پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 آبان 1400 ساعت 18:08:: شناسه خبر: 108990

کهگیلویه و بویراحمد رتبه ۴ ابتلا به کرونا در کشور

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: استان از نظر ابتلا به کرونا رتبه ۴ کشوری را دارد و این نشان از وضعیت بحرانی دارد.

به گزارش  صدای جنوب  استاندار استان در نشست ستاد کرونا به چالش کرونا برای دنیا و اینکه بسیاری از کشور‌ها درگیر دلتا پلاس هستند، گفت: شواهد نشان می دهد کرونای نوع جدید، دلتا پلاس در ترکیه، پاکستان، عراق و آذربایجان شیوع پیدا کرد.
احمدزاده با بیان اینکه در کشور ۸۶ میلیون نفر واکسینه شده و حدود ۱۴۰ میلیون واکسن وارد شده که در این هفته به ۱۵۰ میلیون دز می‌رسد، افزود: با توجه به واکسن‌های داخلی ۱۷۰ میلیون دز واکسن در کشور وجود دارد.
وی اضافه کرد: کهگیلویه و بویراحمد از نظر ابتلا به کرونا، رتبه ۴ کشوری را دارد و این نشان از وضعیت بحرانی دارد.

احمد زاده به شدت شیوع کرونا در بین دانش آموزان اشاره کرد و افزود: سیاست‌های تحصیل و آموزش توسط آموزش و پرورش استان متناسب با سیاست‌های ستاد کرونای کشوری باشد.
احمد زاده افزود: آهنگ تزریق واکسن شدت کافی ندارد و در ۳ شهر یاسوج، دوگنبدان و دهدشت هر کدام یک مرکز باید به صورت شبانه روزی و سه نوبت واکسن تزریق شود.
استاندار به جدیت خانواده‌ها برای تزریق واکسن کرونا اشاره داشت و گفت: ۹۸.۳ معلمان در نوبت اول و در دز دوم ۸۳ درصد واکسن کرونا تزریق کرده اند.

احمدزاده به ایجاد نقشه راه یک ساله برای مبارزه با کرونا در استان و ضرورت تدوین آن اشاره داشت و افزود: در استان باید مبارزه همه جانبه وجود داشته باشد و رتبه ۴ کرونای کشوری ضرورت رعایت بیشتر دستورالعمل‌ها را می‌طلبد.
استاندار به خطر موج ششم کرونا اشاره کرد و گفت: آهنگ رشد موج ششم کرونا در کشور نشان می‌دهد که توجه بیشتری به کرونا صورت گیرد و لازم است در استان دقت بیشتری شود.
وی با بیان اینکه هیچ گزینه‌ای برای دانشگاه علوم پزشکی استان انتخاب نشده است، گفت: وزرا گزینه‌ای را انتخاب می‌کنند، اما ممکن است با استاندار هماهنگ نباشند بنابراین انتخاب ریاست دانشگاه علوم پزشکی بر عهده وزیر است و اختیار آن در دست استاندار نیست، از طرفی کادر دانشگاه علوم پزشکی شبانه روز پای کار باشند، زیرا گزینه‌ای برای مدیریت دانشگاه انتخاب نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به تعدادی فوتی‌ها در استان اشاره کرد و افزود: شهرستان‌های مارگون و چرام بیشترین بستری های ناشی از ابتلا به کرونا را دارد.
یزدانپناه با بیان اینکه میزان مرگ و میر در گچساران و لنده از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: حدود یک میلیون واکسن دریافت کردیم که ۴۶۸ هزار دز اول و بالای ۳۰۰ هزار دز در نوبت دوم تزریق شده است.

یزدانپناه به تجمعات و تشییع جنازه‌ها و کاهش رعایت پروتکل‌ها در سطح استان اشاره داشت و افزود: عادی انگاری‌ها سبب شده است اصناف رعایت پروتکل‌ها را در دستور کار قرار ندهند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: الگوی فعالیت آموزشی و پرورشی در شرایط کرونا در سال تحصیلی جدید در ۲۴ شهریور ماه به استان‌ها ابلاغ شد این الگو بر اساس مستندات ستاد کرونا است و بر اساس این الگو جمعیت‌های عشایری و روستایی زیر ۱۵ نفر، آموزش‌ها به صورت حضوری انجام می‌شود.

زارع پور به جمعیت زیاد مدارس شهری اشاره داشت و افزود: دروس عملی هنرستان‌ها در مناطق شهری اعلام شده، به صورت حضوری و دانش آموزان ابتدایی به صورت گروهی برگزار می‌شود.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت