پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 فروردین 1401 ساعت 03:01:: شناسه خبر: 118276

راه اندازی کارگاه های بزرگ اولویت واحد اشتغال بنیاد علوی در سال جاری/ ۳۷ میلیارد جذب دو سال ۹۹ و ۱۴۰۰+تصاویر

مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت لنده اظهار داشت؛ مدل اشتغال بنیاد علوی یک مدل توسعه ای هست که پس از تحقیقات بعمل آمده و تحلیل های مورد نظر، مدل زنجیره ارزش هر رسته در دستور کار قرار گرفت.

صدای جنوب 

به گزارش خبرنگار صدای جنوب شهرستان لنده، مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت لنده اظهار داشت؛ مدل اشتغال بنیاد علوی یک مدل توسعه ای هست که پس از تحقیقات بعمل آمده و تحلیل های مورد نظر، مدل زنجیره ارزش هر رسته در دستور کار قرار گرفت.
علی نیکبخت گفت؛ پس از بررسی ها، خلاهای موجود یا حلقه های مفقوده این زنجیره در هر رسته شناسایی گردید که در رسته های پایه شهرستان اعم از دام سبک، دام سنگین، گندم و زنبورعسل حلقه های مفقوده این زنجیره مباحثی مانند نامناسب بودن بهداشت جایگاه دام، عدم توانایی در تامین نهاده های دامی کشاورزی و تلف شدن دام ها مورد بحث بوده و در سال ۱۳۹۹ با تشکیل تیم کارشناسی واحد اشتغال متشکل از عاملین توسعه هر رسته و نیروهای اشتغال بنیاد علوی برنامه اجرایی هر رسته و نقطه ورود به زنجیره ارزش برنامه ریزی گردید.
وی گفت؛ برای سال جاری نهایت تلاش این نهاد در حمایت از مشاغل پایه و اولویت دار و کارگاه های بزرگ تولیدی خواهد بود.
در ادامه کارشناس واحد اشتغال بنیاد علوی در لنده با ارایه گزارشی از میزان اعتبار جذب شده در دو سال گذشته و طرح های اولیویت دار نهاد اظهارداشت؛ سال ۱۳۹۹ بیش از ۷۰ درصد حمایت واحد اشتغال بنیاد علوی ارائه مشاوره و راهنمایی دامداران و … و اعطای تسهیلات با کارمزد ۲ درصد بود که نظارت طرح ها بر اساس توسعه طرح و بهسازی و تعمیر جایگاه دام و تامین علوفه بود.
کارشناس واحد اشتغال بنیاد علوی گفت؛ طی سال (۹۹) بالغ بر ۱۶۰ جایگاه دام در سطح شهرستان بهسازی و نوسازی گردید.
صادق سینا پور گفت؛ در رسته خدمات، ارائه تسهیلات به کارگاه ها و صنوف کلیدی شهرستان در دستور کار قرار گرفته بود.
وی اظهار داشت؛ رسته های ایجادی گیاهان دارویی و صنایع دستی در سال ۱۳۹۹ بصورت جزئی مورد حمایت تسهیلاتی و بلاعوض قرار گرفته که پس از بررسی ها و نظارت های انجام شده به عنوان رسته های ایجادی و قابل توسعه برگزیده شدند.
وی گفت؛ در سال ۱۴۰۰ بیشترین تسهیلات به دو رسته گیاهان دارویی و صنایع دستی اختصاص یافت.
سیناپور افزود؛ با توجه به ناموفق بودن کاشت گیاهان دارویی طی سال های گذشته و عدم اعتماد کشاورزان، ورود به این رسته، کاری بسیار خطرناک و نیازمند تلاشی شبانه روزی و هدفمند بوده که خوشبختانه با هماهنگی و همکاری عامل توسعه با واحد اشتغال، با زیر کشت بردن ۷۰ هکتار از زمین های کشاورزی، شهرستان لنده در حال حاضر به قطب گیاهان دارویی در جنوب غربی کشور تبدیل شده است.
صادق سیناپور یادآور شد؛ در رسته ی صنایع دستی و مشخصا قالیبافی با توجه به نبود مواد اولیه در سطح شهرستان و حتی استان و نبود بازار مناسب، بیشترین تلاش به حوزه تامین مواد اولیه و بازار فروش منعطف شد تا زنجیره ارزش تکمیل گردد.
سیناپور گفت؛ از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان اسفند ۱۴۰۰ تعداد و مبلغ پرداخت تسهیلات پرداختی به شرح ذیل بود.
جذب از بودجه سال ۱۳۹۹
بالغ بر ۲۰ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان بود که ۲۹۱ طرح تحت پوشش قرار گرفت.
در سال ۱۴۰۰، بیست و سه میلیارد تومان اعتبار جذب شد که از این محل ۲۵۷ طرح تحت پوشش قرارگرفت.

خبرنگار : Mohammad Riahy

تصاویر تکمیلی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت