  است و بخشی هم در بازار استان و استان‌های همجوار به فروش می‌رود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به میزان سطح زیر کشت امسال اشاره کرد و افزود: در سال زراعی جاری به دلیل محدودیت‌های کشت و شرایط کم آبی، سطح زیر کشت شالیزار‌های کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال زراعی گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار کاهش داشت

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت