پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 فروردین 1401 ساعت 12:01:: شناسه خبر: 118127

استمداد مردم روستای پیرحاجتی چرام از خیرین، برای تکمیل مسجد روستا+تصاویر

مسجد به عنوان مردمی ترین و معنوی ترین سازمانهای مردم نهاد از ظرفیت بالایی برای جلب مشارکت مردمی در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی در محله و در سطح منطقه و ملی با هدف پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی برخوردارند.   به گزارش صدای جنوب، مسجد در جمهوری اسلامی از منظر حضرت امام (ره) […]

مسجد به عنوان مردمی ترین و معنوی ترین سازمانهای مردم نهاد از ظرفیت بالایی برای جلب مشارکت مردمی در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی در محله و در سطح منطقه و ملی با هدف پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی برخوردارند.

 

به گزارش صدای جنوب، مسجد در جمهوری اسلامی از منظر حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و از منظر مبانی دینی و معرفتی از جایگاه والایی برخوردار است، اما آنگونه که شایسته است ما قدر این جایگاه را ندانسته‌ایم. هر چند که جامعه امروز ما بیش از هر زمان دیگری به مسجد نیازمند است، اما با این وجود در برخی از شهرها علی الخصوص استان های محروم کشور به علت نبود مسجد، معضلات مربوط به آسیب های اجتماعی به وفور یافت می شود و متاسفانه این آسیب‌ها در مناطق حاشیه نشین شهرها و روستاهای چسپیده به شهرها بیشتر نمود و ظهور و بروز پیدا می کند.

 

حجت الاسلام سید نوراله افشار، امام جمعه چرام سال گذشته به روستای بر اساس رسالت تبلیغی به این روستا رفته و کلاسهای قرآن،احکام و عقاید برگزار کرد.

 

والدین نوجوانان از این حرکت امام جمعه به خوبی استقبال کردند و خواهان برگزاری مجدد کلاس ها شدند.

 

این جلسه با شور و نشاط خاصی به طور مرتب برگزار شد و درخواست نوجوانان از امام جمعه چرام این بود که نیازمند احداث مسجد جهت شرکت در برنامه های فرهنگی و تشکیل کلاس های قرآن و احکام هستند.

 

که خوشبختانه به همت و پیگیریهای امام جمعه چرام، خانواده محترم ارکیان یکی از ساکنان شهرستان چرام زمینی را برای ساخت مسجد در روستای پیرحاجتی وقف نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار امام جمعه چرام روز گذشته با حضور در روستای پیرحاجتی و بازدید از زمین مسجد در جمع مردم روستای پیرحاجتی بیان نمود:وقف ذخیره ای است که هیچوقت تمام نمیشود.

 

وی افزود:ماخداوند تبارک و تعالی در باب بنا، تعمیر و ساخت و ساز مسجد می فرمایند:«انَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ»(سوره توبه، آیه۱۸)کسانی که به خداوند، روز جزاء و روز قیامت ایمان دارند به فکر ساخت و ساز خانه خداوند هستند.کمک به ساخت و ساز مسجد در روستای پیرحاجتی نیز نشانه ایمان و تدین شما مردم عزیز به روز قیامت و ایمان به خداوند تبارک وتعالی است.در حدیث آمده است:هر کس مسجدی را بنا کند خداوند تبارک و تعالی خانه ای در بهشت برای او بنا می کند.هر قدمی که برای خداوند برداشته شود اجر و پاداش والایی دارد.در بعضی از روایات آمده اگر کسی به اندازه یک لانه پرنده به ساخت مسجد کمک کند،خداوند تبارک و تعالی برای او خانه ای در بهشت در نظر می گیرد.این نشان دهنده اهمیت ساخت و ساز مسجد است.

 

افشار در ادامه گفت:تشکر میکنم از خانواده محترم ارکیان که چنین ذخیره ای را برای آخرت خود کنار گذاشتند،و اگر لطف و فضل خداوند متعال و شفاعت اهل بیت علیهم السلام نباشد بضاعت کم ما در برزخ جوابگوی نعمت‌های فراوان خدا نخواهد بود، ولی با اعمال نیکی همچون وقف بعد از فوت انسان و در برزخ نیز ثواب و پاداش آن به واقف خواهد رسید و می‌تواند نواقص انسان را جبران کند.

 

امام جمعه چرام تاکید داشت: سعی کنید حتما در مساجد محل خود حضور پیدا کنید چون مساجد بدون حضور نمازگزاران و بدون مراسمات حسینی و مذهبی ویران می‌شود.

 

وی افزود:میطلبد که مجمع خیرین مسجد ساز، مدیران و مسؤولان استانی و شهرستانی و اهالی منطقه روستا تصمیم جدی برای ساخت این مسجد داشته باشند تا هرچه سریعتر پروژه ساخت این مسجد کلید بخورد.

محسن زارعی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت