پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 دی 1395 ساعت 12:10:: شناسه خبر: 10811

این ۵ زن در انتخابات شورای اسلامی شهریاسوج مردان را شکست می دهند

اگر شاهد حضور چهره های مطرح زن در این انتخابات باشیم که احتمال رای آوری آنها وجود دارد، بعید نیست بخشی قابل ملاحظه ای از کرسی های شورای شهر یاسوج سهم زنان شود و مردان شکست بخورند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

انتخابات اردیبهشت ۹۵ از انجامهم است که طیف های سیاسی کشور علاوه بر رقابت درانتخابات رییس جمهوری تلاش می نمایند کرسی های شوراها را هم از آن خود نمایند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد که گروه های سیاسی اثرگذاری کمتری در آرای مردم دارند شخصیت ها و کسانی که فکر می کنند می توانند رای لازم رابدست آورند شیپور شرکت درانتخابات شوراهای اسلامی را به صدا درآورده اند.

از همین رو انتخابات شورای شهر در کل استان به سبب نمره مردودی مردان در این دوره  زنان راترغیب می نماید تا حتی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را وارد فاز تازه ای نمایند و قطعا حضور پررنگ بانوان در این عرصه به جذابیت های  انتخابات خواهد افزود.

 پیروزی زهرا زمانی با رای چشمگیری در دوره گذشته، برای اولین بار حضور زنان را در پارلمان محلی شهر یاسوج رقم زد و علیرغم اینکه سایر بانوان نتوانستند توفیقی در آن دوره کسب کنند اما اینبار با اعتماد به نفس بیشتری و اینکه مردم پذیرفته اند زنان هم می توانند در این عرصه حضور یابند وارد رقابت های انتخاباتی شده اند.

در همین حال علاوه بر زهرا زمانی که یقینا بازهم در عرصه انتخابات حضور خواهد یافت و قطعا عملکردش ملاک انتخاب مجدد یا عدم انتخاب وی خواهد بود اسامی دیگری به چشم می خورد.

از طرفی دیگر پیشتر پریسا راد که هم اکنون مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی است و ارتباط اجتماعی و سیاسی بالایی دارد اعلام کاندیداتوری کرده بود و اگر طیف اصلاح طلب نیز وی را همراهی کنند، حضورش در شورای شهر یاسوج دور از انتظار نخواهد بود.

محبوبه آذرگشسب از بانوان اصلاح طلب و چهره های سیاسی شهرستان که هم اکنون نیز مشاور فرماندار بویراحمد است هم اعلام حضور کرده است و امید زیادی برای کسب رای دارد.
اما دیگر بانویی که اسب خود را برای کاندیداتوری زین نموده و حتی در فضای مجازی تبلیغ پر رنگی نیز از سوی هوادارانش دیده می شود حمیده زعیمی است.
در سوابق حمیده زعیمی موارد زیر دیده می شود:
۱-کارشناس ارشد مهندسی شهرسازی گرایش برنامه ریزی شهری۲-دبیر رسمی آموزش و پرورش با ۱۳ سال سابقه خدمت و مدرس دانشگاه۳- طرفدار برابری حقوق زن و مرد۴- مسئول بخش بانوان هیئت تیراندازی استان کهگیلویه و بویراحمد به مدت سه سال۵- دبیر اجرایی اولین همایش توسعه پایدار استان کهگیلویه و بویراحمد (دانشگاه یاسوج، دانشکده صنعت و معدن چرام، ۱و۲ خردادماه ۱۳۹۵هجری شمسی)۶- در حال تالیف کتابی با عنوان: توسعه پایدار استان کهگیلویه و بویراحمد، با همکاری امیر بهشاد۷-عضو هیئت مدیره شرکت فنی و مهندسی قصر سازه آسیا به مدت ۴ سال۸- عضو فعال سازمان های مردم نهاد (سمن ها) و مشارکت فعال در اقدامات انجام شده توسط طرفداران محیط زیست در استان(به عنوان نمونه عضو گروه رفتگران طبیعت که به صورت مستمر اقدام به پاکسازی اماکن گردشگری و حریم رودخانه های استان می نمایند)۹- شرکت در جلسات مرتبط با مسائل فرهنگی و اجتماعی استان (مانند جلسات شاهنامه خوانی، شب شعر و…..)۱۰- عضو گروههای کوهنوردی، تپه نوردی و پیاده روی در استان.
تاکنون که حضور این افراد در انتخابات شورای شهر تقریبا قطعی شده است اما حمیده هدایت خواه هم زمزمه حضورش در انتخابات شورای شهر شنیده می شود هر چند این موضوع را تاکنون تائید نکرده است ولی اگر در صحنه انتخابات حضور پیدا کند بواسطه جایگاه اجتماعی – سیاسی پدرش (ستار هدایت خواه) شانسی برای کسب کرسی دارد.

البته بانوان دیگری هم قطعا در این انتخابات حضور خواهند داشت ولی کمتر شناخته شده هستند و نام هایی چون طیبه نظری و الهه شیروانی نیز به گوش می رسد.

اگر بازهم شاهد حضور چهره های مطرح زن در این انتخابات باشیم که احتمال رای آوری آنها وجود دارد، بعید نیست بخشی قابل ملاحظه ای از کرسی های شورای شهر یاسوج سهم زنان شود و مردان شکست بخورند.

پایگاه خبری صدای جنوب در روزهای آینده  لیست  نامزدهای انتخابات در شهروروستا را منتشر می کند.

نظرات

  1. محمد گفت:

    فقط مهندس رقیه حمیدی ارشد مدیریت مالی

  2. شهروند گفت:

    سلام و علیکم. با توجه به شناختی که از اقای مهندس داریوش,جهانشاهی دارم ایشان میتوانند,مشکلات اقتصادی و درامدی هم شهر و هم شهرداری حل کنند. امید است که همه باهم به ایشان اعتماد کنیم و کار به دست جوان اقتصادی بدهیم.

  3. امیدوارم مدیر توانمند علمی و نخبه مدیریت سرکار خانم قربانی که به حق سکان مدیریت زنان را بهرزیبایی بر کرسی نشاند و ثابت کرد زنان فراتر از مردان میتوانند پا به عرصه انتخابات بگذارند که بدون شک بالاترین رای را خواهد اورد چرا که خود را به خوبی اثبات کرد و نشان داد دلسوز استان هست

  4. دانشجو گفت:

    تنها راه برون رفت مشکل این شهر از طریق متخصص اقتصاد امکان پذیر می باشد
    با انتخاب آقای داریوش جهانشاهی می توان به پیشرفت ورونق شهری ٬اون هم درزمینه اقتصادی
    دست پیدا کرد تا در ادامه شاهد شهری آباد باشیم

    • شهروند گفت:

      با نظر دانشجو موافقم
      چون مشکلات امروزی و بهانه های کمبود اعتبار را می شود با حضور یک متخصص اقتصاد حل کرد
      امیدوارم با ورود جناب آقای داریوش جهانشاهی در شورای شهر بخشی از مشکلات اقتصادی و اشتغال جوانان حل شود

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت