پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 فروردین 1395 ساعت 11:01:: شناسه خبر: 1144

دراعتراض به افزایش ناگهانی عوارض شهرداری:

تجمع بازاریان مقابل فرمانداری دهدشت

جمعی از بازاریان شهر دهدشت دراعتراض به افزایش نرخ عوارض مغازه های خود از سوی شهرداری مقابل فرمانداری این شهر تجمع نمودند.

به گزارش صدای جنوب،  جمعی از بازاریان شهر دهدشت با تجمع جلوی فرمانداری این شهرستان نسبت به افزایش نرخ عوارض مغازه های خود از سوی شهرداری خواستار رعایت عدالت و جلوگیری از این افزایش بیش از حد انتظار و ناگهانی توسط فرمانداری شدند.

اقدامی که هر چند دیر اما با استقبال مردم عادی درخصوص دریافت اجاره بهای سرسام اور از سوی مجوزداران این مغازه هاودکه ها گردیده است.

یکی از این مغازه داران  گفت: نرخ عوارض از ۶۰هزار تومان ماهیانه سال قبل یکباره به ۴۵۰هزار تومان افزایش داشته است.

مغازه دار دیگری گفت این افزایش اقدام خوبی است ولی نباید برای همه یکسان باشد و مغازه های فروشنده میوه وتره بار در داخل وخارج  از محوطه بازارروزمی بایست عوارض بیشتری نسبت به سایرصنف ها درداخل بازارروز عوارض بپردازند.

جواد تخشا، شهردار دهدشت نیزدر گفت و گویی با خبرنگاران ، این تجمع را مربوط به اجاره بها دانست و گفت: با توجه به اینکه طی چند سال اخیر اجاره بها افزایش پیدا نکرده بود ما درخواست جدید را از طریق کارشناس دادگستری و نماینده اتحادیه املاک و مستغلات اعلام کردیم و بعد از آن خواستار نظام‌مند شدن این قیمت از سوی شورای شهر شدیم و پس از تصویب شورا و کمیته انطباق فرمانداری قیمت به متقاضیان اعلام شد.

وی قیمت مصوب را از ۱۵۰هزار تومان تا ۵۰۰هزار تومان عنوان و بیان کرد: تعداد ۴۵ نفر از مغازه داران این بازار اعلام آمادگی کردند و تعدادی به این مساله معترض بودند.

شهردار دهدشت تصریح کرد: متاسفانه برخی از افراد معترض اجاره بهای ۱۵۰هزارتومان مصوب شده توسط شهرداری را بدون اجازه شهرداری با قیمت یک میلیون ۵۰۰هزار تومان اجاره می دهند که این کار خودش خلاف قانون به حساب می آید.

تخشا اضافه کرد: به شرط اینکه هزینه کارشناسان توسط معترضین پرداخت شود و فرماندار و شورای شهر با بررسی مجدد قیمت ها موافقت کنند شهرداری در چارچوب قانون مجددا این قیمت ها را بررسی خواهد کرد.IMG-20160409-WA0019

IMG-20160409-WA0018

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت