پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 بهمن 1400 ساعت 21:11:: شناسه خبر: 114041

فرمانده سپاه ناحیه لنده خبر داد:

چاپ کتاب «ابرمردان ایل» و رونمایی از این کتاب در روز پنجشنبه ۲۱ بهمن

سرهنگ روح اله ویسی در گفتگو با خبرنگار صدای جنوب، از اتمام چاپ کتاب «ابرمردان ایل»، نقش شهرستان لنده در دفاع مقدس و رونمایی آن در دهه مبارک فجر خبر داد.

صدای جنوب 

به گزارش خبرنگار صدای جنوب شهرستان لنده، سرهنگ روح اله ویسی در گفتگو با خبرنگار صدای جنوب، از اتمام چاپ کتاب «ابرمردان ایل»، نقش شهرستان لنده در دفاع مقدس و رونمایی آن در دهه مبارک فجر خبر داد.


ایشان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های شبانه روزی استاد کورش محمدی، این کتاب را به عنوان یک منبع و مرجع برای معرفی بخشی از تاریخ و هویت شهرستان لنده توصیف کردند.
کتاب «نقش آفرینی مردم شهرستان لنده در دفاع مقدس» مدت بیش از دو سال توسط نویسندگان شهرستان جمع آوری و توسط انتشارات فتح دنا و ستاد کنگره شهدای سپاه فتح استان به چاپ رسیده است.
این اثر ماندگار شش فصل و ۵۰۰ صفحه است که در آن به بررسی تاریخ این شهرستان قبل از انقلاب، فعالیت های حین انقلاب و پس از انقلاب اسلامی می پردازد.

در این کتاب نقش اقشار مختلف مردم لنده از جمله شهدا، آزادگان، جانبازان، رزمندگان، زنان، بسیجیان، سربازان، روحانیون، ارتش، سپاه، ادارات و… در هر سال دفاع مقدس و در هر عملیات بررسی شده و به معرفی زندگی نامه شهدا، جانبازان و آزادگان شهرستان می پردازد. همچنین خاطرات مختلف رزمندگان در هنگام اعزام و عملیات های مختلف و دوره اسارت جمع آوری و بیان شده است.

در این کتاب به عنوان بخش مهمی از هویت شهرستان لنده، نام تمام رزمندگان و جانبازان شهرستان لنده ذکر گردیده و عکس ها و اسناد تاریخی مردم لنده و حضور آن ها در دفاع مقدس نمایش داده شده است.
ایشان در پایان از نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در شهرستان لنده برای حمایت از چاپ اولیه کتاب تشکر کردند.

مراسم رونمایی از این کتاب، روز پنجشنبه ۲۱ بهمن ساعت ۹ صبح در حسینیه ثاراله ناحیه مقاومت لنده برگزار می گردد.

خبرنگار : Mohammad Riahy

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت