پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 آذر 1400 ساعت 20:09:: شناسه خبر: 111210

آنچه در نشست شورای آموزش و پرورش مطرح شد:

تشکیل شورای محرومیت زدایی آموزشی در لنده برای اولین بار در کشور/ آغاز برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی

در نشست شورای آموزش وپرورش شهرستان لنده از تشکیل شورای محرومیت زدایی آموزشی دراین شهرستان برای اولین بار در کشور با هدف رفع مشکلات و محرومیت های آموزشی خبر داده شد.

صدای جنوب 

به گزارش خبرنگار صدای جنوب شهرستان لنده ،جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان لنده امروز و با حضور فرماندار و رئیس اداره آموزش وپرورش و اعضای این جلسه در محل سالن جلسات فرمانداری برگزارشد.

در ابتدای این جلسه رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده گفت: جلسه امروز شورای آموزش و پرورش شهرستان لنده امروز و باچند دستور کار مهم برگزاری امتحانات، تشکیل شورای آموزشی-فرهنگی ورفع محرومیت لنده، هفته قرآن، اردوی راهیان نور برگزار شد.

وی افزود: تمام امتحانات دانش آموزان در سطح شهرستان به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهند شد.

علی جاودان گفت: کسانی که نسبت به برگزاری کلاس های خصوصی در سطح شهرستان اقدام می کنند باید این آموزش ها منطبق با سیاست های ابلاغی آموزشی این وزارت خانه باشد.

وی گفت: گرامیداشت هفته قرآن و عترت در سطح شهرستان لنده یک جهش بزرگ در حوزه فرهنگ و مذهب است که نیازمند مشارکت بنیادعلوی و سایر ادارات فرهنگی هستیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده گفت: سهمیه شهرستان لنده در اردوی راهیان نور با هماهنگی ستادکرونا و همکاری سپاه و بسیج، پلیس راهور، شبکه بهداشت و درمان و سایر ادارات اجرایی خواهند شد.

در ادامه نیز یکی از والدین دانش آموزان شهرک فجر لنده با اشاره به مشکلات دانش آموزان این شهرک گفت: یکی از مهمترین چالش هایی که در این شهرک داریم بحث نبود فضای فیزیکی مناسب برای ورزش دانش آموزان است.

وی گفت:توجه به ارتقای فضای سبز و پارک شهری در شهرک فجر برای استفاده دانش آموزان اقدامی ارزشمند است که انتظار داریم اجرایی شود.

در ادامه جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان لنده گفت:نیروی انتظامی در همه روزها آماده خدمت به آحاد جامعه به خصوص دانش آموزان وحفظ و حراست از آنان در طول ساعات حضور و خروج آنان با اجرای طرح صیانت از تردد آنان است.

در ادامه نیز دکتر بهنام دانش از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران با اشاره به ضرورت تشکیل شورای محرومیت زدایی آموزشی گفت:تشکیل چنین شورایی با هدف رفع مشکلات و محرومیت های آموزشی در شهرستان لنده یک گام بلند در جهت رفع محرومیت های آموزشی است.

وی افزود:با روی کار آمدن دولت انقلابی جدید می توان با رویکرد حوزه جهادی ترین فعالیت ها در جهت تشکیل شورای فرهنگی و آموزش و پرورش را باید دور یک میز جمع کنیم تا در مسیر تعالی بخشی رفع محرومیت ها تلاش برداریم.

این دانشجوی دکترای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران گفت:در دوسال دوران کرونا بیشترین ضرر را دانش آموزان کردند چرا که حاصل این تاخیر های آموزشی باعث بروز مشکلاتی در حوزه تحصیل این عزیزان ایجاد شده است.

وی گفت:استفاده از ظرفیت های بزرگ علمی و نخبگانی فرزندان شهرستان در فعالیت های جهادی در این طرح می تواند عاملی برای رفع محرومیت های آموزشی باشد.

در ادامه نیز سرپرست نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده گفت:تلاش شبانه روزی بنیادعلوی در سطح شهرستان لنده برای تعالی امر آموزش بحث توحه به زیرساخت های آموزشی با ساخت و تکمیل مدارس در سطح شهرستان لنده است.

وی افزود: توجه به ظرفیت نخبگان شهرستان لنده در جهت اجرای فعالیت های آموزشی یکی از اقدامات مهمی است که در دستور کار این بنیاد است.

علی نیکبخت گفت: ارائه راهکارهای مناسب در حوزه آموزش یکس از مهمترین برنانه های مهمی است که نیازمند مشارکت و همکاری همه اقشار مختلف است.

در ادامه نیز تورج رزمجو فرماندار شهرستان لنده گفت:توجه به آموزش و پرورش یک نگاه کاملا جدی در حوزه زیرساخت جامعه است.

وی افزود: امیدواریم نخبگان ما با طرح ها و ایده های که دارند در مسیر رفع محرومت های تاریخی شهرستان در حوزه های آموزشی گام های اساسی بردارند.

فرماندار شهرستان لنده گفت: دغدغه مندی برای رفع محرومیت ها به خصوص در حوزه آموزش و مدارس شهرستان لنده یک از برکات و آثار ارزشمندی است که می تواند باعث رفع دغدغه های والدین شود.

وی گفت: همه جای ایران سرای ما است و امیدواریم با پایلوت شدن شهرستان لنده در حوزه تشکیل شورای محرومیت زدایی آموزشی در مدارس یک اقدام ارزشمند است که می تواند محرومیت های آموزشی را جبران کند.

فرماندار شهرستان لنده گفت:شهرستان لنده تنها شهرستان در استان است که تمام کلاس های آن به صورت حضوری از ابتدای سال تحصیلی برگزار شده است که به نسبت سایر شهرستان های استان مقام اول را داریم.

وی گفت:توجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه برگزاری اردوهای راهیان نور یک اقدام ارزشمند است که باید برای آشنایی بیشتر نسل جوان ما برگزار خواهندشد.

رزمجو گفت:اگر رشادت ها و فداکاری های شهیدان و رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس نبود امروز در سایه سار آرامش و امنیت زندگی نمی کردیم.

وی گفت: توجه به ترویج فرهنگ قرآن در جامعه یک نیاز مهم و اساسی است که امیدواریم این مهم با همراهی و همکاری همه ادارات اجرایی شود.

خبرنگار : Mohammad Riahy

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت