پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 بهمن 1400 ساعت 08:11:: شناسه خبر: 114259

آغاز به کار سامانه آنلاین ایستگاه‌های آب و هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد

سامانه آنلاین ایستگاه‌های آب و هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش صدای جنوب ، رسول فرهادی در حاشیه مراسم رونمایی از این سامانه اظهار داشت : تعداد ۲۰  ایستگاه باران سنجی در نقاط مختلف استان و یک ایستگاه هواشناسی و ۲ دستگاه سطح سنج دیتالاگری برروی ایستگاه‌های هیدرومتری قلات و دهنو لوداب و دو ایستگاه برف سنجی سپیدار و مارگون در شهرستان بویراحمد  قرار دارد.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یک ایستگاه هواشناسی و سه دستگاه سطح سنج دیتالاگری برروی ایستگاههای هیدرومتری پاتاوهکتا. خرسان و یک دستگاه سطح سنج دیتالاگری برروی چشمه میشی در شهرستان دنا و دو ایستگاه هواشناسی تنگ بریم و تلچگاه و یک دستگاه سطح سنج درون چاهی در شهرستان باشت و دو ایستگاه هواشناسی نازمکان و آبچیرک و ایستگاه هیدرومتری نازمکان و یک دستگاه سطح سنج درون چاهی در گچساران و ایستگاه هیدرومتری سیدآباد در شهرستان چرام و یک ایستگاه هواشناسی در شهرستان کهکیلویه و یک ایستگاه هواشناسی در شهرستان بهمیی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از مزایای نصب و آنلاین کردن این ایستگاه‌ها می‌توان به دسترسی آنی و آسان به آمار و اطلاعات منابع آب استان‌های به ویژه  رودخانه‌های استان در زمان سیلاب اشاره کرد.

فرهادی با اشاره به اینکه ثبت این آمار و اطلاعات توسط نیروی انسانی در زمان‌های سیلاب های شدید در رودخانه ها با خطرات جدی مواجه است، بیان کرد: استفاده از این سامانه در زمان وقوع سیلاب ضمن ارایه سریع آمار دبی لحظه ای رودخانه ها جهت تصمیم‌گیری در خصوص پیش بینی بحرانهای احتمالی و کاهش خسارات نقش بسزایی داشته است.

وی با بیان این‌که سرمایه‌گذاری انجام شده هزینه‌های مالی و جانی در زمان پایش منابع آب را کاهش خواهد داد خاطرنشان کرد: جهت خرید تجهیزات تکمیلی برای ایستگاه‌ها و راه‌اندازی سامانه برخط آن بالغ بر یک میلیارد تومان از طرح و تکمیل تجهیز شبکه‌های اندازه‌گیری آبهای سطحی و زیرزمینی هزینه شده  است.

فرهادی بیان کرد: جا دارد از زحمات همکاران دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان که از سال ۱۳۹۹ در جهت تکمیل و راه اندازی این سامانه تلاش کرده‌اند تقدیر و تشکر کرد.

 به همت آب منطقه‌ای از ۲۰ ایستگاه سامانه آنلاین آب و هواشناسی استان رونمایی شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت