پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 اسفند 1400 ساعت 06:12:: شناسه خبر: 116712

نشست خبری فرماندارچرام بااصحاب رسانه/ رسانه ها حلقه وصل بین حاکمیت و مردم هستند

نشست خبری فرماندار شهرستان چرام در آخرین روز سال ۱۴۰۰برگزار شد. به گزارش صدای جنوب از چرام ؛در آخرین روز سال ۱۴۰۰فرماندار شهرستان چرام در نشستی صمیمی با خبرنگاران پاسخگوی سوالات آنها بود. سید عبدالرحمان توفیقیان فرماندار شهرستان در نشستی با رسانه های شهرستان چرام با اشاره به اینکه حلقه وصل بین حاکمیت و مردم […]

نشست خبری فرماندار شهرستان چرام در آخرین روز سال ۱۴۰۰برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب از چرام ؛در آخرین روز سال ۱۴۰۰فرماندار شهرستان چرام در نشستی صمیمی با خبرنگاران پاسخگوی سوالات آنها بود.

سید عبدالرحمان توفیقیان فرماندار شهرستان در نشستی با رسانه های شهرستان چرام با اشاره به اینکه حلقه وصل بین حاکمیت و مردم رسانه ها هستند و هر نقدی وارد است و بهترین دوستان ما کسانی هستند که نقد را وارد می کنند اظهارداشت:,اصحاب رسانه باید طرف مشورت باشند چرا که هم نگاه آنها متفاوت است و هم در جوامع امروزی و در فضای جدید نقش تأثیرگذاری دارند و بار تکلیفی مهمی بردوش آنها است .

توفیقیان گفت :اگر نقد صورت گیرد یعنی حرفی برای گفتن وجود دارد اما اگر گوشی برای شنیدن نباشد طبیعتاً ممکن است این حرف در جاهای دیگر و به شکل نامناسب تری انتقال داده شود گفته شود.

وی افزود : شنیدن نقد به صلاح جامعه و حاکمیت و مجموعه نظام و مردم است.

فرماندار چرام در پاسخ به رسانه ها در خصوص وضعیت جاده‌ های ارتباطی شهرستان گفت : در همان ابتدای کارمان ۶۰۰متر از وردی چرام مورد بهره برداری قرار گرفت و در ادامه محور (گردنه بردیان و چشمه زعفران) هم پیمانکار مشغول کار است ؛البته در بحث قیر و آسفالت مشکلاتی وجود دارد که در مجلس و استان پیگیری می شود که به راهداری داده شود.

فرماندار چرام در خصوص گردنه ورودی چشمه بلقیس گفت در ادامه پروژه کلایه و تمبی تا چشمه بلقیس کار شد که پیمانکار بخشی از کار را به علت نبود قیر نتوانست انجام دهد و پیگیر هستیم.

وی افزود :در محور باشت به چرام مناقصه ای به اعتبار ۱۶میلیارد تومان برگزار شد و در بحث طسوج به فاصله ۷کیلومتر کلنگ زنی کردیم که بحث آسفالت خواهد بود که به علت شرایط جوی متوقف شد و انشالله بعداز عید شروع می شود.

نماینده عالی دولت در چرام با اشاره به محور چرام-گره ای -چاسخار و طسوج گفت :در گره ای دارد کار می شود و مراحل پایانی است و امیدواریم فاز دوم چاسخار -طسوح هم کار شود که ۷میلیاردتومان در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد:,در بحث جاده ها امیدواریم در آینده نزدیک با جذب اعتبارات و تلاش بیشتر برنامه های بیشتری کار کنیم .

 

فرماندار چرام در پاسخ به سوالی در خصوص بیمارستان این شهر و اینکه ۲۰میلیاردتومان در حساب دانشگاه علوم‌پزشکی است اما کار خاصی صورت نمی گیرد و گره کار کجاست بیان کرد : در سفر رییس جمهور به استان مبلغ ۲۰میلیارد تومان تخصیص داده شد که البته کل اعتبار ۵۰میلیارد تومان است و از این مبلغ ۲۰میلیارد تومان در حساب دانشگاه است.

 

وی افزود : آخرین پیگیری هایی که داشتم از مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی استان ؛قرار شد از پیمانکار قبلی گرفته شود و از اردیبهشت ۱۴۰۱شروع شود که دلیل تاخیر جابجایی هایی بود که در مدیریت دانشگاه بوجود آمد و همچنین واگذاری کار به کارشناسان ۳نفره که علاوه بر آن در جلسه شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد موضوع بیمارستان چرام را مطرح کردیم که بعدازتعطیلات تعیین تکلیف می شود و امیدواریم در آینده نزدیک شهر ستان چرام به کارگاه عمرانی تبدیل شود‌.

فرماندار چرام با اشاره به تمامی ادارات و دستگاه ها باید در شهرستان مستقر شوند بیان کرد در همین مدت با رایزنی های انجام شده اداره کار در شهرستان مستقر شد و اداره مالیاتی تمام شده است و صنعت و معدن همچنین که فعلا در فضای فرمانداری با توجه به مجتمع ادارات مستقر می شوند .

وی افزود :بانک های مسکن و سپه پیگیری شده که انشاالله در آینده نزدیک در شهر چرام دایر می شوند .

فرماندار چرام با اشاره به اینکه یکی دیگر از ادارات که باید مستقر شود امور آب است که باید مستقل شود و به جد پیگیر هستیم و قول مساعد دادند و حتی دنبال حق آبه شهرستان هستیم .

وی در خصوص استخدام های چرام گفت :اجازه نخواهیم داد حق جوانان چرام ضایع شود و کسانی که تحت این عنوان استخدام شدند و در جاهای دیگر مشغول کار شدند یا باید. در شهرستان خدمت کنند یا هم پست سازمانی خالی شود تا بکارگیری نیرو انجام شود.

فرماندار چرام به یکی از مهم ترین پروژه های شهرستان چرام که از معدود تصفیه خانه های کشور است بیان کرد:اول اینکه باید مدیر آبفا نشست خبری با رسانه ها برگزار کند چرا که این پروژه از مدرنترین پروژه هایی است که از ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی سازه بتونی دارد و بقیه تجهیزات در مراحل بعدی است و کار خوب پیش می رود.

وی افزود : تصفیه خانه لجن فعال از معدود تصفیه خانه ها ازاین نوع در کشور است و از موضوعاتی است که قابلیت مانور دارد و اعتبار ۱۶میلیاردی آن تامین شده است.

فرماندار چرام در پاسخ به سوالاتی در بخش کشاورزی شهرستان با توجه شرایط مناسبی که در حوزه آب و خاک وجود دارد اماعدم اجرای برنامه علمی و مدون در حوزه جهاد کشاورزی شهرستان باعث شده که از قافله اشتغال و اقتصاد کشاورزی عقب ماندگی ایجاد شود بیان کرد:قرار است در ساختار جدید سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت جهاد برنامه هایی برای توسعه کشاورزی تهیه و اجرا شود و در خصوص اراضی ۷۰۰هکتاری در حومه غربی چرام گفت :در سه ماهه اول سال برنامه های عملیاتی در این بخش داریم که در زمان مناسب اطلاع رسانی و خبر آن اعلام می شود.

رییس شورای تامین شهرستان چرام  در پاسخ به سوالی با توجه به اینکه شهرستان چرام مقصد گردشگری است و چشمه بلقیس یکی از مکان های هدف گردشگران در خصوص تامین امنیت در این حوزه و کل شهرستان بیان کرد:,گرچه اتفاقاتی افتاد که در افکار عمومی بد جلوه داده شد اما خوشبختانه کارهای خوبی پربحث های رسانه ای انجام و ترسیم شد که با استفاده از ظرفیت متنفذین و فرهنگیان و نماز جمعه و‌تلاش نیروهای نظامی و قضایی خوشبختانه امنیت خوبی در شهرستان حاکم است و‌چرام با توجه به قدمت فرهنگی که دارد امیدواریم در سال جدید همه مردم در کنار هم با پیوند دوستی های بیشتر برای چرامی آباد و توسعه یافته تلاش کنیم.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت