پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 فروردین 1401 ساعت 21:01:: شناسه خبر: 116965

قدردانی خطیب جمعه چرام از استاندار و نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس

خطیب جمعه چرام در باره سفر استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،فرماندار و مدیران کل به مناطق کمتر توسعه یافته چرام گفت: رهبر انقلاب در دی ماه سال ۱۴۰۰ فرمودند: بحمدالله دولتی که امروز بر سر کار است، ارتباطاتش با مردم خوب است؛ به میان مردم میرود، در بین مردم حضور دارد؛ یک حرکت مردمی، گرایش مردمی محسوس است که این را باید تکمیل کرد؛ اوّلاً ادامه پیدا کند. حالا بعضی همین را هم زیر سؤال میبرند که [باید] به اینها اعتنا نشود.

صدای جنوب:

امام جمعه چرام گفت: یشترین هدف نامگذاری‌ سال ها توسط رهبر انقلاب، توجه به‌مردم و نگاه ویژه به‌مشکلات جامعه بوده است که مقام معظم رهبری باعنایت به‌اشراف بر مسائل کلان کشور و همچنین دوراندیشی همواره بر روی آن تاکید داشته‌اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان چرام در سال جدید اظهار داشت: نام‌گذاری سالها توسط رهبر انقلاب اسلامی اکنون به‌یک امر تاثیرگذار تبدیل شده است.

 

وی افزود: اکنون حدود سه دهه است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی به‌ملت ایران، افق‌های پیش رو در سال جدید را برای مسئولان و مردم در قالب نامگذاری آن‌سال رهنمون می‌شوند. لکن نامگذاری منظم سالها از سال ۱۳۷۹ با نام‌گذاری این سال به‌نام “سال امام علی” علیه السلام آغاز شد.

 

افشار بیان نمود: بیشترین هدف این نامگذاری‌ها، توجه به‌مردم و نگاه ویژه به‌مشکلات جامعه بوده است که مقام معظم رهبری باعنایت به‌اشراف بر مسائل کلان کشور و همچنین دوراندیشی همواره بر روی آن تاکید داشته‌اند. در یک دهه اخیر مسائل مربوط به‌امور کلان و خُرد اقتصادی بیشترین فراوانی را در میان نامگذاری‌های سالیانه از سوی مقام معظم رهبری داشته است.

 

خطیب جمعه چرام گفت: چیستی و چرایی نام‌گذاری سالها توسط رهبرانقلاب

به نامگذاری سالها توسط رهبر انقلاب، با چند نگاه می‌توان نگریست:

اول- نام‌گذاری سالها به‌مثابه گفتمان‌سازی است.

 

 

دوم- نام‌گذاری سالها به‌مثابه فرهنگ‌سازی است.

 

وی افزود: در فرهنگ‌سازی به‌نوعی یک آرمان و خواسته باید تبدیل به‌هنجار و ارزش شود به‌گونه‌ای که فقدان یا ضعف آن ناهنجار و منفور تلقی شود.

 

افشار بیان نمود: باتوجه به‌آنچه در فلسفه نامگذاری سالها گفتیم ، چند نکته مهم به‌دست می‌آید:

این نام‌گذاری‌ها یک مخاطب خاص دارد که مسئولان و بالاخص مسئولان اجرایی هستند و یک مخاطب عام دارد که عموم اقشار مختلف و صنوف نخبگان هستند که هر یک به‌حسب وظیفه خود باید در این گفتمان‌سازی یافرهنگ‌سازی یاجریان‌سازی نقش ایفا کنند. طبیعی است پس از مسئولان اجرایی مخاطب اول این مطالبات نخبگان، اصحاب رسانه و صاحبان تریبون هستند.

 

وی افزود: چرا اقتصاد اولویت است؟

اگر چه درمنظومه فکری و مدیریتی رهبر انقلاب اسلامی، که برخاسته از مفاهیم و معارف اسلامی و قرآنی و روایی است؛ فرهنگ، اصل و اساس و زیربنا است لکن به‌خاطر ضرورت‌ها و اولویت‌های جامعه که عمدتا به‌خاطر غفلت یا کم‌توجهی مسئولان است، مشکلات اقتصادی و معیشتی کماکان در اولویت اول قرار دارد.

 

در ادامه خطیب جمعه چرام در باره سفر استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،فرماندار و مدیران کل به مناطق کمتر توسعه یافته چرام گفت: رهبر انقلاب در دی ماه سال ۱۴۰۰ فرمودند: بحمدالله دولتی که امروز بر سر کار است، ارتباطاتش با مردم خوب است؛ به میان مردم میرود، در بین مردم حضور دارد؛ یک حرکت مردمی، گرایش مردمی محسوس است که این را باید تکمیل کرد؛ اوّلاً ادامه پیدا کند. حالا بعضی همین را هم زیر سؤال میبرند که [باید] به اینها اعتنا نشود.

 

وی افزود: واقعاً حضور در بین مردم ولو برای دولتمردان خسته‌کننده است -این کار سختی است، کار آسانی نیست- امّا بسیار مؤثّر است، بسیار خوب است و این ادامه پیدا کند. ثانیاً به وعده‌هایی که به مردم داده میشود عمل بشود؛ باید در موعد خود به این وعده‌ها عمل بشود که مردم بدانند جدّیّت هست.

 

افشار اظهار داشت: حضور استاندار انقلابی و نماینده محترم کهگیلویه بزرگ و فرماندار و مدیران کل در سفر یک روزه ی شهرستان چرام و حرف مردم را شنیدن و اعتبارات خوبی که برای مناطق کمتر توسعه یافته و روستاها گذاشتند جای تقدیر و سپاس دارد.

 

خطیب جمعه چرام بیان نمود: دونکته راجع به این سفر، ۱_ مناطق دیگر شهرستان هم نیازمند توجه مسولین مربوطه است.

با برنامه ریزی مناسب در آینده ای نزدیک منتظر مسولان مربوطه هستیم.

۲_وعده های خوبی به مردم داده شد که با پیگیری دفتر فرماندار محترم طعم خوش این سفر در یاد مردم ماندگار خواهد شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت