پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 مهر 1400 ساعت 23:07:: شناسه خبر: 108118

با حضور پیشکسوتان هنر تعزیه برگزار شد؛

تکریم زنده یادان هنر ۱۲۰ساله تعزیه در شهرستان لنده+تصاویر

مراسم گرامیداشت زنده یادان هنر تعزیه شهرستان لنده با حضور پیشکسوتان هنر تعزیه و مسولان شهرستان لنده با همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزارشد.

صدای جنوب 

به گزارش خبرنگار صدای جنوب شهرستان لنده، مراسم گرامیداشت زنده یادان هنر تعزیه شهرستان لنده با حضور امام جمعه،معاون فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه لنده و باشت، جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان لنده،اعضای شورای اداری و پیشکسوتان هنر تعزیه  این شهرستان به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  برگزارشد.

در ابتدای این مراسم اسماعیل زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده گفت: این مراسم در راستای نکوداشت پیشکسوتان متوفی چندسال گذشته هنر تعزیه شهرستان لنده صورت گرفت که حق بزرگی بر گردن ما در پاسداشت است هنر بلیغ داشتند.

وی افزود: تعزیه یکی از هنرهای ماندگاری است که بیان کننده بخشی از حادثه عظیم عاشورا است که این هنر در انتقال پیام صادق حادثه عاشورا بسیار مهم و ارزشمند است.

در ادامه نیز کورش محمدی از نویسندگان و عضو شورای شهر لنده گفت:زنده نگداشت یادوخاطره بزرگان هنر تعزیه یک از اقداماتی است که در راستای ترویج فرهنگ تعزیه صورت گرفته است.

وی افزود: یکی از رازهای ماندگای این هنر در شهرستان تهیه موزه تعزیه است که باتوجه به سابقه ۱۲۰ساله این هنر در شهرستان ضرورت آن برای ترویج معارف دینی کاملا ضرورت دارد.

در ادامه نیز محمد کریم تقی زاده از پیشکسوتان تعزیه شهرستان لنده گفت: بیش از ۱۲۰سال است که چراغ تعزیه در این شهرستان به همت انسان های وارسته و عارف مسلک زنده و جاویدان مانده است.

وی افزود: بیش از ۴۰سال است که افتخار این را داریم که در تعزیه شهرستان لنده در خدمت سیدالشهدا باشیم و از همان دورانی که شروع به تعزیه کردیم نسخه ها قدیمی تعزیه را بازنویسی کردیم و به سوقی ها برای اجرای تعزیه دادیم.

در ادامه نیز امام جمعه شهرستان لنده گفت: هرکسی که با اهل بیت و به سبک آنان زندگی کند بدون شک در مسیر سعادت و بهروزی قرار می گیرد.
وی افزود: علت علاقه به این خاندان این است که برای خدا ونجات مردم و مبارزه با ظلم و فساد گام برداشتند و همین موضوع باعث ماندگاری این سنت نیک در جامعه شده است.

حجت الاسلام محمودی اصل گفت: تعزیه یکی از هنرهای بلیغ معرفتی است که در مسیر تعالی دین و معرفت شناسی گام های بزرگی برداشته است.

وی افزود: گرامیداشت یاد و خاطره پیرغلامان امام حسین(ع)در این شرایط کنونی که زیر بار نحله ها و هجمه های فرهنگی دشمنان هستیم یک کار ارزشمند است.

در پایان این مراسم از زنده یادان هنر تعزیه در شهرستان لنده تجلیل و با حضور در منزل دو نفر از پیشکسوتان هنر تعزیه استاد گشتاسب تقی زاده و استاد سید ناصر قدسی دیدار و هدایایی به این پیشکسوتان تقدیم شد.

تصاویر تکمیلی

smart

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت