پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 بهمن 1400 ساعت 11:11:: شناسه خبر: 113158

صدای جنوب از نشست اضطراری ستاد کرونای شهرستان گزارش می دهد:

امیکرون پشت دروازه های کهگیلویه

نشست اضطراری ستاد کرونای شهرستان کهگیلویه با حضور اعضای ستاد در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد که مسدود کردن حساب های شبکه بهداشت ودرمان بر این جلسه کاملا سایه انداخته بود. 

صدای جنوب:

نشست اضطراری ستاد کرونای شهرستان کهگیلویه با حضور اعضای ستاد در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد که مسدود کردن حساب های شبکه بهداشت ودرمان بر این جلسه کاملا سایه انداخته بود.

 

سیدعبدالعزیز موسوی در این جلسه اظهار کرد: پیک ششم کرونا با سویه اُمیکرون در راه است به همین خاطر نشست اضطراری جهت پیشگیری از انتشار پیک ششم برگزار کردیم.

فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: مهم ترین اولویت ها جهت پیشگیری رعایت کردن پروتکل های بهداشتی است.

موسوی با اشاره به مشکلات برخی مدارس افزود: میزان مبتلا در مدارس روستایی کمتر از مدارس شهر است چون مدارس شهر با توجه به اذحام جمعیت شرایط نامناسب تر است در صورتی که به مشکل بربخوریم مدارس را تعطیل می کنیم.

وی نظارت بر بازار را مهم خواند و تصریح کرد: با توجه به ازدحام جمعیت نظارت بر بازار بیشتر شود و مغازه داران را موظف به واکسیناسیون و ماسک زدن کنند.

موسوی عنوان کرد: تجمعات مثل تشییع، مراسمات شادی و سایر مناسبت ها که باعث ازدحام میشود سعی شود جلوگیری شود.

سید عبدالعزیز موسوی گفت: بانک ها موظف هستند پروتکل ها را رعایت کنند و به کسانی که پروتکل ها را رعایت نکنند خدماتی ارائه داده نشود.

وی اضافه کرد:کارمندان واکسینه شوند و کسانی که واکسینه نشوند حق ورود به محل کار را ندارند.

موسوی بابیان اینکه در ماه های گذشته تعطیلی بازار بر معیشت کسبه تاثیرزیادی داشته گفت؛ در تلاش هستیم که صنفی تعطیل نشود اما در صورت رعایت نکردن پروتکل ها نسبت به تعطیلی بازار روز، تالارها و ارامستان ها اقدام می شود.

وی از شهرداری و شبکه بهداشت ودرمان خواست تا برگزاری نشست ها و همفکری موضوع مسدودی حساب های شبکه بهداشت ودرمان را برطرف کنند تا درارائه خدمات خللی وارد نشود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه نیز اظهار داشت: مهم ترین مسئله برای مقابله با کرونا ورود به موقع مسئولان شورای سلامت جهت پیشگیری است و اینکه مساله پیشگیری بسیار کم هزینه تر از درمان است.

رستم نژاد گفت؛ برای مقابله با کرونا و عبور از پیک ششم بیماری کرونا کما فی سابق در میدان عمل هستیم و در صورت نقض پروتکلهای بهداشتی و عبور از خطوط قرمز سلامت مردم دستگاه قضا سریع و قاطعانه با تهدیدکننده گان سلامت مردم برخورد خواهد نمود و در حوزه سلامت عمومی با کسی تعارف نداریم وبهتر است مردم پروتکلهای بهداشتی رو رعایت نمایند و در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، برخورد قضایی را در پی خواهد داشت و اشخاص حقیقی و حقوقی در صورت نقض محدودیت ها، قطعاً برخورد‌های بازدارنده نسبت به آن‌ها اِعمال خواهد شد.

 

معاون دادستان دهدشت در ادامه بیان داشت: بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، در صورت گزارش دانشگاه علوم پزشکی و یا سایر ضابطان قضایی، برای افرادی حقیقی و حقوقی که پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی را نادیده گرفته و نقض کنند، به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی، پرونده قضایی تشکیل و در شعب رسیدگی خواهد شد و قطعا احکام صادره جنبه پیشگیرانه و بازدارنده خواهد داشت.

رستم نژاد تصریح کرد: تمامی پروتکل‌های بهداشتی به اصناف ابلاغ شده و قطعا در صورت عدم رعایت آنها، واحد صنفی پلمب و با متخلفان برخورد خواهد شد و خودرو و یا سایر ابزار و اقلام نیز توقیف می‌شود.

این مقام قضایی شهرستان اظهار داشت: دستگاه‌ها و نهاد‌ها نیز باید بر اساس مصوبات ابلاغی فعالیت نمایند و انتظار این است، شهروندان حتی‌الامکان از مراجعه غیر ضروری به ادارات و دستگاه‌ها خودداری کنند.

معاون دادستان شهرستان خاطرنشان کرد: مصوبات ستاد کرونا در راستای بهداشت عمومی، پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا است و شهروندان محترم باید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، محدودیت‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمعات غیر ضروری همانند ماه‌های گذشته پیشگام و پایبند باشند، تا نیازی به تشکیل پرونده قضایی و برخورد‌ها قهری نباشد و جداً از حضور در اماکن عمومی و پرتردد و همچنین حضور در تجمع‌های خانوادگی خودداری نمایند.

رستم نژاد با اشاره به مسدودشدن حساب های شبکه بهداشت ودرمان کهگیلویه توسط شهرداری نیز گفت: هر دو دستگاه دارای مشکلاتی هستند که باید برای حل این موضوع و در شرایط حساس جامعه تصمیم لازم گرفته شود.

وی بابیان اینکه هیچکس به جزء رییس قوه قضائیه نمی تواند جلوی حکمی رابگیرد تاکید کرد: حکمی که صادر شده باید اجراشود اما شهرداری و شبکه بهداشت ودرمان با همکاری می توانند راه حلی مناسب برای برون رفت ازوضع موجود بیابند.

رستم نژاد گفت: موضوع را به رییس دادگستری شهرستان منتقل می کنم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه نیز گفت:بیش از ۱۰۸ پایگاه تزریق واکسن و ۱۵ مرکز نمونه برداری واکسن کرونا در شهرستان داریم و از دو هفته اینده واکسیناسیون ۹تا ۱۲ سال شروع خواهد شد.

دکتر تقوی با اشاره به وضعیت آبی در شهرستان گفت : پیک غالب اُمیکرون وارد استان و تا شهرهای همجوار کهگیلویه امده است و شهرستان ما اساسا احاطه شده و عملا وارد موج ششم کرونا شده ایم.

سید منصور تقوی در خصوص نمونه های کرونایی بیان داشت : روزانه ده درصد نمونه به یاسوج فرستاده میشود و نتیجه ۶۸ درصد ابتلا کرونا است.

تقوی افزود : متاسفانه بعد از ۱۵روز که مرگ کرونایی نداشتیم دیروز یک مرگ بیمار کرونایی در سن ۹۰سال داشتیم.

وی گفت : در سویه جدید از هر یکهزار نفر یک نفر قربانی می‌شود اما چون سرایت‌پذیری بیشتری دارد بسیار خطرناک است.

تقوی رعایت پروتکل‌ها در آرامستان‌ها و مدارس و تالارها و بازار را ضعیف خواند و گفت : از نظر ما ۳۰درصد در مدارس به خاطر فراهم نبودن زیر ساخت‌های بهداشتی وعدم رعایت پروتکل ها و فاصله اجتماعی شرایط خوبی ندارند.

وی بیان کرد : مجالس ختم، تالارهای عروسی و دورهمی‌ها کنترل شود و نهادهای متولی از گسترش هرگونه تجمع خودداری کنند و مردم همه آماده و هوشیار باشند حتما فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک رعایت شود.

تقوی با بیان اینکه ستاد بحران در زمان مشکل چه کمکی می توانند انجام دهند گفت : ما همیشه در شرایط بحران امکانات لازم از فضا تا امبولانس و تخت را نداشتیم و مجبور بودیم از شهر لنده و بخش ها به بیمارستان انتقال دهیم بنابراین دستگاه های متولی کمک هایی که میتوانند داشته باشند را اعلام کنند.

مدیر شبکه بهداشت و در مان شهرستان کهگیلویه  هدف از تشکیل این جلسه را تجربه در گذشته دانست و گفت : تصمیم گرفتیم قبل از اینکه به راحتی وارد مـوج ششم شویم با کمک ستاد بحران شهرستان راه های پیشگیرانه را انجام و حداقل به تاخیر بندازیم وهرچه ورود شهرستان به این پیک با تاخیر بیشتری باشد کمک بزرگی به مردم می کند.

تقوی باانتقاد شدید از مسدود کردن تمامی حساب های مالی شبکه بهداشت ودرمان توسط شهرداری نیز گفت: بدهی را قبول داریم و مکلف به پرداخت آن هستیم اما چرا شهرداری بعدازسالها و ان هم در این شرایط چنین حکمی را اجرا کرد که سلامت مردم به خطر بیفتد.

تقوی با بیان اینکه هم اکنون در بیمارستان حتی نخ بخیه در اتاق جراحی یافت نمی شود تاکید کرد مسئولان در این زمینه و برای جلوگیری از فاجعه همکاری کنند.

وی شورای اسلامی شهر دهدشت را شورای مردم دانست که در این ماجرا فقط شورای شهرداری است.

این مسئول گفت خیلی از مطالبات پزشکان از سال ۹۹ نیز پرداخت نشده که قطعا در انجام کارها تاثیر زیادی خواهد داشت.

 

سخنان تقوی واکنش تند آرانپور عضو شورای اسلامی شهر دهدشت و حافظی نماینده شهرداری را در برداشت.

آرانپور گفت: پیگیری مطالبات چندین سال است در دستور کار قرار گرفته و تذکر و برخوردهای شهرداری حتی در همان موقع نیز انجام شده ولی متاسفانه هر بار با دخالت مسئولان ازجمله فرمانداران وقت جلوی پیگیری این موضوع گرفته می شد.

وی تاکید کرد: کارکنان شهرداری هم دارای مشکلات معیشتی زیادی هستند و جزئی از همین مردم هستند و باید به فکر انها هم بود چون چندماه حقوق نگرفته اند.

آرانپور گفت: پرداخت این مطالبات حتی به شکل قسطی نیز تصویب اما شبکه بهداشت ودرمان تعهد خود را انجام نداد.

حافظی نماینده شهرداری  هم باتایید سخنان عضوشورای اسلامی شهردهدشت گفت اگر پرسنل شبکه بهداشت ودرمان چندماه اضافه کاری و یا سایر مطالبات خود رانگرفته اند ما در شهرداری ده سال اضافه کاری نگرفته ایم و در این شرایط سخت زندگی ۴ماه حقوق پرسنل را پرداخت نکرده ایم.

حافظی ادامه داد: این موضوع در بازه زمانی ده ساله بوده ولی شبکه بهداشت ودرمان بها نداد و راهی جز گرفتن حکم برای ما نگذاشت.

براساس گزارش صدای جنوب، برگزاری جلسه اضطراری ستاد کرونا و بیان مشکلات حوزه بهداشت ودرمان نشان دادکه وضعیت حوزه بهداشت ودرمان  اورژانسی و در آستانه به کما رفتن است و اگر مسئولان امر از جمله استاندار محترم استان، نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس و همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی به موضوع ورود نکنند کهگیلویه با مشکلات زیادی در پیک ششم روبرو خواهد شد و حتی ممکن است اتفاقات ناخوشایندی رخ دهد که دود آن به چشم همگان خواهد رفت.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت