پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 آذر 1400 ساعت 08:09:: شناسه خبر: 111073

کهگیلویه و بویراحمد در صدر واکسیناسیون نظام آموزشی

دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد در نوبت اول ۹۲ درصد و نوبت دوم ۷۷ درصد واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

به گزارش صدای جنوب  رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در نشست ستاد کرونای استان با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۱۰۶ هزار و ۷۹۷ بیمار در استان شناسایی شده است، گفت: تاکنون ۴۵۸ هزار نفر به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کرده که از این تعداد ۲۸۹ هزار و ۳۴ نفر بستری و ۲۸۸ هزار و ۱۷ نفر تشخیص شده است.
دکتر پرویز یزدان‌پناه با بیان اینکه طی چند روز گذشته تقریبا کمترین آمار موارد مثبت و موارد بستری در بخش‌های ویژه را طی یک سال گذشته داشته ایم که امید است این روند ادامه پیدا کند، افزود: ۹۶ درصد بیماران مبتلا به کرونا در استان تاکنون بهبود یافته و بالغ بر ۲ هزار و ۴۰۰ نفر هم اکنون در قرنطینه هستند.
وی میانگین سنی فوتی‌ها را بالای ۷۰ سال عنوان کرد و اضافه کرد: میانگین سنی مبتلایان نیز ۴۰ سال است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یادآور شد: کهگیلویه و بویراحمد و استان خراسان جنوبی بیشترین میزان بروز بیماری را در کشور دارند، ولی در حوزه واکسیناسیون خوشبختانه بعد از استان‌های اردبیل و آذربایجان سومین استان برتر هستیم.
وی ادامه داد: واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال در نوبت اول ۹۲ درصد و نوبت دوم ۷۷ درصد تزریق شده که بیشترین میزان تزریق واکسن در شهرستان‌های لنده و دنا بوده است و خوشبختانه در حوزه واکسیناسیون نظام آموزشی نیز همچنان در صدر هستیم.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون یک میلیون و ۱۴۵ هزار دوز واکسن وارد استان شده که از این تعداد ۹۶۶ هزار دُز تزریق شد و واکسیناسیون کل جمعیت در نوبت اول ۶۸ درصد و در نوبت دوم دوم ۵۸ درصد بوده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در نشست استانی ستاد کرونا گفت: هنوز نگرانی‌هایی از بابت شیوع ویروس وجود دارد، چرا که در کشور‌های آفریقایی نوع جدیدی از کرونا تشخیص داده شده و هر آن خطر ابتلا به چنین نوع از ویروس در کشور و در استان ما هم وجود دارد.
هاشمی افزود: در واقع آرامش قبل از طوفان را اکنون مشاهده می‌کنیم که رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی لازم است هر چند که در استان ما این دستورالعمل‌ها کاهش یافته و انتظار نظارت و پیگیری بیشتری از سوی مسئولان داریم، متأسفانه عادی انگاری باعث می‌شود که مشکلات در آینده بروز پیدا کند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت