پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 بهمن 1400 ساعت 12:11:: شناسه خبر: 114702

عزم جزم مسئولان برای برطرف کردن مشکلات روستای شهید شاخص استان

صدای جنوب: خبرها از عزم جدی مسئولان برای برطرف کردن مشکلات روستای موگر، زادگاه شهید شاخص استان، شهید طیب دارد. دانشجوی شهید هدایت الله طیب متولد روستای موگر  یکی از شهدای شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد از دانشجویان پیرو خط امام بود که درس و تحصیل در فلوریدای آمریکا را رها و با لبیک به […]

صدای جنوب:

خبرها از عزم جدی مسئولان برای برطرف کردن مشکلات روستای موگر، زادگاه شهید شاخص استان، شهید طیب دارد.

دانشجوی شهید هدایت الله طیب متولد روستای موگر  یکی از شهدای شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد از دانشجویان پیرو خط امام بود که درس و تحصیل در فلوریدای آمریکا را رها و با لبیک به فرمان رهبر انقلاب رهسپار جبهه و جنگ شد.

شهید طیب همزمان با تحصیل در دوران دبیرستان به فعالیت علیه رژیم طاغوتی شاهنشاهی پرداخت تا اینکه در خردادماه ۱۳۵۳ عوامل ساواک گچساران مقابل دبیرستان ۲۵ شهریور بهبهان او را دستگیر و به گچساران منتقل می کنند.

طیب ۱۵ شهریور ماه سال ۱۳۵۶ برای ادامه تحصیل به آمریکا مهاجرت کرد و پس از چندماه آموزش و یادگیری زبان انگلیسی، وارد دانشکده کشاورزی سنت پترزبورگ فلوریدا شد و در رشته مهندسی کشاورزی تحصیل خود را آغاز کرد.

 

وقتی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شروع شد، هدایت‌الله طیب که آن زمان در امریکا مشغول تحصیل بود، درس و دانشگاه و آینده شغلی و تحصیلی‌اش را نیمه‌کاره رها کرد و به قصد دفاع از کشورش راهی میدان نبرد شود

گفتنش در حرف شاید آسان باشد، اما اگر وقتی خوب دقت کنیم، کمتر کسی حاضر است زندگی بی‌دغدغه در فلوریدای امریکا را با آتش و خون و سختی‌های میدان جنگ عوض کند؛ آن‌ هم داوطلبانه!

 

این شهید والامقام هنوز ۵ روز بیشتر از سال ۶۱ نگذشته بود که در منطقه رقابیه به فیض عظیم شهادت نائل آمد..

به کرات در فضای مجازی و رسانه ها خوانده ایم که شهید طیب گفته است:در زمان حیات خود خدمتی به اهالی روستای محبوب و زادگاهم نکردم امیدوارم پس از مرگم و به علت حضور آرامگاهم در این دیار مسؤولان سرزمینم مردم خونگرم و با صفای موگر را فراموش نکنند.»

امری که متاسفانه تاکنون جدی نگرفته شده بود و مطالبات مردم زادگاهش در وعده‌های امروز و فردای مسؤولان خاک می‌خورد و برای رفتن بر مزار این شهید باید مرارت ها را سختی راه را به جان بخرید.

تا اینکه بازدید رییس دفتر نماینده کهگیلویه به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و بخش سوق از این روستا بر پیگیری مشکلات ان در سریعترین زمان ممکن تاکید شد.

بیان محرومیت این روستا که همواره پای ثابت خطبه های نمازجمعه سوق بوده است حالا با پیگیری شبانه روزی حجت الاسلام موحد نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی و استاندار ولایتمدار استان نوید روزهای خوبی را برای ساکنان زادگاه شهید طیب می دهد.


بر همین اساس پس از بررسی و برآورد هزینه و موافقت «کاهکش» مدیرعامل شرکت نفت گچساران در مرحله اول تجهیزات راهسازی در منطقه مستقر و ۵ میلیارد برای احداث پل ارتباطی(مهمترین نیاز مردم) پیش بینی گردید.

آنطور که سعید خواجوی بخشدار سوق می گوید: برای آبادانی این منطقه و عمل به وصیت شهید طیب مشکلات آب شرب و آنتن دهی تلفن همراه در اولویت است و بزودی شاهد مرتفع شدن ان خواهیم بود.

صدای جنوب، از همه مسئولان پیگیر مشکلات این روستا از جمله حجت الاسلام موحد، احمدزاده استاندار استان، حجت الاسلام کیانی اصل امام جمعه سوق و خواجوی بخشدار سوق صمیمانه قدردانی مینماید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت