پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 اسفند 1400 ساعت 21:12:: شناسه خبر: 115667

کشف ۴۰ دستگاه رمز ارز مجاز در کهگیلویه و بویراحمد

در یک ماه اخیر ۴۰ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شد.

به گزارش صدای جنوب ، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق این استان گفت: در یک ماهه اخیر ۴۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در برخی از مناطق استان کشف و ضبط شده و اکنون در اختیار پلیس اقتصادی است.
 جمال معتمدی زاده با بیان اینکه متاسفانه ماینر‌های غیرمجاز خسارات فراوانی را به شبکه‌های توزیع نیروی برق وارد می‌کنند، افزود: ناپایداری، نوسانات، سوختن وسایل برقی، بالا بُردن نرخ تلفات انرژی و خسارات به بیت المال از مهمترین معایب استفاده از ماینر‌های غیرمجاز است.
وی اضافه کرد: میزان خسارات وارده ماینر‌های غیرمجاز کشف و ضبط شده در یک ماهه اخیر به شبکه‌های توزیع نیروی برق این استان بیش از ۱۰ میلیارد ریال است.
معتمدی زاده از همه مشترکان برق خواست با رعایت الگو‌های مدیریت مصرف و کاهش مصرف خود به خصوص در ساعت‌های پیک بار، هر گونه مورد مشکوک به استفاده از دستگاه ماینر غیرمجاز را به شماره ۱۲۱، ۱۱۳ و ۱۱۴ اطلاع و تا سقف ۲۰ میلیون تومان از پاداش نقدی بهره‌مند شوند.
وی بیان کرد: همه تلاش مجموعه صنعت برق، ارایه خدمات مطلوب و جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته است، اما متاسفانه عده‌ای در این شرایط به فکر سود بیشتر هستند و به تولید بیت کوین اقدام می‌کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف کاهش پیک بار شبکه، جلوگیری از خاموشی سایر مشترکان و همچنین مقابله با انشعابات غیرمجاز، گروه های مختلف این شرکت به صورت مستمر مصرف برق در یاسوج و همه نواحی ۹ گانه را رصد می‌کنند.
معتمدی زاده گفت: استفاده غیرقانونی از برق برای رمزارز‌های غیرمجاز باعث ایجاد نوسان در شبکه برق شده و علاوه بر آسیب به لوازم برقی سایر مشترکان، از دلایل قطعی و ناپایداری برق است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، توان مصرفی هر دستگاه شناسایی شده ماینر غیرمجاز را ۲ و ۱۵ دهم کیلووات عنوان و بیان کرد: برق مصرفی محاسبه این ماینر‌ها در هرشبانه روز معادل برق مصرفی حدود ۶۵۰ واحد مسکونی در شهرستان بویراحمد بوده است.
معتمدی زاده، میزان مصرف برق ماینر‌های غیرمجاز کشف شده در سه ماه گذشته را بیش از ۵۰۰ مگاوات ساعت اعلام کرد و گفت: بخشی از کشفیات دستگاه‌های غیرمجاز رمزارز با گزارش مردمی و با حضور عوامل انتظامی، امنیتی، قضائی و پلیس امنیت اقتصادی و جرائم آگاهی انجام می شود

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت