پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 مهر 1400 ساعت 17:07:: شناسه خبر: 107732

فرماندار کهگیلویه از اداره دامپزشکی بازدید کرد

فرماندار کهگیلویه در این بازدید با توجه به نقش مؤثر این اداره در بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه و همچنین وجود بیماری های مشترک بین انسان و دام، بر انجام دقیق وظایف و نظارت بیشتر بر مجموعه های ذیربط دامپزشکی تأکید کرد.

صدای جنوب:

فرماندار کهگیلویه به مناسبت ۱۴ مهر روز ملی دامپزشکی از اداره دامپزشکی این شهرستان بازدید کرد.
دارا کریمی نژاد در این بازدید باقدردانی از تلاش های رییس و کارکنان دامپزشکی کهگیلویه گفت:جایگاه دامپزشکی در حفظ سرمایه دامی ، تامین سلامت غذا و کنترل و پیشگیری از بیماری ها دارای اهمیت است.

کریمی نژاد همچنین با توجه به به جمعیت دامی بالای شهرستان جهت پیشبرد اهداف هر گونه موازی کاری را به ضرر جمعیت هدف عنوان نمود .
وی  دامپزشکی را به عنوان پایه سلامت ذکر نمود و هر گونه سرمایه گذاری یا اختصاص اعتبار را در نهایت باعث بهبود وضعیت سلامتی شهروندان قلمداد کرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه نیز با بیان عملکرد شش ماهه این اداره  گفت: طی ۶ ماه اخیر ۶۰۰ هزار راس دام سبک در شهرستان علیه بیماری پی‌پی‌آر (طاعون نشخوار) واکسینه شدند.

سید علی‌اکبر حسینی  اظهار کرد: از طریق فعالیت در داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز واکسیناسیون این مهم انجام می‌شود.

وی افزود: شهرستان کهگیلویه تنها شهرستانی است که در تمام بخش‌ها و دهستان‌های آن پایگاه‌های دامپزشکی فعال و خدمات‌رسانی انجام می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه در راستای پیشگیری بیماری‌های دامی سالانه چندین نوع واکسن به دام‌ها تزریق می‌شود ، تصریح کرد: در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰۰ هزار راس دام سبک علیه بیماری پی پی آر در شهرستان واکسینه شدند.

حسینی بیان کرد: هم‌چنین در راستای کنترل بیماری لمپی اسکین، حدود یک هزار و ۶۱۵ دام سنگین واکسن لمپی اسکین روی آنها انجام شد.

وی کمبود نیرو و اعتبار  را مهمترین مشکلات این اداره در ارائه خدمات مطلوب  برشمرد و گفت:انتظارداریم مسئولان شهرستانی و استانی در این زمینه ما رایاری کنند.

دکتر حسینی بابیان اینکه ارائه خدمات در محرومترین نقاط کهگیلویه انجام می شود بیان کرد:هرماه یک بازدید از مناطق محروم  انجام می شود .

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت