پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 آبان 1400 ساعت 18:08:: شناسه خبر: 109065

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد:

فوتی های کرونایی استان در آستانه چهار رقمی شدن/تمامی مدارس شهری تعطیل شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۹۹۳ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار جان خود را از دست داد.

صدای جنوب:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۹۹۳ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار جان خود را از دست داد.

دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۲۳۴ بیمار در بیمارستان های استان بستری می باشند که ۸۳ نفر مبتلای قطعی و ۱۲ نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۷۷ هزار و ۶۰۹نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی بیان کرد: از ۵۲۹ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت که شامل تست های PCR حدود ۴۰ درصد موارد مثبت بودند بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه ،لنده ، گچساران و چرام و از ۲۷۳ نمونه رپید تست ۱۰ درصد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان های کهگیلویه و گچساران بودند.روند افزایشی موارد بخصوص در سه شهرستان کهگیلویه ، لنده و چرام نگران کننده است .

دکتر یزدان پناه ابراز داشت: تاکنون حدود ٧۶٠ هزار دوز واکسن به هم استانی ها تزریق شده است و از والدین محترم بخصوص در شهرستانهای بویراحمد و گچساران خواهشمندیم که واکسیناسیون فرزندان دانش آموز خود را سریعا انجام دهید تا همراه سایر دانش آموزان بتوانند در کلاس های حضوری حضور یابند . لازم است به اطلاع مردم شهرستانهای کهگیلویه ، گچساران و بویراحمد رسانده شود که در طی همین هفته مرکز شبانه روزی تزریق واکسن در این سه شهرستان افتتاح و آماده ارائه خدمت به هم استانی ها می باشد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: از مردم شریف استان تقاضامندیم هر چه سریعتر جهت دریافت واکسن خود به مراکز منتخب واکسیناسیون مراجعه نمایند تا  صمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی بتوانیم به پوشش همگانی برسیم و شاهد کنترل بیماری در استان باشیم.

پرویز یزدان پناه  گفت: براساس تصمیم ستاد کرونا و بخاطر جلوگیری از گسترش ویروس منحوس کرونا، تمامی مدارس شهری استان کهگیلویه و بویراحمد در تمامی مقاطع تحصیلی تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی زمان احتمالی بازگشایی مدارس را نیمه اول آذر ماه عنوان و تاکید کرد که هیچ مدرسه شهری در استان کهگیلویه و بویراحمد حق بازگشایی حضوری را ندارد.

دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه روند آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان برای ما نگران کننده و با توجه به اینکه به فصل سرد هم نزدیک می شویم باید تدابیر ویژه ای برای پیشگیری ها اندیشیده شود.

یزدان پناه افزود: متاسفانه هر روز و یا یک روز در میان شاهد فوت بیمار یا بیماران کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم و از سویی تمام جامعه هدف در این استان نیز کار واکسینه شدن را انجام نداده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت