پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 مهر 1400 ساعت 08:07:: شناسه خبر: 107706

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه:

صدور حواله کود شیمیایی در کهگیلویه الکترونیکی می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: از اول مهر ماه تحویل کودهای شیمیایی یارانه دار بر اساس حواله الکترونیکی صادره از سامانه پایش مواد کودی انجام می‌شود تا کود عادلانه در تمامی نقاط شهرستان توزیع و ضمن جلوگیری از انحراف احتمالی در اختیار کشاورزان واقعی قرار گیرد.

صدای جنوب:

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: از اول مهر ماه تحویل کودهای شیمیایی یارانه دار بر اساس حواله الکترونیکی صادره از سامانه پایش مواد کودی انجام می‌شود.

حکمت نریمانی  به خبرنگاران گفت: توزیع کود بر مبنای اطلاعات ثبت شده زراعت‌های مختلف در سامانه جامع پهنه بندی انجام می‌شود، از این رو بروز رسانی اطلاعات موجود در سامانه پهنه بندی بسیار حائز اهمیت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه سامانه پایش کودی با سامانه جامع پهنه بندی متصل است، عنوان کرد: هر کشاورز برای هر محصول درخواست خود را در سامانه پایش کودی ارسال خواهد کرد و نیاز به ثبت اطلاعات زراعی محصول نیست.

وی با بیان اینکه کهگیلویه در زمینه برداشت محصولات کشاورزی قطب استان محسوب می شود تاکید کرد:در مراکز و خانه های ترویج حومه،دیشموک،دشمن زیاری،جاورده ،قلعه دختر و قلعه رییسی کود توزیع می شود.

نریمانی با تاکید بر اینکه کود تنها به اشخاصی تعلق می‌گیرد که کشاورز باشند، از بهره برداران و مسئولان پهنه‌های تولیدی خواست نسبت به ثبت دقیق اطلاعات زراعی در سامانه جامع پهنه بندی اقدام کنند.

وی در خصوص روند دریافت کود در این سامانه اظهار کرد: بهره برداران پس از ورود به سامانه، کارگزار مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند، کد کارگزاری برای کشاورز نمایش داده خواهد شد و پس از ارسال، در خواست برای کارگزاری قابل رویت است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه؛ روند ذکر شده بر اساس ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی در خصوص ضوابط اختصاصی خرید، فروش، حمل و نگهداری نهاده و کالاهای اساسی موضوع ماده (۲) دستورالعمل تبصره (۴) الحاقی ماده (۱۸) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و توزیع بهینه و موثر نهاده‌های کشاورزی میان کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی اجرایی می‌شود.

نریمانی یادآور شد: سامانه پایش کودی به آدرس payeshkood.ir ویرایش شده سامانه‌های قبلی است و برای ورود به سامانه کارشناس معرفی شده توسط مراکز و خانه های ترویج  به استان نیاز به کد کاربری و رمز عبور دارد.

به گفته نریمانی پیش‌بینی می‌شود در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی و وقوع بارندگی مناسب در سال زراعی جاری رشد قابل توجهی در زمینه کشت کلزا و سایر محصولات داشته باشیم.

وی تأکید کرد: در راستای تحقق این هدف مدیریت جهاد کشاورزی آمادگی دارد تا امکانات لازم برای کاشت و برداشت محصولات کشاورزی را تامین و راهنمایی لازم را به متقاضیان ارائه دهد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت