پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 فروردین 1401 ساعت 23:01:: شناسه خبر: 117442

حضور رئیس پارک علم و فناوری  در شهرستان چرام / برنامه های  پارک علم و فناوری از زبان دکتر هاشمی

صبح امروز چهارشنبه دهم فروردین، جلسه ای با حضور ریاست محترم پارک علم و فناوری در دفتر فرمانداری شهرستان چرام برگزار شد، همچنین در این جلسه  ریاست آموزش و پرورش چرام، تعدادی از مسئولین فرمانداری چرام و  مدیر مرکز رشد دهدشت حضور داشتند. به گزارش صدای جنوب ازچرام؛رئیس پارک علم و فناوری  با تبریک سال […]

صبح امروز چهارشنبه دهم فروردین، جلسه ای با حضور ریاست محترم پارک علم و فناوری در دفتر فرمانداری شهرستان چرام برگزار شد، همچنین در این جلسه  ریاست آموزش و پرورش چرام، تعدادی از مسئولین فرمانداری چرام و  مدیر مرکز رشد دهدشت حضور داشتند.

به گزارش صدای جنوب ازچرام؛رئیس پارک علم و فناوری  با تبریک سال جدید که به سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین مزین گشته است به تشریح رسالت پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد پرداختند، دکتر هاشمی سابقه ی تاسیس پارک استان را ۳-۴ ساله دانستند و اشاره کردند آخرین استانی بودیم که پارک علم و فناوری در آن مستقرشد.

دکتر هاشمی ضمن دشواری ترویج فرهنگ و رسالت پارک علم و فناوری،یکی از اهدف پارک را راهنمایی نمودن فارغ التحصیلان دانشگاهی جهت ورود به فعالیت در چرخه ی تولید کشوردانستند تا بتوانند از این طریق پژوهش های دانشگاهی خود را به علم نافع تبدیل نموده و تاثیر آنها را در زندگی خود لمس کنند.

هاشمی گفت پارک علم و فناوری با استفاده از کارشناسان و متخصصین خود مباحثی چون شرکت داری، ابعاد مختلف تجارت، تولید ثروت، آشنایی با امورمالی و امثالهم را  در قالب کارگاه های آموزشی به  این مخاطبین ارائه می دهد تا به تدریج آنها را به شرکت های بزرگ تجاری با قابلیت تولید انبوه تبدیل نماید.

دکتر هاشمی اضافه نمود که دراین مسیر و به هنگام شکست و ناکامی احتمالی مخاطبین مورد نظر، پارک علم و فناوری تکیه گاه خوبی برای کاهش ضرر و زیان، و ایجاد انگیزه  جهت ادامه ی کار بوده و با حمایت های مادی و معنوی مانع از سرخوردگی و مایوس شدن آنها می شود.

  دکتر هاشمی افزود:که طی سه سال گذشته بیش از ۴۰۰ فرصت شغلی و بالغ بر ۲۰ شرکت دانش بنیان  و خلاق در پارک استان شکل گرفته است که توزیع آنها در سراسر استان متوازن است، به عنوان مثال مرکز رشد دهدشت طی فعالیت کوتاه خود با حمایت از چهار شرکت مستقر در این مرکز، صاحب یک شرکت دانش بنیان شده و این خود نشان میدهد تمام نقاط استان ما پتانسیل لازم و ظرفیت برای ورود به این موضوعات را دارند.

وی ضمن تشکر از توجه فرماندار شهرستان چرام به موضوع اقتصاد دانش پایه، ابراز امیدواری کردند مسولین این شهرستان با مدیریت فرماندار محترم می توانند  از ظرفیت  پارک استفاده کرده، تا افراد دارای ایده و با پتانسیل بالا شناسایی و حمایت شوند.

در این جلسه ، شهریار جمالی مدیر مرکز رشد دهدشت نیز گزارش کوتاهی از فعالیت یک ساله ی مرکز رشد دهدشت در راستای حمایت از فناوران و شرکت های دانش بنیان شهرستان های چهارگانه ارائه نمود.

همچنین رئیس آموزش و پرورش چرام اعلام آمادگی مجموعه خود برای برگزاری کارگاه های آموزشی، در اختیار قراردادن مکان برای فعالیت فناوران و حمایت مجموعه ی  فرهنگیان چرام جهت ورود به  این حوزه را اعلام نمود.

بازی بناری به ظرفیت ایده های دانش آموزان چرام در جشنواره های خوارزمی اشاره نمود و اضافه کرد: با حمایت مرکز رشد دهدشت می توانیم  دانش آموزان را  جهت سوق پیدا کردن به  این حوزه ها تشویق کنیم.

در پایان این جلسه ،دکتر توفیقیان فرماندار شهرستان چرام ضمن تشکر از حضور دکتر هاشمی در شهرستان چرام و تبریک سال جدید ابراز داشت که مقام معظم رهبری در طی چند سال گذشته بر اساس تشخیص حکیمانه و عالمانه خویش نسبت به موضوع تولید و به خصوص نگاه جدید ایشان در سال نو به شرکت های دانش بنیان که البته نامانوس هم نبوده است اهمیت موضوع را مضاعف تر نمود و قطعا ما نیز باید دراین حوزه ورود پیدا کنیم.

فرماندار چرام اضافه نمود که یکی از مسائل دست به گریبان جامعه ی ما این است که به نظر می رسد که بین افزایش تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی و وجود بستر اشتغال، تناسب و تعادلی وجود ندارد.

وی گفت:احساس می شود که تنها تراکم و انباشت علم، وظیفه دانشگاه هست و به تولید شغل چندان توجهی ندارد و رسالت خود را فقط آموزش می داند که خوشبختانه پارک علم و فناوری این خلا را پر کرده است. نکته دیگر این است که جامعه آنطور که باید و شاید با پارک علم و فناوری  و جایگاه آن در جامعه آشنا نیست، لذا می طلبد ارتباطات و برنامه های تخصصی با کیفیتی جهت تنویر افکار شکل بگیرد چراکه آشنایی با ادبیات اکوسیستم نوآوری و فناوری، از ضروریات و مقدمات ورود به این حوزه است.

  وی ادامه داد که فرمانداری چرام این اعلام آمادگی را برای آشنایی شورای اداری و به تبع آن آشنایی شهروندان و مخاطبین  مورد نظر با این مباحث در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی و تخصصی اعلام می نماید تا به دنبال آن و درگام های بعدی به کمک مرکز رشد دهدشت بتوانیم فناوران صاحب ایده چرام را شناسایی و حمایت نماییم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت