پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 آبان 1400 ساعت 14:08:: شناسه خبر: 109313

سیستم بانکی استان تغییر و تحرک در رونق تولید و اشتغال ایجاد کند

سیدعلی احمدزاده در جلسه شورای عمومی بانک های استان تاکید کرد: سیستم بانکی استان با شیوه نو و عملکردی خود تغییر و تحولی در رونق تولید و اشتغال ایجاد کنند

سید علی احمدزاده روز یکشنبه در نشست شورای بانک های کهگیلویه و بویراحمد ، اظهار داشت: عملکرد بانکها در این استان  مورد رضایت مردم نیست و روزانه شاهد گلایه  آنان در پرداخت تسهیلات و دیگر موارد مربوطه بانکها هستیم.

وی اظهار داشت: استان ما با شرایط خاص و ویژه نیازمند همکاری تمام عیار سیستم بانکی در تامین و پرداخت تسهیلات است و مردم استان نیازمند کار جهادی توسط  نیروها و کارشناسان پاکدست، متعهد و دلسوز در بانک ها دارند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تقدیر از همه زحماتی که تاکنون بانک های استان متقبل شده اند، اظهار داشت: مردم به شدت نسبت به بانک ها از دست گره های کوری که در بانک هاست ناراضی و گله مندند.
احمدزاده تاکید کرد: اگر در بانک ها روند و شیوه کار این باشد، استان ما زمین می خورد و فرصت فعالیت ها کم می شود و اگر صد تا مثل من احمدزاده استاندار و یا عسکری معاون اقتصادی هم بیایند باز هم مشکلات همچنان باقی می ماند.
وی تاکید کرد: هر بانکی که نمی تواند گره بانکی مردم را رفع کند به ما اطلاع دهد تا ما در مرکز پیگیر باشیم و اگر می تواند هم سریع اقدام کند.
استاندار با بیان اینکه، باید برای کار مردم انگیزه داشته باشیم تاکید کرد: هرکس به وظایف عمل نکند، فکری برای خودش کند و تغییرات را از خود شروع کند و گر نه ما به دنبال تغییر خواهیم بود.
احمدزاده تاکید کرد: از همه بانک های استان این انتظار است که احساس مسئولیت نسبت به وضعیت خاص استان داشته باشد.
استاندار با بیان اینکه در مناطق مختلف و دور دست این استان مشکلات و محرومیت به شدت بالا است و اغلب هیچ منبع درآمدی ندارند گفت: بطور مثال در منطقه دیشموک حدود ۵۰ درصد مردم تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، چطور برای یک وام بتوانند سه ضامن کارمند معرفی کنند.
وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم همت کرده در استان تغییر ایجاد شود و بیش از یکهزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته تا افراد تحت پوشش بیشتر نشوند.
استاندار تاکید کرد: انتظار داریم سخت نگیرید در بخشی از کار تغییر رویه داده شود و روش های نو برای کار پیشنهاد دهید.
احمد زاه تصریح کرد: مطالبه ای از بانک ها داریم که چرا گلایه ها از بانک ها زیاد است و می گویند آنقدر سخت می گیرند که قادر به دریافت وام نیستیم.
استاندار گفت: به دنبال راه حل بگردید و تسهیل گر باشد و اگر مشکلی هست مطرح کنید تا راه حل و چاره جویی شود.
استاندار با بیان اینکه، ما قدر تلاش های شما را می دانیم و از شما جانانه حمایت می کنیم و پیگیر خواسته های شما هستیم و هم به دنبال تامین منابع، برگشت سرمایه و هم چرخش منابع در استان خواهیم بود.
وی تاکید کرد: شرکت های سرمایه گذار و بنگاه های تولیدی و اقتصادی که چرخش مالی آنها در استان نیست را موظف خواهیم کرد تا منابع مالی آنها در سیستم بانکی خود استان به گردش درآیند.
وی ابراز داشت: همه بانک های خصوصی را موظف خواهیم کرد تا برای رشد اقتصادی و تولید – اشتغال در استان برای سرمایه گذاری به کمک بانک های دولتی بیایند.
استاندار ابراز داشت: فروشگاه های زنجیره ای باید چرخش مالی آنها در استان باشد و چرخش منابع بانکی در استان باید یکی از تعهدات سرمایه گذار باشد.
احمدزاده ابراز داشت: تلاش می کنیم تا در سیستم بانکی تضادی بین منابع و مصارف نباشد و به تعادل نزدیک شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هم گفت: از مجموع پول کشور، مبلغ ۱۰۸ هزار میلیارد تومان معال  ۲۴/ درصد( یک چهارم یک درصد) آن در این استان است.
سیداحسان عسکری افزود: با اینکه یک درصد جمعیت و یک درصد خاک کشور را داریم، حداقل باید یک درصد منابع پولی کشور در این استان باشد.
وی اظهار داشت: در شرایط عادی باید این مبلغ چهار برابر شود تا سهم ما در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد.
به گفته معاون اقتصادی استانداری، با همه این کمبود منابع مالی، بانک های خصوصی بخش زیادی از این منابع را در اختیار دارند که در رونق تولید بکار گرفته نمی شوند.
وی ابراز داشت: برای حرکت در مسیر تولید، توسعه و رونق سرمایه گذاری و اشتغال باید منابع مالی ما به میانگین کشوری نزدیک شود و به علاوه منابع بانک های خصوصی هم در بخش تولید بکار روند.
وی یادآور شد: بخشی از گردش مالی استان هم خارج از استان می باشد که باید برای آن هم چاره جویی کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تصریح کرد: روند پرداخت ها در سال ۱۴۰۰ کند است.
وی تاکید کرد: تمام مراکز اقتصادی که منابع گردش مالی آنها در تهران و غیر از این استان است باید متعهد شوند تا گردش مالی آنها در استان صورت گیرد.
عسکری تاکید کرد: ما انتظار غیرقانونی وغیرمنطقی از سیستم بانکی استان نداریم و انتظار شنیدن حرف و کار غیرمنطقی و بی انصافی را هم از سیستم بانکی نمی پذیریم و باید انعطاف های عاقلانه، قانونی و براساس واقعیات داشته باشیم.
در این جلسه مدیران بانک های عامل استان هم مشکلات سر راه سیستم بانکی خود را ارائه دادند و نسبت به رفع آنها تاکید کردند

 

 

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت