پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 آبان 1400 ساعت 08:08:: شناسه خبر: 109847

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی پیامی صادر کرد.

صدای جنوب:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی پیامی صادر کرد.

در پیام محمدعلی پیرسبزی آمده است:

پیدایش هیچ تمدنی در طول تاریخ، خالی از کتاب نبوده و همه ملت ها با فرهنگ‌های متنوع  با کتاب آغاز و با کتاب رشد و به تکامل رسیده اند،

اهمیت کتاب از جایی به منزلت رسید که خداوند عالم و دانایی در سایه الطاف الهی سرآغاز پیدایش و رسالت پیامبران خود، کتاب های آسمانی را به آنها هدیه و ارمغان نمود تا در جوار این کتب مقدس آموزه های دینی را به انسان ها بیاموزد.

کتاب به عنوان بهترین و موثرترین رابطه گذشته و حال و مونس انسان های اندیشمند است که حتی در عصر پیشرفت های چشم گیر بشر در عرصه های دانش و فنآوری، نه تنها اهمیت خود را از دست نداده بلکه جلوه های گسترده تر، تازه تر و پایدارتری یافته است.

آنچه مسلم است کتاب، میوه درخت پرثمر تجربیات بشری، ایده ها و تراوش های ذهنی و اندیشه های دراز مدت انسان های دانایی است که در بستر تلاش و همت نویسندگان آگاه برای صیقل روح اندیشه انسان ها حاصل گریده است.

اهمیت به مطالعه و کتاب به عنوان عاملی مؤثر که جامعه در پرتو آن به رشد، تعالی و سعادت دنیوی و اخروی می رسید، بهترین راه سعادت یک جامعه است که در اوج قدرت تکنولوژی نوین عصر حاضر در پی افزایش دانش و مطالعه و کسب علم همت می گمارد.

اینجانب به پاس گرامی داشت هفته کتاب که امسال با شعار «دانایی، مانایی» نام گذاشته شد، ضمن تقدیر از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی به ویژه کتابداران، نویسندگان، پژوهشگران و هنرمندان و اهالی قلم، فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی را به همه تلاشگران عرصه کتاب در ایران اسلامی به ویژه مردم فرهنگ دوست استان کهگیلویه و بویراحمد تبریک عرض نموده و از خداوند متعال عالی ترین توفیقات و سلامتی را برای متولیان خرد و دانایی آرزمندم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت