پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 بهمن 1400 ساعت 10:11:: شناسه خبر: 113280

سرپرست صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه وبویراحمد:

سوق شهر اقتصاد مقاومتی می شود

کمیته اشتغال بخش سوق بامحوریت مشاغل کوچک برگزار شد.

صدای جنوب:

از همان روز اول در دفتر کار ننشست و خود به صورت میدانی وارد شد آنطور که پیداست بیش از ۷۰ روستا را در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد تاکنون بازدید کرده و ظرفیت سنجی نموده است و اعتقادی به پرداخت تسهیلات بدون کار کارشناسی ندارد.

صحبت از کاظم حاجی پور سرپرست جوان صندوق کارآفرینی امید استان است.
حاجی پور به مسئولین بخش سوق قول داده بود تا در سفری مجزا به بخش آمده و در چنین نشستی(کمیته اشتغال بخش سوق) از ظرفیت و پتانسیل مردم این دیار در روستاهای مختلف آشنا شود،
اقذامی که با توجه به بی مهری مسیولان به بخش سوق قابل توجه بوده و حاجی پور با ۴بازدید در حدود شش ماه در عمل مردمی بودن وهمراهی بامردم رانشان داده است.
وی بر این یاور است که سوق تاکنون آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته، به غریبی حسین پناهی در این سرزمین افسوس میخورد اما قول داد که برای توسعه روستاها و پویایی این دیار شب و روز نشناسد.
کاظم حاجی پور با بیان اینکه سوق شهر اقتصاد مقاومتی معرفی می شود خاطرنشان کرد صندوق امادگی دارد تا از مشاغل خرد حمایت و در تمامی روستاها طرح های اشتغالزایی ایجاد نماید.
وی آموزش متقاضیان را ضروری دانست و گفت: قطعاً اگر متقاضی در در استفاده از تسهیلات آگاهی لازم داشته در اجرای کسب و کار موفقیت بیشتری بدست می اورد.
حاجی پور نظارت را مهم عنوان کرد و گفت: پرهیز از انحراف تسهیلات با نظارت دقیق بر تمامی مراحل ضروری است.
سرپرست صندوق کارافرینی امید استان از جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، فنی حرفه ای، امور عشایری و سایر دستگاه‌های اجرایی خواست تا تمامی پتانسیل خود را در راستای اشتغال پایدار در بخش سوق به کار گیرند وی توسعه کشت گیاهان دارویی، ایجاد طرح های دامپروری و کشاورزی و صنایع دستی را از جمله مواردی بیان کرد که باید بر روی آن در بخش سوخت کار و ضمن استقبال از سرمایه‌گذاری در راستای مشاغل خرد برنامه‌ریزی شود.
حاجی پور پرورش گل نرگس در سوق را در استان کم‌نظیر عنوان کرد و گفت: نگاه به پرداخت تسهیلات باید تغییر کند و تسهیلات اشتغال زایی در مسیر واقعی قرار گیرد.

سرپرست صندوق امید استان با گریزی به اقدامات انجام شده در شش ماه گذشته مسیولیت خویش اظهار داشت:بدون هیچ نگاه سیاسی و جانبدارانه کار در استان کهگیلویه و بویراحمد را شروع کردم و در این زمینه سعی کردیم عمده توجه‌مان به مناطق محروم استان باشد. از بین مناطق محروم استان، دیشموک را انتخاب کردیم. معضلات اجتماعی و فرهنگی خاصی در دیشموک وجود دارد؛ به ویژه در حوزه مسائل زنان. سعی کردیم در این حوزه آسیب‌شناسی کنیم. در حوزه زنان، کانون کارآفرینی مادران دیشموک را راه‌اندازی کردیم. هم‌اکنون در حال ساماندهی ۲۰ صندوق خرده‌محلی هستیم. آموزش‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته است و با بنیاد علوی نیز هم‌افزایی داشته‌ایم.

حاجی‌پور عنوان کرد: بازخوردهای خیلی خوبی هم گرفتیم. ما شش مأموریت فقط به شهر دیشموک داشتیم و پای راهبران شغلی را به آنجا باز کردیم. یکی از اقدامات ما در صندوق توسعه استان راه‌اندازی کمیته فرهنگی اجتماعی بود. تا پیش از این در ساختار صندوق چنین کمیته‌ای وجود نداشت. پروپوزال آن را آماده کردیم و در سراسر کشور این موضوع مطرح شد که طرح‌های اشتغال‌زایی ما باید پیوست اجتماعی و فرهنگی داشته باشند.
سرپرست  صندوق کارآفرینی امید بیان کرد: ما بیش از آن که بر کمیت کارها تأکید داشته باشیم، کیفیت اقدامات برایمان در اولویت بوده است.
حاجی‌پور ادامه داد: برنامه‌ی دیگر تحت عنوان هر روستا یک نقشه تولید و اشتغال بوده است. بر اساس آن خود روستائیان و دهیاری‌ها به ما نقشه‌ی تولید و اشتغال روستا را ارائه دهند و ما بر اساس آن از کسب و کارهای کوچک در روستا حمایت‌های مالی انجام می‌دهیم.
تشکیل روستاهای کانونی با رویکرد یک محصول نیز از دیگر موارد مطرح شده است.
حاجی پور تصریح کرد: یکی دیگر از این موارد، راه‌اندازی کاروان‌های کارآفرینی بود. در خوزستان کارهای خوبی انجام شد. روستایی را که شناخته شده نبود، الأن ثبت ملی شده است و گردشگران داخلی و خارجی زیادی در آن منطقه می‌آیند. الأن آنقدر سرمایه‌گذاری در آن روستا انجام شده که زمین‌ها افزایش قیمت دویست برابری را داشته‌‎اند. یا روستایی در خوزستان که کسی آن را نمی‌شناخت و می‌رفت که به تاریخ بپیوندد را در بحث گردشگری و گیاهان دارویی، با کمک صندوق ثبت ملی شد و الأن از چهل کشور دنیا گردشگر می‌پذیرد. ما در نظر داریم با کاروان کارآفرینی برویم و این روستاها را ببینیم. چرا که به نظرم اگر این نمونه‌های موفق دیده شوند، کمک بسیاری می‌تواند به فرهنگ کارآفرینی کند.
حاجی‌پور ادامه داد: برنامه‌ی دیگر تحت عنوان هر روستا یک نقشه تولید و اشتغال بوده است. بر اساس آن خود روستائیان و دهیاری‌ها به ما نقشه‌ی تولید و اشتغال روستا را ارائه دهند و ما بر اساس آن از کسب و کارهای کوچک در روستا حمایت‌های مالی انجام می‌دهیم.

در این نشست سعید خواجوی  بخشدار سوق از سرپرست صندوق کارافرینی امید استان قدردانی کرد و خواهان برنامه ریزی کامل این صندوق برای افزایش اشتغال شد.(اینجا)

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت