پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 فروردین 1401 ساعت 17:01:: شناسه خبر: 118390

ایستادگی نیروهای ارتش جلوی توطئه های ضد انقلاب تجزیه طلب و معاندراگرفت/ ارتش با ساختاری ولایی، انقلابی، مردمی، بومی در خدمت انقلاب اسلامی، نظام و مردم است

به گزارش صدای جنوب، حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: از همان اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی بود که زمزمه انحلال ارتش به گوش رسید. وی افزود: امام خمینی مانند همیشه با بصیرت الهی خود این توطئه را در اولین روزهای شکل گیری خود ناکام […]

به گزارش صدای جنوب، حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: از همان اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی بود که زمزمه انحلال ارتش به گوش رسید.

وی افزود: امام خمینی مانند همیشه با بصیرت الهی خود این توطئه را در اولین روزهای شکل گیری خود ناکام گذارد.

افشار بیان نمود: ایشان در پیامی که در آن روزها فرستاد، ارتش را «ارتش اسلامی» خواند.نگاه امام خمینی به فرزندانی بود که بدنه ارتش را تشکیل می دادند و به افسران و کادر میانی این نیرو که از میان مردم و از خانواده های اصیل برخاسته بودند.

وی افزود: ایشان بانگاه به گذشته سربازانی را می دید که به فرمان وی پادگان ها را خالی کردند و درمیدان ها به روی مردم آتش نگشودند.

خطیب جمعه چرام اظهار داشت: ارتش، فدایی ملت شد اعتماد الهی امام جواب داد و ارتش بسیار خوب پاسخ اعتماد امام و استقبال ملت را داد. بدین جهت اولین شهیدان ملت در روزهای اول پیروزی انقلاب، ارتشی مبارز و آزاده؛ سپهبد قرنی شد که ایستادگی او در جلوی توطئه های ضد انقلاب تجزیه طلب و معاند در کردستان، داغ بزرگی بر دل آنها نهاد.

وی افزود: یکی از ابعاد مظلومیت های ارتش جمهوری اسلامی، مظلومیت شهدای شاخص ارتش است. ما چقدر سرلشکر ایرج رستمی یار همراه شهید چمران را می شناسیم؟! شهیدی که چمران برایش نوشت: “هر وقت به تو فکر می کنم از شدت شوق قلبم می لرزد و اشک به چشمانم حلقه می زند.”

افشار گفت: بزرگان شهیدی چون سرلشکر فلاحی، جواد فکوری، منصورستاری، مصطفی اردستانی، علیرضا یاسینی، عباس بابایی، حسن اقارب پرست، محمدنوژه، حسن منفردنیاکی، آبشناسان، و سیدالشهدای ارتش؛ علی صیادشیرازی مانند صدها افسر گمنام دیگر برتارک این نیروی الهی می درخشد.

خطیب جمعه چرام بیان نمود: ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه ای الهی از خون پاک حدود ۵۰ هزار شهید، و ده‏ها هزار جانباز و آزاده هم اکنون با سه نیروی زمینی و هوایی و دریایی و نیز نیرویی که زاده انقلاب اسلامی است (نیروی پدافند هوایی) اکنون سرشار از انگیزه و ایمان است با ساختاری ولایی، انقلابی، مردمی، بومی در خدمت انقلاب اسلامی و نظام و مردم است. این کلمه طیبه الهی هم اکنون تبدیل به قدرتمندترین ارتش منطقه شده است.

افشار اظهار داشت: سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۹۸ دیدار رمضانیه رهبر حکیم انقلاب اسلامی با کارگزاران نظام اسلامی هرساله برگزار شده است. پس از دوسال وقفه کرونایی این سی و یکمین دیدار رهبر انقلاب با بخشی از مدیران ارشد نظام بود که به شکل محدودتر برگزار شد.

وی افزود: آیه‌ای که بر تارک مجلس نقش بسته بود؛ واوفوا بالعهد ان العهد کان مسئولا، (اسراء ۳۴)نیز گویا به اهمیت مسئولیت و ابعاد و آثار آن اشاره داشت.

افشار بیان نمود: – ایشان برای کارگزاران نظام  ۲۰توصیه و سفارش داشتند که هم راهبردی و هم کاربردی ، هم شخصی و هم مدیریتی، هم معرفتی و هم مهارتی بود که در جای خود باید بدان پرداخته شود. تذکرات معنوی بیان کردند.
۱- نیّت صادقه: صادقانه قرار بگذاریم با خودمان، با خدای خودمان که در راه درست، قاطعانه، بدون احساسِ خستگی حرکت کنیم.

۲- استغفار: از خیلی کارها، از بسیاری از کرده‌ها و نکرده‌های خودمان از خدای متعال باید معذرت بخواهیم.

وی در پایان افزود: اگر یک گشایش ارزی‌ به وجود می‌آید، صرف واردات بی‌رویّه نشود، صرف کارهای زیربنائی بشود: مسئله‌ی حمل و نقل، مسائل گوناگون مربوط به شرکتهای دانش‌بنیان، مسئله‌ی راه‌های ارتباطی با کشورهای همسایه، نوسازی صنایع، مسئله‌ی آب.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت