پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 بهمن 1400 ساعت 20:11:: شناسه خبر: 113879

استخراج بوکسیت از معادن سرفاریاب شهرستان چرام ممنوع شد

مقام عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد در خصوص برداشت بوکسیت از معادن استان گفت: معادن بوکسیت هیچ‌گونه بهره‌وری برای استان ندارند و تا زمان سرمایه‌گذاری جلوی استخراج بوکسیت از معادن چرام گرفته شود.

صدای جنوب:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر توجه به طرح‌های حوزه پژوهش در استان تاکید کرد.

سید علی احمدزاده در نهمین نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی که به دستور کار اختصاص یک درصد اعتبارات به حوزه پژوهشی اختصاص داشت، گفت: کار پژوهشی در استان نباید تعطیل شود و سازمان برنامه و بودجه و دانشگاه یاسوج کمک کنند تا ایرادات طرح‌های پژوهشی رفع و در روند توسعه استان تاثیرگذار باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کار پژوهشی تنها در حوزه مطالعاتی قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های ناظر بر طرح‌های پژوهشی نظارت کنند تا کوتاهی صورت نگیرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر افزود: در جلسه اختصاصی از پژوهشگران و فناوران استان تجلیل می‌شود.

مقام عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پژوهشگران و فناوران استان کارهای فوق‌العاده‌ای انجام دادند که می‌طلبد در نشستی علاوه بر شنیدن صحبت‌ها، مشکلات و خواسته‌ها، از آنها ویژه و در خور شان تجلیل شود.

احمدزاده با اشاره به استفاده از ظرفیت پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان برای ایجاد اشتغال گفت: پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال در استان هستند.

 

++

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از فرماندار چرام خواست جلوی استخراج سنگ بوکسیت از معادن گرفته شود چرا که بدون آنکه خدماتی به استان داده شود بوکسیت از استان کهگیلویه و بویراحمد خارج می‌شود.
به گزارش کبنا، عصر امروز (شنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۰) نشست شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار این استان، فرمانداران، معاونین استانداری و مدیران عضو این نشست در ساختمان دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در ادامه  جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: بیش از ۵۰۰ میلیون برای طرح‌های پژوهشی هزینه شده است و درست نیست که دوباره بر سر این موضوعات برگردیم.
کیانی گفت: استان ما از نظر بوکسیت ظرفیت خوبی دارد، با این حال بوکسیت آلومینا تمام پهنه استان را در اختیار دارد، همچنین فسفات استان را شرکت ایمیدرو در دست دارد، این‌ها معادن را بهره برداری می‌کنند و هیچ بهره وری و سرمایه‌ای برای استان ندارند، طرح‌های مربوط به بوکسیت و فسفات را به این دو شرکت بدهید که مطالعه کنند.

وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر بوکسیت ظرفیت خوبی دارد، با این حال بوکسیت آلومینا تمام پهنه استان را در اختیار دارد، همچنین فسفات استان را شرکت ایمیدرو در دست دارد، این‌ها معادن را بهره برداری می‌کنند و هیچ بهره وری و سرمایه‌ای برای استان ندارند، طرح‌های مربوط به بوکسیت و فسفات را به این دو شرکت بدهید که مطالعه کنند.
بعد از این توضیحات، سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار چرام را صدا زد که در این باره به او تذکراتی را بدهد، توفیقیان در جلسه نبود، اما احمدزاده حرفش را محکم زد و گفت: «بوکسیت سرفاریاب چرام، برای استان بهره مندی ندارد، هیچ خدماتی به استان نمی‌دهند، وقت آن رسیده که جلوی خروج بوکسیت را باید بگیریم، و باید در پایین دست کارخانه ایجاد کنند و شغل برای مردم ایجاد شود.»
وی در ادامه گفت: گفت وگوهای در تهران برای موضوع بوکسیت سرفاریاب آغاز شده که تصمیم بهتری برای این معدن گرفته خواهد شد.

مقام عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد  گفت: معادن بوکسیت سرفاریاب هیچ‌گونه بهره‌وری برای استان ندارند و تا زمان سرمایه‌گذاری جلوی استخراج بوکسیت از معادن چرام گرفته شود.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت