پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 فروردین 1401 ساعت 09:01:: شناسه خبر: 118450

ظرفیت تولید ماهی در کهگیلویه و بویراحمد به بیش از ۱۹هزار تن رسید

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت تولید ماهی در این استان با یکهزار و۵۰۰ تن افزایش به سالیانه ۱۹هزار و ۵۰۰ تن رسیده است.

حمزه جانبازی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ان اظهار داشت: با وجود بهره برداری از چند طرح پرورش ماهی، اما به علت تعطیل شدن ۶۲ واحد تولیدی بر اثر زلزله شهرستان دنا و سیلاب پارسال ظرفیت تولید این محصول ثابت مانده بود.

وی بیان کرد: با پرداخت تسهیلات بانکی ۸۰درصد از ۳۴ واحد خسارت دیده از زلزله سال ۱۳۹۹ و تعداد ۲۸ واحد پرورش ماهی بر اثر سیلاب پارسال به چرخه تولید بازگشته اند.

به گفته جانبازی هم اکنون ۲۵۸ واحد تولیدی پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد فعال هستند .

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تعداد فرصت های شغلی مستقیم ایجاد شده صنعت شیلات استان را ۲هزار و ۶۰۰نفر ذکر کرد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از ظرفیت های آبزی پروری در مناطق سردسیری استان تکمیل شده گفت: مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی یکی از راهکارهای توسعه صنعت شیلات در مناطق سردسیری  استان است.

حمزه جانبازی اضافه کرد: مطالعات انجام شده نشان می دهد اجرای طرح مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی به افزایش ۳۳ درصدی تولید ماهی در کهگیلویه و بویراحمد منجر می شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت پرورش ماهی استان در زمان حاضر ۱۸هزار تن است بیان کرد: تحقق مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت تولید در استان را به سالیانه ۲۷ هزار تن افزایش می دهد.

کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های تولید ماهی قزل آلا در کشور بشمار می رود و ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را تأمین می‌کند.

این استان با دارا بودن حدود ۱۰ درصد منابع آبی و ۱۱ و نیم میلیارد مترمکعب روان آب، ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را در خود جای داده است.

 

منبع ایرنا 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت