پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 اسفند 1400 ساعت 09:12:: شناسه خبر: 116295

تمهیدات پلیس کهگیلویه و بویراحمد برای آخرین چهارشنبه سال/ متخلفان تا پایان نوروز بازداشت می‌شوند

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کسانی که در چهارشنبه آخر سال امنیت مردم را به مخاطره بیاندازد تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت به سر می‌برد.

به گزارش صدای جنوب  از یاسوج، سردار کیقباد مصطفایی در برنامه گفت‌وگوی شبکه دنا با بیان اینکه چهارشنبه سوری در گذشته یک سنت و آیین کم‌خطر میان ایرانیان بود، گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر نحوه برگزاری این سنت تغییر کرده و به یک شب پر خطر و پر از تلفات انسانی و حوادث ناگوار تبدیل شده است.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد به تمهیدات پلیس برای چهارشنبه آخر سال اشاره و عنوان کرد: تولید کنندگان، توزیع کنندگان و فروشندگان مواد محترقه گروه هدف پلیس است.

وی ادامه داد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و هر کجا که امنیت مردم در خطر باشد ورود می‌کنیم.به خانواده‌ها هم توصیه می‌کنم برای جلوگیری از حوادث ناگوار چهارشنبه سوری بر رفتار فرزندان نظارت کنند و اجازه ندهند شب را بیرون باشند.اگر می‌خواهند این سنت قدیمی را زنده نگه دارند به صورت محله محور و بدون از مواد محترقه باشد.

این مسئول با بیان اینکه مخالف شادی مردم نیستیم اما این شادی نباید به شکلی باشد که امنیت مردم را خدشه‌دار کند، گفت: طبق هماهنگی که با دستگاه قضایی صورت گرفته با افرادی که در این شب جان و سر ما مردم را خطر بیاندازند برخورد و این افراد دستگیر و تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت به سر خواهند برد، ضمن اینکه در صورت داشتن وسیله نقلیه، وسیله توقیف و تا پایان تعطیلات عید در پارکینگ خواهد بود.

سردار مصطفایی در بخش دوم سخنان خود به اقدامات پلیس برای ایام نوروز اشاره و عنوان کرد: عمده تمرکز پلیس در پیشگیری از وقوع تصادفات و پیشگیری از سرقت‌ها در ایام نوروز است پیش‌بینی شده نوروز امسال نسبت به سال گذشته حجم ترددها افزایش داشته باشد در اسفند شاهد افزایش ۲۸ درصدی مسافرت‌ها هستیم برای ایام نوروز هم تمام عوامل پلیس ۱۰۰ درصد در آماده باش هستند.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح کنترل ترافیک از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین خبر داد و گفت: ۷۰ تیم از نیروهای پلیس در جاده‌ها طرح کنترل ترافیک را اجرا می‌کنند و جرائمی مثل سرعت و سبقت غیرمجاز، استفاده از تلفن همراه و انحراف به چپ که زمینه‌ساز تصادفات رانندگی است با نگاه ویژه‌تری رصد و برخورد می‌شود.

این مسئول از اجرای رزمایش نوروزی پلیس و دستگاه‌های مرتبط با نوروز خبر داد و گفت: در این طرح که امروز سه‌شنبه ۲۴ اسفند برگزار می‌شود توانمندی پلیس و دستگاه‌ها برای ایام نوروز به نمایش گذاشته می‌شود.

وی به تدابیر اتخاذ شده برای جلوگیری از سرقت از منازل اشاره کرد و افزود: تمام همکاران پلیس در گشت‌های محسوس و نامحسوس نظارت لازم را انجام می‌دهند.

سردار مصطفایی در خصوص طرح عیدانه پلیس برای خودروهای توفیقی گفت: به مناسبت عید مبعث و نیمه شعبان طرح عیدانه پلیس برای کسانی که خودروی توفیقی در پارکینگ دارند ابلاغ شده و با پلیس با حذف تشریفات زائد و مشروط بر اینکه شاکی خصوصی نباشد اقدام به تحویل خودروها می‌کنند.

وی بیان کرد: کسانی که این طرح شامل آنها می‌شود می‌توانند از طریق سامانه پلیس من و همچنین مراجعه به پلیس+۱۰ طرح عیدانه پلیس به همراه مشوق‌های ایجاد شده را دنبال می‌کنند.

سردار مصطفایی بیان کرد: مردم علاوه بر شماره ۱۱۰ با شماره ۰۷۴۲۱۸۲۱۳۰۰ قرارگاه نوروزی پلیس می‌توانند با پلیس در ارتباط باشند، ضمن اینکه توصیه‌ می‌کنیم پلیس در حوزه پلیس فتا، پلیس آگاهی و پلیس پیشگیری را جدی بگیرند تا آسیب کمتری متوجه آنها شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود  با اشاره به طرح ارتقاء امنیت اجتماعی گفت: اجرای این طرح با رضایت مردم همراه بود که تصمیم داریم به عنوان یک رویه  جاری هفته‌ای دو بار اجرا شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت