پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 اسفند 1400 ساعت 14:12:: شناسه خبر: 115997

تسهیل صدور سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش

صدور سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش تسهیل می‌شود

به گزارش صدای جنوب ، جلسه استانی کمیته مستندسازی املاک بدون سند اداره آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل ثبت اسناد، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیربرنامه ریزی معاونت پیشگیری دادگستری استان و منابع طبیعی در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش  کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: با همکاری ثبت اسناد، و بنیاد مسکن صدور اسناد برای املاک آموزش و پرورش تسهیل می‌شود.
حسنعلی عزت خواه حفاظت از اموال بیت المال را بسیار مهم دانست و افزود: برای نگهداری از املاک آموزش و پرورش و جلوگیری از تعرض افراد سودجو صدرو سند مالکیت برای همه املاک این اداره در سراسر استان ضروری است.
عزت خواه اضافه کرد: تا کنون ۹۰۰ فقره سند برای املاک آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد صادر شده که از این تعداد ۴۳۱ فقره سند تک برگ شده است.
وی بر تداوم جلسات کمیته استانی مستندسازی املاک بدون سند آموزش و پرورش تاکید کرد و ادامه داد: امیدواریم با شناسایی موانع پیشرو برای صدور سند برای املاک بدون سند آموزش و پرورش و ارائه راهکار مناسب شاهد تحرک بیشتر در صدور املاک بدون سند باشیم.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه از آمادگی این اداره برای صدور اسناد مالکیت مدارس بدون سند خبر داد و گفت: با توجه به تاکید رئیس قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری استان برای جلوگیری از تعرض افراد سودجو به املاک دولت، صدور سند برای املاک آموزش و پرورش نیازمند حرکت جهادی و تحرک بیشتر آموزش و پرورش در این زمینه است.
زمان خوب افزود: در صورت تحویل مدارک املاک بدون سند به ثبت اسناد بعد از طی شدن فرآیند قانونی سند این املاک صادر می‌شود.
خوب با بیان اینکه در نقشه شمیم موقعیت مکانی و نقشه کلی در همه روستا‌ها و شهر‌ها مشخص است اضافه کرد: با برداشت موقعیت محدوده ملک آموزش وپرورش توسط بنیاد مسکن و تحویل مدارک به ثبت اسناد صدور اسناد املاک بدون سند شتاب بیشتری خواهد گرفت.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: ۵۱۲ فقره نقشه توسط آموزش و پرورش تحویل بنیاد مسکن شده که از این تعداد ۲۵۶ فقره پرونده تکمیل و در حال انجام مراحل قانونی است.
باقری با اشاره به اینکه برای ۷۲۱ روستا بالای ۲۰ خانوار طرح هادی تهیه شده و تهیه طرح هادی برای ۸۰ روستای زیر ۲۰ خانوار تهیه طرح در حال انجام است افزود: با توجه به اینکه بیشتر مدارس در روستا‌ها واقع شده است در صورت تحویل مدارک به سرعت مراحل قانونی برای ارائه به ثبت اسناد انجام می‌گیرد.
محمدی نسب مدیر برنامه ریزی معاونت پیشگیری دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز بر تسریع در صدور املاک آموزش و پرورش تاکید کرد و از دستگا‌های متولی خواست حساسیت بیشتری در این زمینه داشته باشند تا مانع از تعرض افراد سودجو به املاک دولت شود.
برگزاری جلسه کمیته استانی مستندسازی املاک فاقد سند آموزش و پرورش در شهرستان‌ها، انجام مکاتبه برای همکاری بیشتر واحد‌های ثبتی و بنیاد مسکن و تسریع در شناسایی املاک دفترچه‌ای برای صدور سند از مصوبات این جلسه بود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت