پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 آبان 1400 ساعت 09:08:: شناسه خبر: 109035

از دل پُر آموزش و پرورشی‌ها از برخی رسانه‌ها تا مانع‌تراشی شهرداری سی‌سخت در نشست شورای آموزش و پرورش

در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از برخی رسانه‌ها به دلیل نقدهای غیرمنصفانه انتقاد شد.

به گزارش صدای جنوب  از یاسوج، هادی زارع‌پور در نشست شورای آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نرخ پوشش تحصیلی در استان از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: در استان به ازای هر ۱۸ دانش‌آموز یک معلم وجود دارد این در حالی است که در کشور سرانه دانش‌آموز به معلم ۲۶ به یک است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سال گذشته ۴ کلاس یک دانش‌آموزی در استان راه‌اندازی شد، گفت: ۱۸۰ کلاس درس متوسطه اول و دوم  زیر ۱۰ نفر دانش‌آموز دارند که وزارت آموزش و پرورش هنوز مجوز این مدارس را صادر نکرده است.

وی ادامه داد: ۵۳.۲ درصد مدارس استان زیر ۳۰ نفر دانش‌آموز دارد یعنی از مجموعه دو هزار و ۴۵۷ آموزشگاه، یک هزار و ۳۰۷ آموزشگاه زیر ۳۰ دانش‌آموز دارند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محروم بودن ۴۸ هزار دانش‌آموز از تبلت و گوشی گفت: با این شرایط هیچ دانش‌آموزی از تحصیل بازنماند و ۱۲ هزار فایل ویدئویی تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

زارع‌پور با اشاره به اینکه همه کتاب‌های ثبت سفارش شده توزیع شدند، گفت: جمعیت دانش‌آموزی استان ۱۷۰ هزار و ۹۶۶ نفر افزایش یافته که ۹۹.۵ درصد دانش‌آموزان مقاطع مختلف در سامانه سیدا ثبت‌نام کردند.

وی در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان گفت: ۸۶ درصد دانش‌آموزان  واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

زارع‌پور در پایان از برخی  بداخلاقی‌ها در فضای رسانه‌ای استان انتقاد کرد و گفت: کاش رسانه‌ها نقد منصفانه داشته باشند،متاسفانه برخی اخبار نادرست در رسانه‌های استان خوراک رسانه‌های معاند شده است.

در ادامه علی شهابی‌فر به گران بودن آموزش در استان اشاره کرد و گفت: گران‌ترین استان به لحاظ هزینه‌های آموزش و پرورش هستیم، ۵۳ درصد مدارس زیر ۳۰ نفر دانش‌آموز دارند و ۴ کلاس یک دانش‌آموزی راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه خیلی از مدارس در مناطقی که جمعیت کم دانش‌آموزی دارند خالی است، گفت: قرار بود روستایی ایجاد و دانش‌آموزان مدارس یک تا چند دانش‌آموزی برای تحصیل به این روستا بیایند.

وی در پایان از افزایش بودجه نوسازی مدارس به ۵۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: اگر قرار است مشکلات استان حل شود باید آموزش و پرورش ساماندهی شود.

همچنین کرمی مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بازسازی مدارس در سی‌سخت گفت: ۸ فضای آموزشی با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان در حال ساخت است اما شهرداری سی‌سخت اعلام کرده تا پروانه ساخت دریافت نکنید اجازه ادامه فعالیت را نمی‌دهد.

گفتنی است در نشست امروز به مشکل نبود فضای آموزشی در شهرها و مناطق گرمسیری استان اشاره شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت