پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 اسفند 1400 ساعت 12:12:: شناسه خبر: 116309

زنگ خطر تصادفات در کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمده است

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: زنگ خطر تصادفات در این استان به صدا درآمده و آمار متوفیان و تلفات جاده ای از میانگین کشوری بالاتر رفته است.

به گزارش صدای جنوب  ، سردار کیقباد مصطفایی روز سه شنبه در رزمایش طرح ترافیکی نوروز کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: آمار تصادفات در کهگیلویه و بویراحمد نوید بخش اخبار خوبی نیست و نگرانی هایی در حوزه تصادفات وجود دارد.

وی افزود: بر اساس داده های آماری پلیس، این استان از میانگین بالاتری در زمینه نرخ تصادفات برخوردار است.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سطح کشور میانگین ۱۱ ماهه یک هزار و ۸۵۰ فقره تصادف بوده در حالی که این رقم در کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر ۲ هزار و ۸۷۰ کورد است.

سردار مصطفایی ابراز داشت: هزار و ۵۰ مورد بیشتر از میانگین کشوری آمار تصادفات مان است.

وی ادامه داد: از لحاظ فراوانی رتبه استانی رتبه ۲۰ کشور است اما از لحاظ نرخ تصادفات در رتبه پنج کشور قرار دارد.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: آثار زیان بار ناشی از این تصادفات و حوادث گریبانگیر بسیاری از خانواده ها شده و ان ها را عزادار کرده است.

سردار مصطفایی افزود: ایام تعطیلات نوروز در پیش است بنابراین بر اساس برآوردهای صورت گرفته امسال با افزایش آمار تردد ها امسال نسبت به سال گذشته مواجه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: امسال با افزایش ۲۵ درصدی تردد ها در محورهای مواصلاتی مواجه ایم و طی یکی دو روز آینده و مقارن با آغاز تعطیلات حجم مسافرت ها و تردد ها با بهبود وضعیت هوایی بیشتر خواهد داشت که باید تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شود.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: رزمایش طرح ترافیکی نوروز با مشارکت همه دستگاه ها و سازمان های در بحث ترافیک و امداد جاده ای برگزار شده که از فردا بیست و پنجم طرح نوروزی ترافیک آغاز خواهد شد و این طرح تا روز چهاردهم ادامه خواهد داشت.

سردار مصطفایی ادامه داد: هدف از برگزاری این رزمایش تسهیل در عبور و مرور، ارتقای امنیت ترافیک جاده ای در محورهای درون و برون شهری است.

وی بیان کرد: هدف اصلی این است که میزان تلفات، خسارات و آسیب های ناشی از تردد در محور ها به حداقل برسد.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: نیازمند مشارکت و همراهی صد در صدی دستگاه های متولی هستیم و امید است امنیت ترافیکی برای آحاد هموطنان به ویژه افرادی که در محور های مواصلاتی استان تردد می کنند فراهم شود.

سردار مصطفایی ابراز داشت: این امر میسر نخواهد شد مگر با همراهی و مشارکت مردم و اولین عاملی که می بایست مد نظر قرار گیرد بحث مشارکت مردم است.

وی از مردم خواست حتما پلیس را در راستای ماموریت این ماموریت مهم یاری کنند و بیشتر از هر چیز از جان خود و عزیزانشان مراقبت کنند تا در این چند روز مسافرت و تعطیلات نوروزی خاطره تلخی برای آن ها رقم زده نشود

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت