پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 فروردین 1401 ساعت 08:01:: شناسه خبر: 117744

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه:

با روزه خواران برخورد قانونی می‌شود

سرهنگ سید محمد موسوی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: ماه نزول قران فرصتی است برای این که با تزکیه نفس و ارتباط هرچه بیشتر با پروردگار، زمینه را برای قرب الهی در طول سال فراهم کنیم.

صدای جنوب:

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه با بیان این که تظاهر به روزه خواری در ایام ماه مبارک رمضان جرم تلقی می‌شود، گفت: پلیس به صورت جدی با هنجارشکنان و کسانی که از طریق تظاهر به روزه خواری اقدام به جریحه دار کردن احساسات شهروندان و قبح شکنی می‌کنند برخورد خواهد کرد.

سرهنگ سید محمد موسوی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: ماه نزول قران فرصتی است برای این که با تزکیه نفس و ارتباط هرچه بیشتر با پروردگار، زمینه را برای قرب الهی در طول سال فراهم کنیم.
وی با تاکید بر رعایت حرمت ماه مبارک رمضان از سوی شهروندان، افزود: تمام کسانی که به هر دلیلی در این ماه عزیز قادر به روزه گرفتن نیستند بایستی با احترام به حرمت این ماه، از تظاهر به روزه خواری در ملاء عام خودداری کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه تظاهر به روزه خواری جرم تلقی شده و مستوجب برخورد قانونی است، گفت: قانونگذار جمهوری اسلامی ایران روزه خواری را صراحتا جرم انگاری نکرده اما چیزی که در قانون به آن تاکید شده روزه‌خواری در ملأعام و تظاهر به آن است و طبق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی «هرکس علنا در انظار عمومی و معابر تظاهر به عمل حرام نماید، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ۱۰ روز تا ۲ ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌گردد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل داری کیفر نیست ولی عفت عمومی را جریحه‌دار نماید فقط به حبس از ۱۰ روز تا ۲ ماه یا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.» لذا از عموم شهروندان درخواست داریم تا بارعایت حرمت ماه مبارک رمضان در زمینه عدم تظاهر به روزه خواری، رعایت حجاب و شئون اسلامی و پرهیز از آلودگی صوتی زمینه را برای بهره‌برداری از فیوضات این ماه را برای خود و دیگران فراهم کنند.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به دستور دادستان کل کشور و اطلاعیه صادره از فرماندهی کل انتظامی کشور، همچنین دستور دادستان محترم شهرستان کهگیلویه و بیان اینکه ضوابط و مقررات نحوه فعالیت واحدهای صنفی از طریق اتحادیه اصناف اعلام شده، از همه کسبه محترم درخواست کرد همکاری لازم را با پلیس در این زمینه داشته باشند. ضمن اینکه رویکرد پلیس در برخورد با روزه خواری، آموزش، تذکر و ارشاد قانونی ست و در صورت عدم تاثیر اقدامات پیشگیرانه، برخورد مناسب با حفظ کرامت انسانی به عمل می آید.
سرهنگ موسوی در پایان ضمن آرزوی قبولی طاعات عبادات شهروندان از آنها درخواست کرد در این ماه عزیز دعای خیر خود را از از خدمتگزاران خود در مجموعه انتظامی شهرستان کهگیلویه دریغ نکنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت