پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 اسفند 1400 ساعت 16:12:: شناسه خبر: 115440

اعتماد به غرب تکیه بر باد است

آیین نماز جمعه سوق امروز بارعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

صدای جنوب:

خطیب جمعه سوق گفت: ۲۷رجب مبعث پیامبر گرامی اسلام، روز مبعث پیامبر شریف ترین روز در سرتاسر دهر است.
بعثت پیامبر سرآغازی برای هدایت و سعادت جامعه بشری بود.
حجت الاسلام کیانی اصل افزود: بعثت رسول خدا برای این است که راه رفع ظلم را به مردم نشان دهد ؛ بعثت برای این است که اخلاق مردم را ، هوس مردم را ، ارواح مردم را و اجسام مردم را از ظلمات نجات دهد ؛ ظلمات را کنار بزند و به جای آن نور و عدالت را در جامعه مستقر کند.
کشورهای روسیه و اوکراین را توصیه می‌کنیم به آتش‌بس
وی بااشاره به جنگ روسیه با اوکراین نیز گفت: اوکراین بعد از فروپاشی شوروی که سومین قدرت اتمی جهان بود و دارای سلاح های هسته ای و موشک های بالستیک قاره پیما بود ؛ ۱۷۰۰ کلاهک هسته ای در خاک اوکراین بود اما اوکراین با امضای معاهده بوداپست به همراه آمریکا و انگلیس و روسیه متعهد شد که کلیه سلاح های هسته‌ای خود را تحویل دهد و در مقابل ، آمریکا و انگلیس تعهد کردند که از امنیت و تمامیت ارضی اوکراین درب کابل هرگونه تجاوزی حمایت کنند .
خطیب جمعه سوق ادامه داد: اوکراین به تعهد خودش عمل کرد ولی بعد از آن به یک کشور آسیب پذیر تبدیل شد و این شد که روسیه به اوکراین حمله کرد ولی آمریکا و انگلیس فقط چند تحریم علیه روسیه انجام دادند.
کیانی اصل تصریح کرد: یوری کاستنکو سیاستمدار معروف اوکراینی در کتاب اوکراین و خلع سلاح هسته ای می گوید : ما اوکراینی‌ها فریب خوردیم و برای آن معاهده دست زدیم ، بنابراین همه ما مقصر هستیم ؛ خلع سلاح هسته ای با کف و سوت ملت اوکراین و حمایت رسانه‌ای و تبلیغاتی انجام شد و امروز رئیس جمهور اوکراین می‌گوید : کشورهای غربی ما را در نبرد با روسیه تنها گذاشتند ؛ این است تکیه بر آمریکا و اعتماد بر آمریکا
وی گفت: تمام کسانی که بیش از حد به امریکا اعتماد کردند یا سرنگون شدند و یا دستشون خالی شد و بازنده شدند : از رژیم پهلوی گرفته تا صدام ، محمد مرسی ، قذافی ، اشرف غنی و جدید هم زلنسکی اوکراین ؛ اینها همه تکیه بر باد دادند.
و امروز متاسفانه برخی‌ها یا عامدانه یا جاهلانه می‌گویند : با آمریکا توافق میکنیم حتی اگر توافق روی موشک ها باشد و میگویند دنیای امروز دنیای موشک نیست در حالی که وضعیت این کشورها را میبینیم ؛ قطعا اگر روی موشکها و روی انرژی هسته‌ای با آمریکا توافق کردیم ، نتیجه‌اش می‌شود اوکراین ، عراق ، لیبی و … به به این افرادی که تفکر این چنینی دارند می گوییم : که موشک‌های بالستیک ما خط قرمز ماست و به هیچ عنوان روی موشک‌های بالستیک توافق نمی کنیم.
حجاب در هند
خطیب جمعه سوق گفت: آفرین بر غیرت و شجاعت دخترمحجبه هندی که وقتی مورد حمله اسلام هراسان قرار گرفت و یک جمله تاریخی را مطرح کرد که من نمیترسم و این دختر به سمبل مبارزه زنان ایالت کارناتاکا در مبارزه با حق پوشش تبدیل شده است.
وی افزود: این دختر می گوید : وقتی مورد حمله قرار گرفتم یاد خدا می افتادم و این نیز من را شجاع تر و قوی تر کرد و فریاد الله اکبر سر دادند . وقتی که کالج های هند به دانشجویان محجبه اجازه ورود به کلاس درس را ندادند ، این ها ترجیح دادند که کلاس‌های درس را ازدست بدهند ولی حجاب خودشان را داشته باشند ولی متاسفانه در کشور مسلمان برخی‌ها دختران و زنان را تشویق و ترغیب به بدحجابی می کنند ؛ انتظار هست که در بحث عفاف و حجاب در جامعه تلاش کنیم

حجت الاسلام کیانی اصل گفت: استمرار انقلاب یعنی اینکه ما هدف‌های انقلاب و همه نیازهای امروز و فردا را که ما را به آن هدف ها می رساند ، در نظر بگیریم و به هر شکلی که می‌توانیم تأمین کنیم .
وی هدف های انقلاب یعنی پیشرفت کشور ، عدالت اجتماعی و در نهایت رسیدن به تمدن نوین اسلامی را خاطرنشان کرد وگفت: دشمن ، افکار عمومی و فکر جوان ها را هدف گرفته میلیاردها دلار خرج می‌کنند برای اینکه ملت ایران و به خصوص جوان ها را از این راه برگردانند ؛ وسیله آنها فعلاً دو چیز است : دشمنی اقتصادی و دشمنی رسانه‌ای ؛ و باید با تلاش و کوشش این توطئه آنها را خنثی کنیم.
مذاکرات وین
امام جمعه سوق اظهارداشت: آنچه در حال حاضر مهم است وجود یک اراده سیاسی در طرف غربی است ؛ توپ در میدان آمریکاست و ایران موضوعات و خواسته های خودش را از قبل اعلام کرده و آن خواسته ها و موضوعات خطوط قرمز ایران هستند و این آمریکا هست که باید نشان دهد آمادگی برای توافق را دارد یا نه ؟!

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت